Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
Predatorr
őstag
válasz
Thunderzolee #21 üzenetére
Leírod, hányféleképpen lehet jelezni.
Taknyolásból is látszik, merre kívántál haladni.
Azt hittem, emelt lábbal hugyozni akarnak. Az legalább sárga jelzés lenne.
-
-
Rolleren nem lehet elengedni a kormányt, mert azonnal elesel.
Ez nem olyan, mint a kerékpározásnál, h kétkézzel elegedett kormánnyal is tökéletesen tudnak sokan haladni, vagy az ügyesebbje kanyarodni is.
Pár évnyi rollerezés után, megfelelő körülmények között (pl teljesen tükörsima útfelület, alacsony sebesség, egyenes út) esetleg nem esik el instant az ember, de elég egy hupni az útban, amit nem látni előre, és szinte azonnal placcs.
Lábbal szoktak inkább jelezni, bár én képtelen vagyok rá. Meg szerintem az autósok se értik minek lóbálja a lábát egy rolleres.
Kanyarodásoknál amúgy is pont az a jellemző, h sebességet kell csökkenteni, nem egyenes vonalban haladunk (lévén épp kanyarodnánk), és az utak is tele vannak csatornafedéllel, úthibával, útszélén felgyűrődött aszfalttal, egy körforgalomban pl elképzelni se tudom hogy tudja valaki biztonsággal fogni a kormányt rolleren egy kézzel elesés nélkül.Illetve hát persze biztosan van ilyen ügyes ember is, de nem ez a jellemző.
Sajnos rolleren nem lehet jelezni kézzel, ezért kellett volna kezdettől fogva a roller gyártóknak indexet is szerelni a rollerekre, mint ahogy az újabbaknál már kezd általános lenni a kormány végén levő előre/hátrafele villogó, kifejezetten nagy fényerejű index.
Persze azt meg kitakarja egy kellően testes ember, de legalább már elindult valami, h legyen index.
Én oldalra szoktam hajolni, h a mögöttem levők lássák, h megy az index, szerencsére nem vagyok olyan nagy darab, de így télen kabátban biztosan kitakarom én is, bár még nem láttam hátulról magam.A Kresz szerint viszont a kanyarodási szándékot kötelező jelezni közúton közlekedve, akár kézzel, mint pl a kerékpárokon, igy teljesen jogos a kérdés, h mit keres az úton egy olyan jármű (roller), amivel nem lehet jelezni a kanyarodási szándékot.
-
Predatorr
őstag
Lehet, hogy a tervezők jobban tudják? Még sosem estem arcra kerékpárról, igaz, nem nagy a merítés. A minap a +3°C-ban nyálkásított úton csúszott ki alólam a bicaj, fejem a szegély élére, sisak csattant még csak meg sem szédültem, sisakon karcolás se. Ki az a hülye, aki direkt kifordítja az állát ahelyett, hogy fejét behúzva, ösztönösen guruló mozgásba vigye lendületét, és pofára essen, és még jut is rá ideje?
Aztán meg biztosan sokat látnánk csurom vizes/párás sisakban!
Fizikát suliban kéne tanulni, de minden idiótát átengednek kegyelem 2-essel.
Tegnap kaptam rásegítést kerékpárra. Belém tolatott egy barom, pedig direkt beljebb húzódtam, hogy ne kerüljek holttérbe, és még csöngettem is, mert csak úgy, jelzés nélkül megállt az út közepén. Ha nem ugrok le, nagy sebességgel haladhattam volna hátrafelé. Inkább hanyagolnám.
Amúgy a rolleresek IQ-ját ismerve kétlem, hogy egyáltalán el tudnák olvasni a cikket.
norbx: A KRESZ szerint roller segédmotoros kerékpárnak számít, az arra vonatkozó szabályokkal (ahogy pl, a kisállatszállítás szabályai is benne vannak, csak nem e néven). Belügyminiszter is egyértelműsítette. Azon mondjuk nem csodálkozom, hogy a zemberek 94%-a (statisztikailag) nem képes értelmezni az olvasottakat.
-
válasz
Kisgépkezelő #17 üzenetére
Kerékpárból rásegítésest vennék!
-
válasz
Kisgépkezelő #17 üzenetére
Egy jó DH vagy krossz sisak jól szellőzik és rendesen véd is. Pl. Egy O'Neal Backflip, ami nincs egy kiló.
-
-
norbx
aktív tag
Norbx : A KRESZ még egyáltalán nem ismeri az elektromos rollereket, rolleren ez a kézzel illetve lábbal való integetés életveszélyes.🙂↕️
Hát az kétségtelen.Viszont lehet nem leszek népszerű de valamilyen vizsgához kötném a használatát mert életveszélyes ahogy közlekednek ezekkel sokan.
-
Igen,csak mobilról írtam, és átjavította rosszra.🫣🤣
Persze én is ezt mondom, hogy első a biztonság, csak nálam úgy alakult, hogy a kerékpár ott maradt a régi lakásomban 2019-ben a volt szomszédomnál - úgy volt,hogy eladja - csak jött a Covid19 és minden borult, elvitte... 20K volt 2002-ben egy Neuzer MTB, garázsvásár keretében akarta elpasszolni. Aztán a fiánál már nem is piszkáltam a dolgot, mert én akkor már rollerre álltam át, annak meg 5000 -10 000 Ft körül lehetett az értéke... Nyilván, különben nem hagytam volna a csudába.Szóval robogó meg roller mellé már felesleges volt. De tény,hogy amikor eszembe jut a biciklis téma, bizony arra jutok,hogy én nem ülnék fel sisak nélkül! Akkor sem ha hülyének néznek!
Rolleren évekkel ezelőtt szólt be valaki, hogy Jézus, ezt felveszed a fejedre?.... 🤣
Nem igazán érdekelt, még az arcomat sem látta, csak beugatott. -
DigitXT
nagyúr
azt kinevezik
Gondolom kinevetik akart lenni, de amúgy az ilyet pont le kell szarni... Amikor párommal mentünk biciklizni, rajtam a bringás sisak volt, párom viszont motorosat vett. Mert csak. Elvileg egy full face bringás is megfelel védelem tekintetében, de a motoros tud többet is, cserébe általában nehezebb. Amúgy vannak akik rolleren is csak kinevetni tudják a sisak használókat. Nekik lesz aztán fogatlan mosolyuk, miután beleharaptak az aszfaltba. -
-
válasz
Hieronymus #10 üzenetére
Igen, csak biciklinél biztonságosabb a karjelzés.
A sűrűn villódzó részt nem akarom használni, csak a folyamatosan világítót, a G30 hátsó lámpája pl mindig világít ha a roller be van kapcsolvaMás: megérkezett az új sisak:
-
A gyors villogást ne használd, Ha epilepsziás rohamot vált ki a mögötted közlekedőben, a sisak sem fogja megmenteni az életedet.
Az emberi agy az irányjelző színére és villogásának tempójára áll be.
Az Irányt a járműn elhelyezésének pozíciója adja meg és nem a formája. Ennek továbbra is az a baja, hogy középen van és nagyon lent.
De jobb mint a semmi. Szürkületben és sötétben a karjelzést akkor lehetne jól látni, ha fényvisszaverő csík lenne a karon. -
-
Speciel inkább nézzenek hülyének mintsem úgy járják mint az ismerős.
A lényeg, hogy 6. éve,hogy nem biciklizem, már nem érezném pont amiatt olyan biztonságosnak mint a rollert,hogy sisak nélkül veszélyes sisakkal meg elmeorvost hívnak az emberre. Oké, tényleg vadul néz ki az ember kerékpáron motoros sisakban, de ez azért is,mert a kerékpár immáron évszázados történelme során egyszerűen nem alakult ki ez a gyakorlat. A XIX. Század végén, és a XX. század elején nem álltak rendelkezésre bukósisakok, hiszen a motorizáció is gyerekc
ipőben járt. Aztán amikor meg már voltak sisakok, az akkor már több évtizedes kerékpáros hagyományokon nem változtattak.A kerékpáros sisakok is a versenykerékpárokon debütáltak, Magyarországon az 1990-es években kezdett a MTB-kel terjedni, de ma is 100 kerékpárosból talán ha egy használja.
Elektromos rollereknél teljesen más a helyzet,mert a 2010-es évek második felében terjedtek el, és akkor már a fejlett bukósisakok régen a piacon voltak, és az elektromos rollert vásárlók az elejétől kezdve előszeretettel nyúltak a bukósisakokhoz, így a lakosság számára is együttesen került elfogadásra az új járművel, melyet egyébként fejben is a motorokhoz helyezte közelebb mintsem a biciklikhez.
Télen lényegében a kerékpáros sisakok használhatatlanok, mert szemben a motoros sisakokkal ezek hidegek.
-
Lájkolom.
Benzináraink mellett erősen gondolkodom szabadidős járműnek elektromos roller, vagy (cargo)kerékpár beszerzésén... de ez a jövő zenéje.
-
alcsa
senior tag
Ezért kell mérlegelni mindenkinek ezek közül:
A kerékpáros sisakok kerékpáron is elégtelen védelmet nyújtanak,mert ha a egy esés után, új állkapcsot, fogsort,vagy arcot kell csináltatnia az embernek csak azért mert ott nem volt semmilyen védelem,akkor az elégtelen akkor is,ha a fej többi részét megvédte.
vsA dolog iróniája,hogy amennyiben valaki kerekékpáron robogós vagy motoros bukósisakot húz, azt kinevezik
-
válasz
Hieronymus #2 üzenetére
Működés közben.
A két szélén ledekkel megformált sárga nyilakkal jelzi,hogy merre akarok menni. Hangot is ad. Oké utóbbit autóból nem feltétlenül hallják.Norbx : A KRESZ még egyáltalán nem ismeri az elektromos rollereket, rolleren ez a kézzel illetve lábbal való integetés életveszélyes.🙂↕️
-
A baj ezzel is mint a Xiaomi féle rolleres sisakkal, valamint kb az összes rolleres sisakkal: a biciklis bukósisakok koncepciójára épülnek, nem védik egyáltalán az arcot plexivel a széltől, esőtől, hótól, jégtől, nyáron a rovarok szembe repülésétől, és az áll védelméről pláne nem beszélhetünk.
A kerékpáros sisakok kerékpáron is elégtelen védelmet nyújtanak,mert ha a egy esés után, új állkapcsot, fogsort,vagy arcot kell csináltatnia az embernek csak azért mert ott nem volt semmilyen védelem,akkor az elégtelen akkor is,ha a fej többi részét megvédte.
A dolog iróniája,hogy amennyiben valaki kerekékpáron robogós vagy motoros bukósisakot húz, azt kinevezik, de - szerencsére - elektromos rolleren teljesen elfogadják, holott kerékpárral is lehet brutális sérülést elszenvedni.
2020-ban egy - egyébként 40 évig gépjármű vezetést oktató - ismerősöm hunyt el, úgy, hogyha lakása előtti parkolóban haladva a kerékpárjával viszonylag lassan, megijedt egy tolató autótól, elrántotta a kormányt, fejével pedig a járdapatkára zuhant. Percekig magánál volt, aztán a mentő vitte el, Debrecenben a klinikán azonban nem tudták megmenteni.
Nem volt rajta sisak. Ha lett volna, még most is élhetne.
Speciel én mindig sisakban megyek 6. Éve mindenhová.
W-tec YM-627
De ma érkezik egy másik is:
HECHT 51627
Ha majd megérkezik, rakok be egy képet róluk. -
norbx
aktív tag
A kressz már elismeri ezen is az indexet? Eddig kezet kellett lóbálni 2 kerekűn ha van rajta index ha nincs.
-
Hááá..át!
A középső kép alapján kétségein vannak, hogy átér az információ a mögötted közlekedőknek.
Egyrészt a kép alapján az sem derül ki, hogy merre akarsz kanyarodni.
Másrészt annyira lent van, hogy az autósok csak szerencsés körülmények között látnak az irányjelzőből valamit.Kicsit furának tűnhet, de a sisak irányjelző a legjobb ötlet.
Abból talán az utánad következő jármű utáni is láthat egy kicsit, -
morze
kezdő
Láttam bukósisakba szerelt lámpát is, érdekes:
pvy-smart-riding-helmet
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
lo Bár a KRESZ szerint ugyan nem kötelező, de saját biztonságunk érdekében erősen ajánlott az elektromos rollerünket...
- sziku69: Szólánc.
- BestBuy topik
- Milyen videókártyát?
- Opel topik
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Spórolós topik
- Működő digitális idegrendszert kapott a robotkutya
- PlayStation 5
- További aktív témák...
- Csere-Beszámítás! Lenovo Ideapad 3! R3 7320U / 16GB DDR5 / 512GB SSD
- AKCIÓ! ASUS PRIME B550M R5 5500 32GB DDR4 512GB SSD GTX 1080Ti 11GB GDDR5X Zalman S5 RGB 600W
- Bezámítás! HP ZBook Firefly 14 G9 üzleti notebook- i7 1255U 32GB RAM 512GB SSD nVidia T550 4GB Win11
- Bomba ár! Dell Latitude 5290 - i5-8GEN I 8GB I 256SSD I 12,5" HD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! HP X2 210 G1Tablet - Intel Quad Z8300 I 2GB I 32GB SSD I 10,1" Touch I Cam I W10 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest