Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meteorhead

    aktív tag

    válasz Victorio #3 üzenetére

    Több értelme is van.

    Google, Facebook, Microsoft, Amazon, stb. méretben ahol az üzemeltetési költséged egy jelentős részét a hardver park üzemeltetése teszi ki, és mondjuk a tárhely biztosítása éves szinten 200M $-ba kerül, a hálózaton átlapátolása (GoogleDrive, OneDrive, stb.) pedig további 200M $-ba évente, akkor ha ebből valaki le tud faragni 1%-ot, az élete végéig kapott egy jól fizető állást az adott cégnél, mert megspórolt évi 2M $-t és hátha kipottyan belőle még egy 0,5%-os ötlet.

    AAA játékoknál a textúrák, modellek, stb. (gyűjtőnéven asset) streamelése nagyon divatos lesz, és mivel MINDEN számolás modern architektúrákon sávszélesség limitált (de tényleg minden sávszél limitált, nagyon patologikus az, amikor valami számítási kapacitás limitált GPU-n, de CPU-n is), akkor ha PCI-E sávszélből, VRAM sávszélen meg tud valaki spórolni 1-2%-ot, az azt jelenti, hogy 1-2%-kal magasabb FPS-t lehet majd kihozni, annyival kisebb lesz a stutter, stb.

    Nem szabad lebecsülni az ilyen 1-2%-os előnyöket, mert amikor kijön egy új CPU, és AMD benyögi, hogy 54% teljesítmény/watt előnyre tettek szert az előző generációhoz képesz, az 10-15 ilyen 1-4%-os trükkből jön össze (ott persze jobbára hardveres trükkökről beszélünk) és bitang sok munka van benne.

    Ennek a licensze is nagyon megengedő, így még több helyen lehet majd találkozni vele, és lehet, hogy evvel lehet karórákon is Windows Hello-szerű arcfelismerést megvalósítani, vagy mittomén. Messzire eljutnak az ilyen fejlesztések és 1 szükséges trükk lesz a sok közül.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák