Új hozzászólás Aktív témák
-
undercover
őstag
Köszönöm a választ.
-
Pikari
veterán
válasz
undercover #123 üzenetére
Még a 6 is csak most szállingózik.
-
undercover
őstag
Létezik már normális wifi 7 router amugy vagy csak én nem találok?
-
Csabis
aktív tag
Ha nincs lényegi eltérés 10~11 közt.. valószínűleg felkúszik rá.. hacsak nem ellenőriz hogy mire akarod feltenni..
Igaz win8 drivert használ a win11 alatt a nyomtató, de naa.. ezért nem veszek ujjat . -
Meridian
senior tag
Nekem még WiFi 6-os cuccaim sincsenek, az baj?
-
Teasüti
nagyúr
+1
Két év kínlódás után kihúztam a kábelt az emeletre. Valamiért PC-n a wifi közel sincs olyan megbízható, mint egy telefonon, de akár csak egy laptopon. Pedig ugyanolyan modul van benne és ugyanolyan szoftverkörnyezet, mint a laptopban. Ennek ellenére eldobálja a kapcsolatot pár másodpercre elég gyakran. Online játék nem működik wifi-n a PC-n.
Pedig próbáltam másik wifi modullal is más gyártótól, másik driver-rel. Ugyanaz. -
bteebi
veterán
válasz
worxland #115 üzenetére
Szerintem Wi-Fi 7-re konkrétan sehol sem lesz szükség. Ha mindenképp kell a nagy és stabil sávszél, akkor muszáj kanócot használni. Legalább, sőt leginkább egy Cat.6a, esetleg Cat.7. Azoktól a WiFi sohase lesz se gyorsabb, se stabilabb. Legalábbis stabilabb biztos, hogy nem.
-
Sirus86
aktív tag
Jut eszembe, es mi lesz akkor a Win 10 Enterprise LTSC supprotjaval, az meg 2027 Januarig tamogatva van. Azert ez igy nagyon csunya.
-
MtHq
tag
Nekem van egy relatív régi ledes LiDe scannerem, amit sehogy, semmilyen hackel nem tudtam életre kelteni XPnél újabb OS-en. Már 7-en sem megy. Linuxon csont nélkül megy. Azért az évi 10 lapért nem vennék újat, tökéletesen működik, a gépem dual boot W10/Arch Linux, az idő jórészében Arch, szóval ha kell bedugom és megy. Ha olyan dolog kell akkor meg boot W10.
-
Pikari
veterán
Szóval fizetősek. Értem. Akkor mindegy. Ha már lóvé, akkor inkább kap az egységsugarú irodai gép az első gen pentium dual core helyett egy kukázott 8400at, 2 giga ram helyett 4-et, az gépenként kb 3ezer ft, és 2x-3x gyorsabb lesz tőle. Inkább gépre érdemes a lóvét elszórni. Talán majd az opensource közösség összekapja magát, és ráncba szedi a vnc-t, rak bele valami normális tömörítést. Ahogy nézem, már most is be lehet rá kapcsolni a jpg tömörítést valahogy.
-
bteebi
veterán
Úgy látom, nem fontos nekik, hogy adjanak is el az eszközeikből.
Én elleszek a régebbi, gagyi wifikkel is. Száradjon rájuk a raktárkészlet.
-
Teasüti
nagyúr
A probléma csak az, hogy hosszú évekig megint a porba volt verve a PC-s audio. Főleg játék szinten. Creative CMSS-3D az mai napig etalon. Üti a Dolby Atmos-t és egy rakás játékban volt 3D surround, nem csak 5.1/7.1. Míg Dolby Atmos játékból tényleg csak egy maréknyi van eddig, pedig 2012 óta létező technika. Creative SVM-nek a Windows Loudness Equalization csak egy gyenge utánzata. A Crystalizer pedig valós időben skálázta fel a hangot 24 bitre és nemtom hány kHz-es kvantálásra. Ez utóbbira nincs is alternatíva. Max foobar-osok tudják a zenéiket átnyomni egy ilyen konverzión, ha vkit érdekel egy kísérlet erejéig.
-
-
Teasüti
nagyúr
Ha jól emlékszem az MS véreztette ki a hangkártya piacot az XP után. Nem azért mentek tönkre, mert nem volt igény a hangminőségre. Hanem mert MS kihúzta a szőnyeget alóluk. Igény az lett volna, hisz azért sokan vettek Creative és Asus hangkártyákat. Mai napig van piaca a 24/32 bites 88/192 Khz-es eszközöknek. Még a DSD-t is van, aki megveszi.
Egy X-fi vagy Xonar kártya hardveres gyorsítással már akkoriban jobb volt, mint most bármi PC-n. Win10 hangerő normalizálása sehol sincs az X-fi-hez képest. Virtuális 3D hangzás stereo fejhallgatón is csak kullog az X-fi mögött: se a Windows Sonic, se a Dolby Atmos kódek a nyomába se ér (talán ha natívan támogatja a forrás - de Dolby Atmos játékból egy maréknyi van csak, streaming szolgáltatókat nem tudom). Binaural-ból talán lesz vmi idővel, de az még egyelőre VR only.
Aztán állítólag a 90-es években is volt vmi durva 3D hangképzés, amihez képest már a Creative Soundblaster is visszalépés volt. De ezt én nem éltem még meg. -
Pityu.
nagyúr
Úgy látom jól be idomítottak téged a fogyasztói társadalma szarral mert igenis vannak jól műkódő régebbi cuccok és ne dobjuk már el azt ami működik meg nem mindenkinek vannak hatalmas igényei nem mindenki játszani akar meg van aki tökéletesen elvan egy régebbi vel is akár.
-
Cyberpunk
félisten
Szerintem sokan jarnak abban a cipoben, mint amiben en is. Regi nem tamogatott hardver. Azert a 11-el az MS rendesen kicseszett a neppel, mikor megkovetel dolgokat, mint a TPM 2.0. Korrabban ilyenre nem nagyon volt pelda. Igy a 2017-tol regebbi gepek kiesnek a kompatibilitasbol, en is az i7 7820HK-val. Persze lehet trukkozni en is tudom, de nem sokaig fog ez igy mukodni. Nyilvan ha uj gepet veszek ez mar nem lesz gond, de minek dobjak ki egy olyan gepet, ami tokeletesen jo teljesitmenyben?
-
Sinesol
veterán
válasz
Cyberpunk #97 üzenetére
Őszintén szólva idje lenne már elfelejetni a 10-et, jó ideje megjelent már a 11, ami midnen tekitnetben jobb, fejlettebb rendszer. Talán ha régi rendszerekre nem jönne ki meghajtó, az emberek gyorsabban váltanának modern oprendszerre és nem lenne olyan abszurd helyzet, hogy valaki még 2023-ban is buta, kőbaltaszintű Win7-et használ, mert még ilyen is van.
Kb. csak az erőforrások, idő, energia pazarlása, ha régi rendszerekre is le kell fejleszteni valamit: Az már csak hab a tortán, amikor ilyen esetben az egész csomagot tekintve kompromisszumos megoldás születik, csak hogy valami régi sz.ron is menjen valami, ezzel pedig erősen korlátozódik az uj hardver, szoftver potenciálja. -
Cyberpunk
félisten
Egyébként van itt valaki, akinek a WiFi 6 vagy ax kevés ma mar?
-
válasz
Dr. Akula #86 üzenetére
érdekes, a 10+ éves workstationömön is minden megy w10-zel, az n wifi stickek is (az szabvány is már elmúlt 10), de a hp laserjet 4 is, pedig az már 30(!) éves modell. thinkpad t510 is simán, az se mai.
a tizenötéves, már akkor is gagyi szar webkamera meg nem is érdekel, arra a képminőségre nem nagyon van igényem.
de a linux bezzeg mennyivel jobb(nincs bajom a linuxszal, használom én is)
-
Dr. Akula
félisten
490.000 mobilos hulladék != párszáz Cyberpunk szintű mesterművel!
10+ éves webcamhoz minek akarnál Win10-et? Ha múzeumi darabokban utazol, akkor az oprendszer is legyen hozzá múzeumi! Legközelebb az lesz a probléma, hogy MFM vinyót , floppy lemezt, meg ISA buszt nem támogat...
-
hapakj
őstag
Az bíztató ha az a megoldás, hogy ki kell ütni a acceleration-t
Hja amúgy tisztába vagyok vele, hogy nVidia az a cég amelyik megnehezíti a driver irást a termékeihez, bár utóbbi időben sok mindent megnyitott. Követem is hogy alakul az opensource NVK driver fejlesztése [link] Bár ez még épp az én 6 éves Pascal kártyámat nem támogatja. A fő irányuk a Turing++ támogatása. -
drkbli
tag
"Igen, tud."
Dehogy tud. Aktuális Linux Mintet nem lehetett felrakni olyan alaplapra, amin előtte napi 8+ órában W10 futott. Valami noname nVidia nevű cég volt az alaplapi videokártya gyártója, a Mint saját drivere 15 percen belül lefagyott, az nVidia driver meg nem ment fel, mert régi volt, és közben a kernelben változott valami ... PCI Express 1.0-ás külső videokártya sem ment vele (még ATI vmi volt) ...
-
hapakj
őstag
Elvileg az
nagyon még nem mélyedtem bele csak felraktam saját gépre. Elég elképesztő mit meg tud mozgatni ez a 6 éves gép, csak egy GTX kártyával is. Ezt a "Valley of the Ancient" demot nyomogtam. Ment szépen ~70 FPS-sel de mindent is tekert a gépbe, még az SSD-t is
Jah igen, realtime területeken kívül az offline content kreáló cuccok interaktivitását is nagyon megdobta az RTX.
[link] nagyon nem jön át videón amúgy, hogy ez mennyire részletes realtime
-
copass
veterán
én látványterveket készítek, az hogy gpu számol az már régóta van. de még mindig az volt a módszer, hogy összepakolod sematikus vagy drótvázban és majd render után derül ki hogy milyen lesz.
most már valósidőben van minden, egyből látod hogy mit raksz le, milyen fények, mennyire tükröződik,stb. töredékére esett vissza a ráfordítási idő. órák helyett percek!
ue5,lumen és nanite a bármekkoramodellelteleszórhatomésnemfagyle?! -
Cyberpunk
félisten
Vicces. Azert sem telepulok at, mondjuk a procim nem is tamogatott, mar ez vicces volt.
-
hapakj
őstag
Igen, így van. Én azon is röhögök, amikor sok hozzáértő azthiszi, hogy az RTX-től csak csillogó pocsolyák lesznek, miközben az csak egyik usecase az eljárásnak. Soft Shadow (finom árnyékok) illetve a global illumationben is rendkívül hasznos, mivel pontosabb eredményt számol hatékonyabban.
Persze vannak erre raszterizáció alapú megoldások is, de egyre jobban ott tartunk, hogy kevésbé hatékonyak -
copass
veterán
szebbeny csillogó víz: tükröződésnek hívják és hatalmas a különbség, hogy valódi tükröződés vagy fake(bake)...ezért is nagy szám az rtx, hogy tudja ezt hardveresen.
fejlesztésben nagyon nem mindegy, hogy mindent leszámoltatsz előre, fényelsz kamu fényekkeval. vagy csak berakod a fényforrást és fizikailag helyes anyagokat raksz a felületekre és hagyod hogy dolgozzon a vas...
pl: metro exodus
ezekhez képest egy mobilos játékot rommá kell optimalizálni hogy meglegyen a 30 fps, de még switchnél is 30 fps a nagy átlag, hogy minden low-on van. de fut és a fejlesztőknek ez a lényeg, hogy fusson és termelje a pénzt.
minden mobil játék erre épül, hogy perkálj folyamatosan. -
hapakj
őstag
Ugyanmár. Még rengeteg trükközés van a mostani eredményekben. Elnagyon részletek, trükközés a fényekkel, limitációk merre mehetsz / nézhetsz. S rengeteg munka a geometriával, hogy meg tudjon mozdulni.
Az Unreal Engine 5.0 hatalmas előrelépés a Nanite-tal és Lumennel ami már realtime tényleg sok mindent megold és kell is hozzá legalább egy RTX 2xxx szériás kártya.S igen, hozzáadhat az élményhez. Tök jó példa erre nekem a Mafia Definition Edition:
https://www.youtube.com/watch?v=RARjkBzniNM
Nekem kellett a grafikai színvonal, hogy egy ilyen mélységű sztorit elmeséljenek. Egyszerűen baltával vágott arcokkal és üveges tekintettel nem jött át. -
Pikari
veterán
Ez inkább olyan, mint a hangkártyák esetében. A 11,025khz-tól 22.05khz-re ugrás még nagyon érezhető volt, a 22,05-ról 44,1-re még oké volt, aztán a 88.2khz hirtelen nem érdekelt már senkit, és az összes gyártó becsődölt. Az emberi érzékelés logaritmikus, ez nem csak a hangra, hanem a szemre is vonatkozik. Mindig lesz különleges igény, de az már nem tömegigény.
-
Pikari
veterán
Nem én kicsinyítem le a jelentőségét, hanem az a tény, hogy a piacnak nincs rá különösebben igénye. A játékélmény nem növekedik meg érdemben attól, hogy 30 millió polygon helyett 60 milliót tudsz kirajzolni adott sebesség mellett egy megadott videókártyán. Mint ahogy az sem, ha 20 ezer mesh helyett 40 ezret rajzolsz ki.
-
hapakj
őstag
Dehogynem. Teljes mértékben irrelevánsak szoftvertechnológia szempontból. Nincs komplex workload nincs szükség multithreadingre. Az új API-k/OS-k/célhardverek pont ezeket a problémákat célozzák / oldják meg nagyon jól. S lekicsinyelni jelentőségüket mert van több milliárd valami amiknek nincs szüksége a képességekre az kettősmérce.
A fentebb említett Doom Eternal sem lenne megvalósítható ezek nélkül. -
cpt_sanya
tag
Hát végig olvastam ezeket az egymenéseketet. Amit ide biggyesztettél. Hozol mindent amit a legtöbb elvakult fan. Ráadásul kedvedre ferdíted a tényeket. Elsőnek 1-2 évvel jösz utána 2 évtizeddel ezelőtti hardwerrekre mutogatsz. Előjön a gaming majd előjösz a mobil gamingre , ami teljesen más szegmens. És teljesen más kategória. Azért nem lehet össze hasonliítani a mobil gaminget még egy nintendó játékkal sem, nem , hogy egy rendes pc címmel. De oké futtas kérlek mondjuk egy cities skylinet pl a mobilodon 300. 000 lakos felet.
-
Pikari
veterán
Utoljára a hyperdimension neptunia R3-mal (pc, opengl), a neptunia vii-vel (pc, dx11) játszottam, jelenleg a kandagawa jet girls (pc, dx11), a beginning of the witch (pc, ??), a final fantasy iii 3d remake (pc+android, opengl), a final fantasy 4 -3d (pc+android, opengl) és 4/2 3d remake (pc+android, opengl) és a my heroes justice van terítéken (PC, dx11), ezen kívül egy random 3d machjonggal (android, opengl) játszottam még. Hetente 30-40 percet játszom 2022 óta. Netes játékok nem érdekelnek, ezért a hoyoverse nálam kiesik (nem azt mondom, hogy rossz, sőt, biztosan jó, csak személy szerint nem érdekel).
-
Pikari
veterán
Az aktív mobilos gamerek száma 2.2 milliárd (az adat 2023-ból származik), az átlag mobil játékos napi fél órát tölt játékokkal. Hogy hány androidos játék 2D-s, és mennyi 3D-s, arról nincs adatom, és nem is találtam (automatizált statisztikát gyűjteni erről elég nehéz lenne). Hogy az egyszerű 2D játékok neked nem tetszenek, azt megértem, én sem foglalkozok 2D játékokkal már (ha agyonvernének, se játszanék ilyennel 2023-ban), de ettől még persze nem lesznek irrelevánsak semmilyen szempontból sem. Mindenesetre ha valami kategóriára rákeresel a google playben (vagy más mobilos webstoreban) vegyesen jönnek fel a 2D és 3D játékok.
-
CJ4567
nagyúr
Szóval a Doom 2016, a Doom Eternal, a Rainbow Six Siege, a Red Dead Redemption 2, Baldur's Gate 3, a Wolfenstein 2 hogy pár nagyobb Vulkan-os címet mondjak az mind WASD mozifilm? Kíváncsi vagyok most már, hogy mivel szoktál játszani, ami nem WASD mozifilmnek számít, meg nem "pár megszámlálható játék".
A legjobb Androidos játékok általában csodák csodájára PC/konzol portok, mint a GTA sorozat, a KOTOR sorozat... Vannak kivételek, mint a Hoyoverse játékok (Honkai Star Rail, Genshin Impact), csak azokat meg jobb PC-n játszani. -
hapakj
őstag
Szomorú ha évente több milliárd androidot eladnak. Rengeteg hulladék. S ez azt mutatja, hogy 2-3 évnél többet nem bírnak ki, ha cserélni kell. Ellenben egy iPhone akár még több tulajdonost is kiszolgál 5-6 évig.
S ezen mind a több milliárd telefonon játszanak? Szerintem csak töredékén. Még kevesebb az hasonló grafikai színvonalú és összetettségű, mint ami XBoxra készül. Elég ferdítés egy célhardver összehasonlítani egy másik eszköz másodlagos funkciójával.
S az androidra készült játékok jelentős hányada kimerül 20 darab sprite mozgatásában, itt már értelme sincs grafikus apiról beszélni, mert mindegyikben rutin művelet. Igazi workloadoknál viszont már megmutatkoznak a különbségek.
Egy komoly stúdió általában több platformra is elkészíti a terméket. Egy kifejezett gamingre készült célhardware-re is XBox-ra. Ezért kell támogatni a DirectX-et. -
copass
veterán
nagyon-nagyon ritka a jó játék mobilra, évente talán 1 db:. mighty doom. de az is csak azért népszerű mert doom...
ha igaz lenne abból bármi is amit a mobilos számítási teljesítményéről hadoválsz, akkor mindenki azon dolgozna 3D-ben, de csak parasztvakítások vannak meg idióta játékok.
egy C64--et se tud pontosan emulálni az android, mert összefossa magát! -
Sirus86
aktív tag
Mi pl nagyon sok oreg hw-t huzunk at vekonykliensre es onnan megy a Citrix. HW marad, csak a compute megy at valami hostingra (tok mindegy, lenyeg az, hol logikus-olcso a VM futtatasa). A linux vekonykliens meg olcso, supportal ezernyi oreg hardwaret es csak megy es megy. A citrix meg hasonloan. Azota lement az incidensek szama radikalisa es nem kell vacakolni a kulonbozo hardwarekkel. Igaz mi nagy ceg vagyunk es eleg speckok az igenyek.
-
Pikari
veterán
Mert miért kéne a directxet alapból támogatni? Az általad ,,komolyabb fejlesztői stúdió''-k által az általad említett xboxra pont annyi játék jött ki, mint dx12-re: egy wikipedia oldalon kényelmesen elfér.
Viccesnek érzem azt a töménytelen lenézést, ami a hozzászólásodból a konkurencia irányába süt (490 ezer vacak, nemtámogatott, stb) miközben a 0% piaci részesedésű xbox platformot a világ közepének tekinted - évi egymilliárd androidos telefont adnak el.
-
hapakj
őstag
Hát nekem mindegy mibe hitegeted magad, de a gyakorlatban ez nem így van. Egy komolyabb fejlesztő studió elsődleges platformja a XBox/PC/PS. a konzolok miatt alapból kell támogatni DX-et és a PS API-ját. Mivel DX-et alapból támogatni kell ezért PC-n is alapvetően arra fog alapozni.
Ha kiterjeszti a platform supportot, akkor viszont Vulkanhoz nyúl, ezzel lefedi a maradék platformokat (a megfelelő teljesítményű mobilokkal együtt. Nintendo Switchen is csak Vulkan van).
Platform függetlenség ide vagy oda OpenGL nem támogatott mindenütt és elavult. Egy nagy cégnek meg game designerek, artistok mellett nem költség megfizetni azt a pár API specifikus szakértőt.
-
Pikari
veterán
Androidon a játékok és programok általában a 4.0, 4.x, 5.x, a legújabbak pedig 7.x-es android verziót használnak. Csak a legutolsóban jelent meg a vk legkorábbi verziójához való kompatibilitásnak egyáltalán az elvi lehetősége (a gyakorlati nem, mert az ehhez való hardverek/driverek később jöttek). A korábbiakban meg eleve nincs is vulkan.
Ettől függetlenül biztosan van (tehát létezik valahol) olyan is, ami ennél újabbat használ, és vulkant is használ (mint colombo felesége: létezik, csak még senki se látta), majd talán egy 10 év távlatából, újabb apik + a most vulkanban elkezdett kódbázisok ha kinőnek annyira (HA!) elkezdenek szálingózni ezek a gamek, addig nincs értelme róla beszélni.
Rendering engineer, na akkor a messziról elkerült openglről ilyen discovery channel jelleggel elmondom, hogy jelenleg is az a fő cross platform api, ha átjárást akarsz a mobil és desktop platformok között (android, pc, mac linux, ios), azzal egyszerűen le tudod fedni ezeket a piacokat is, és akkor kevésbé kell olyan karatemesternek és dzsúdómesternek és taichimesternek és kungfumesternek IS lenned egyszerre, így aztán sok esetben egy apival és az extensionok megfelelő használatával ki tudod váltani azt, hogy mindenre renderert kelljen írnod külön.
-
hapakj
őstag
Azta 490 ezed db android vacak. Köszi maradok a 10-en valahány igazi DX12-es Vulkanos címnél, amelyekhez hasonlókat kolléga is linkelt
Amúgy miből gondolod hogy ezek közül mint OpenGL-t használ? Androidon van Vulkan is, meg saját frameworkjében is biztos van 2D-s megoldás. Egyébként a mi android portunk is vulkan-t használ.
Hát Render Engineer vagyok. Fejlesztek D3D11-re D3D12-re (PC/Xbox), Vulkanra és PS4/PS5-höz is volt szerencsém. Szerencsére már OpenGL-t messziről kerüljük. -
Pikari
veterán
Te nem vagy képben, nagyon jó játékok vannak amúgy mobilra. Sőt, nagyon sok esetben, amit te pc gamenek hiszel, azok is mobil gamek pc-re lefordított verziói. A statisztikák szerint 4-5 milliárd ember játszik a mobilján rendszeresen, a pc gaming két nullával kevesebb. Tudnod kell, hogy a mobilok számítási teljesítménye már régóta elég ahhoz, hogy azt az élményt is nyújtani tudják, amit te pc-n keresel. Lehet, hogyha hülyeségek írkálása helyett adnál egy esélyt az androidnak, vissza se akarnál térni a pc-s játékokhoz később.
-
Pikari
veterán
Épp most linkeltem 490 ezer db 99,99%-ban opengles gamet.
A vulkan épp annyira nincs sehol, mint a dx12. Ugyanúgy egy wikipedia articleben megszámlálható játéknak álcázott wasd mozifilm létezik rá mint dx12-re, amivel igazi gamer nem játszik. Max az, akit professzionális marketinggel a közöségi médiában rávesznek, mert ennyiből áll az élete, azt gondolva, hogy körülötte forog a világ.
Ehhez képest Dx11-ből már sanszosan 100ezer körüli title jött, amik között azért vannak igazi játékok is.
A fene nagy hozzáértésed, amire hivatkozol, az amúgy honnan származik?
-
CJ4567
nagyúr
W11-en használok egy Canon MX300-at, de már HP Deskjet 845c-t is sikerült életre kelteni, és az se volt egy hatalmas ördöngősség.
#36 Pikari Ugye tudod, hogy a DX12-t 2016 óta használják a "hulladékok", és már nem csak az AAA címekben van elterjedve? A Dr. Akula által linkelt listában van elég sok játék, ami nem AAA, mégis DX12-t használ.
Ha meg már hulladékok, akkor beszélhetnénk a rengeteg Unity asset flipről, amit feldobálnak Steam-re, azokat is jó lenne szűrni valahogy.
És azt tudtad, hogy vannak játékok, amik W7-en is futnak, DX12 támogatással? (12on7) A Cyberpunk 2077 volt az egyik ilyen cím, csak dobták a W7 támogatást az 1.5-ös patch-el.
-
copass
veterán
"pár évesnél régebbi hardverek nem működnek windows 10"
tessék: i5-4460 - 2014 , AMD Phenom X4 9550 - 2008 de persze sorolhatnánk sokáig...
ennek fényében, kifejezetten viccesnek hat a Dunning-Krueger aláírásod!
steam szerint OSX 1,84, %1,96% linux,, windows 96% (57% win10, 37% win11)
szóval ki lehet jelenteni hogy linux = munka, windows = munka + játékra van használva.
de wifi7 nélkül is van élet! -
FLATRONW
őstag
Egy 2 GB-os Intel Celeron 1007U (2mag, Ivy Bridge alapú) gépen használok egy "lecsupaszított" Windows 10-et.
Semmilyen app nincs alapból telepítve, felesleges szolgáltatások ki vannak kapcsolva, amiknek a hiányát észre sem lehet venni.
Semmivel sem fut rosszabbul, mint egy Mint, de legalább annak minden nyűgét mellőzi.
Rengeteg időt beleöltem, de csak mérsékelni tudtam a gondokat, teljesen megoldani nem.
Feltettem a Win 10-et, néhány alap alkalmazást, és azóta hibamentesen használom. -
Dr. Akula
félisten
"A linux viszont támogatja mindezeket, és a régebbieket is."
De minek? Ki akarna ma ilyen múzeumi őskövületeket használni? Aki igen, az meg pont azért mert a rajta futó szoftver nem megy újabb oprendszeren, tehát neki felesleges is ráhekkelni újabbat.
"dx12-t pillanatnyilag semmi nem használ pár aaa hulladékon kívül"
List of Direct3D 12 games. Olyan "hulladékok" használják mint:
Age of Empires 4
Cyberpunk 2077
Diablo 4
COD, BF
Dead Island 2
Dying Light 2
Elden Ring
Everspace 2
Far Cry 6
FIFA hegyek
Forza Horizon hegyek
Metro Exodus
Mortal Kombat 11
Need for Speed Unbound
Path of Exile
Red Dead Redemption 2
Sid Meier's Civilization 6
The Witcher 3Jó szarok, tényleg...
-
Dr. Akula
félisten
Csak annyira hogy bizonyítja, inkább a nem működő hardvert kell külön mazsolázgatni.
#32Juhaszatti: "Az a pár év az 10+"
Így van. Csak a Win10 lassan 10 éves (2015), és ehhez képest is még jócskán vissza lehet menni az időben amin elfut. Az Optiplex 780 amit én linkeltem, még Core 2 Duos.
-
Pikari
veterán
Igencsak hamar áttértünk a hálózatokról a gamingre. De ha már itt vagyunk. dx12-t pillanatnyilag semmi nem használ pár aaa hulladékon kívül (kb pár száz db összesen a 2-3 millió gameből), mivel a steam (és azt lekövetve minden más is) jövő januárig a win7et célozza min platformként, aztán dobják a win7 supportot. Hogy ez dx szempontjából mit fog megváltoztatni január után, azt nem tudhatjuk előre. Nyilván ha a fejlesztők most emiatt tömegével átugranak a dx12-re (vagy az opengl újabb extensionjaira) akkor 1-2 éven belül már értelmezhető mennyiségű játék fog ezekből felbukkanni, de ha nem, akkor kb ostorral kell majd a fejlesztőket a platform felé terelgetni.
-
Hm-hm. Tehát semmi jobb "húzó" tudást nem tudtak egyelőre a kalapból előrántani, csak a Wifi7-et... A win10 mellett anno legalább a DX12 szólt, aztán még mostanság is sok játék működik DX11 módban. Nasebaj. (Tudom-tudom, jön az AI... csak a sikerében nem vagyok biztos.)
A gyártók részéről egyébként érthető ez a hozzáállás: a win10 már nem kap funkciófrissítéseket, csak hibajavításokat. Életciklusának B oldalát koptatja, ez már csak ilyen.
1-2 kapcsolónál jó esetben több egy driver valamilyen oprendszerre való engedélyezése: egy picit minimum illik letesztelni, hogy az elméletben kompatibilis illesztőprogram a gyakorlatban is működőképes a legtöbb célszámítógépen. -
Pikari
veterán
válasz
Juhaszatti #32 üzenetére
A Sempron, Athlon64, Athlon64 x2 első néhány steppingjét nem támogatja, sem pedig a régebbieket (nem támogatja = nem azt mondom, hogy nem lehet 2 hét mélytorok után behackelni rá valamelyik buildot, hanem hogy nem lehet rendeltetésszerűen használni).
Sem az ebből a korszakból származó webkamerákat, nyomtatókat, wifi vezérlőket, videókártyákat, scannereket. (értsd: ezeket viszont már semmilyen módon nem lehet hozzá behackelni).
A linux viszont támogatja mindezeket, és a régebbieket is.
-
Juhaszatti
addikt
"Ezért is tudom, hogy pár évesnél régebbi hardverek nem működnek windows 10-en"
Az a pár év az 10+.
Nagyon sok 1. 2. 3. genes Intellel szerelt gépre telepítettem már Win 10-et (asztali PC-kre és laptopokra egyaránt), amiken komótosan ugyan, de kifogástalanul működött.
Ha meg egy SSD is került alá, akkor a komótossággal sem volt probléma. -
ATi GAMES
tag
Nem akkora tragédia ez. Azokra az eszközökre, amik tudják majd a wifi 7-et, valószínűleg már nem igazán lesz érdemes feltenni a 10-et amúgy sem...
-
Dr. Akula
félisten
"Én folyamatosan frissítem a tudásom. Ezért is tudom, hogy pár évesnél régebbi hardverek nem működnek windows 10-en."
Akkor frissítsd még tovább, mert pl. az Optiplex 780 is simán megy Win10-zel, 13 évvel ezelőttről.
#20enginev3.0: A Win10 is tele van preinstallált appokkal. Már a 8 is úgy jött. Nem 11 specialitás.
-
Dr. Akula
félisten
Azért előbb lerakhatnának már az asztalra egy Win11 LTSC-t...
-
DS39
nagyúr
válasz
enginev3.0 #20 üzenetére
Már a Windows 10 is tele van mindenféle felesleges app-pal.
11-ben ezt még tudták fokozni? -
enginev3.0
félisten
Pár napja volt nálam egy win11-es laptop, gyárilag ahogy megvették a boltból
Hát régen egy windows telepítés után fél órát el lehetett tölteni, hogy mindent feltelepíts ami kell
Most ugyan ennyi idő kell hogy letörölj minden gyári baromságotAmíg lehet maradok win10en, abból is ltsc
-
Pikari
veterán
Aztán ha elavul / tönkremegy
Akkor feltelepíted nekik a debian linuxot lxdevel, chromiummal, libreofficeval, mplayerrel, mvp-vel, table-gamessel, xmotoval, tuxracerrel, tuxkarttal.
Az 5 éves processzoron meg pont ugyanúgy működnek a weboldalak, mint a 10 éves processzoron, vagy a mostani processzoron: folyékonyan. Tudom, mert nekem is 10+ éves gépeim vannak itthon.
-
hapakj
őstag
hja, csak a helyzet az, hogy a userek 95+%-a vesz egy laptopot és használja a rajta lévő Windowssal ami működik. Aztán ha elavul / tönkremegy vesznek egy másikat az aktuális windowssal és használják tovább. Elég elvetemültnek kell lenni, hogy egy kiöregedett gép életkorát átlag user linux-szal elkezdje workaroundolni. S ahogy kolléga fentebb írta, annyira nem is működik, mert a böngésző és weboldalak linux alatt is ugyanaz és ugyanúgy felzabálják az erőforrást.
-
Pikari
veterán
válasz
E.Kaufmann #13 üzenetére
Nem kell kernelt fordítanod, jön a disztribúciókkal 2-3 havonta az újabb és újabb verzió. Akár dönthetsz úgy is, hogy nem frissíted, ha erre valamilyen okod van. Linux rendszerek esetében általában teljes kontroll van a rendszered felett.
-
Pikari
veterán
válasz
E.Kaufmann #13 üzenetére
Én folyamatosan frissítem a tudásom. Ezért is tudom, hogy pár évesnél régebbi hardverek nem működnek windows 10-en. Ez a cikk pedig bemutatja, hogy a gyártók úgy döntöttek, hogy a továbbiakban már az újabbak sem fognak. Nem mondom, hogy mindenki rohanjon linuxot telepíteni, de ez már az a szint, ahol azoknak is komolyan el kell gondolkoznia a linuxra váltáson, akik eddig idegenkedtek a rendszertől.
-
E.Kaufmann
veterán
Szerintem neked is érdemes lenne frissíteni a tudásod. Nekem nem derogál Linux-hoz nyúlni, szerveznek kiválló, viszon egy halom gépen nem volt gondom pl Windows10-el, és értem én, hogy nyers sebességben alulmarad a Windows sok tesztben, de Desktop rendszernek még mindig egységesebb a Windows (minden izlésficama és a gépház/vezérlőpult tudathasadása ellenére), mint az a sok hobby distró, összelapátolt asztali rendszerekkel. Most már legalább a Wayland mellett gördülékenyebb a grafikus felület és nincs "tearing" a főbb disztrókban, de régen nem voltak olyan gördülékenyek. Valamint a skálázás is jobb még Windows alatt pedig MacOS-hez képest az is gagyi. Értem én, ha belemélyed az ember, össze tud dobni egy minimális disztrót, de manapság 240-es SSD ára vicc, a 8GByte RAM alap, a böngészők meg úgy is lezabálják a hardvert, akármilyen minimál disztribúciót próbáltam egy régi laptopon. Persze, ha nem akarunk böngészni, tök gyorsak, de mikor már minden is böngészőből fut, még az asztali programok is
(electron app), akkor olyan mindegy, ha új hw+Windows.
#12, persze, ha a júzer forgat hozzá kernelt
-
hapakj
őstag
válasz
Tesztelo.hu #9 üzenetére
igen, valszeg csak egy check van a csomagban a windows verzióra, és nagy valószínűséggel .inf hekkeléssel menni fog ez windows 7-en is. pl Vista driverek is gond nélkül mennek Windows 10-en
-
válasz
Tesztelo.hu #9 üzenetére
A legfőbb eltérés az, hogy a gyártó melyikre milyen min/max. Windows verziót ad meg a csomagoláskor.
-
Tesztelo.hu
senior tag
Nem vagyok szakmabeli, de vajon milyen gyökeres eltérés van a Win 10/11 között driver ügyileg? Sőt, sokszor megy a Win 7-hez készült driver pl. Win 10 alatt is.
-
Pikari
veterán
válasz
E.Kaufmann #5 üzenetére
Linux alatt kb 30 éves távlatban visszafele kompatibilitás van a hardverek területén. Aki windowsal szúrja magát tökön, az így járt.
-
válasz
E.Kaufmann #5 üzenetére
Azt megértem, hogy ha az a baj, hogy a régi HW-t a friss SW nem támogatja (ipari gépektől nyomtatódriverig sok minden van ilyesmi...)
De mikor a friss HW-t csak a friss SW.... akkor azt kevésbé...Bár ezt leírva picit közelebbinek érződik a kettő
-
Én is úgy vagyok, hogy új eszközhöz új windowst...
Bár kiváncsi lennék mit csinál az a metszet akinek kell a wifi7, és a win10.... -
E.Kaufmann
veterán
Mondjuk egy Wifi6e támogatással is jól el lehet lenni egy ideig és az AP-k is szokták visszafelé támogatni a régebbi módokat, valamint olyan bőven nem vagyunk eleresztve 6e-s cuccokkal sem, pedig intel 210-es modul bagóért van (upgradeltem is az ITX-es lapomon az AC-s rádiót, csak tönkrement a gyári pigtail és kutathattam jódarabig megfelelő után
), ezen felül olyan gépben amin nem lehet frissíteni a Windows 10-et 11-re, nem hiszem, hogy AC-nál nagyobb Wifi lenne gyárilag.
-
Vö. "tervezett avultatás". Köszönjük.
(Technikai oka nincs; minimálisan több support kellene a két csomaghoz.)
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Xiaomi Redmi 14 PRO 5 G 8/256 DUAL garanciával
- Dell Precision 7670 FHD+ i9-12950HX 16C / 64G D5 / 1T G4 / Quadro RTX A4500 16GB / HU vb Pro tervező
- LG OLED55G42LW LG Gyári garancia 3 év
- HP EliteBook 840G6 ! AKCIÓ!!! a készlet erejéig!
- Kobo Aura Edition 2 (N236) 6" háttérvilágításos kijelzővel, 4 GB-os tárhellyel - jó állapotban
- LG 27CN650N-6A - Felhő Monitor - 1920x1080 FHD - 75Hz 5ms - USB Type-C - Quad Core - BT + WiFi
- LENOVO ThinkSystem NVIDIA Quadro RTX 6000 24GB PCIe Passive GPU
- BESZÁMÍTÁS! 6TB Seagate SkyHawk SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Telefon felvásárlás!! Apple iPhone SE (2016), Apple iPhone SE2 (2020), Apple iPhone SE3 (2022)
- ÁRCSÖKKENTÉS TP-Link Archer C1200 Router eladó (1200 Mb/s Wi-Fi)
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest