Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bacus

    őstag

    Sziasztok, kezdő vagyok docker használatában, végig néztem egy oktató anyagot, nagyjából tudom mit szeretnék. Eddig 3 szervert (külön gépet) használtam a munkahelyen, most vettünk egy dell szervert, egyelőre korlátlannak tűnő erőforrás... :) , de hogy ez így is maradjon, szeretnék funkciókat docker-ben futtatni. (és persze könnyebb telepíteni, frissíteni, szeparálva van, stb)

    A bajom, hogy túlkinálat van :), nekem meg időm nincs, hogy kipróbálgassam őket, illetve egy levelező szervernél, mondjuk nem is igen tudom 1 hétig tesztelni, mert felnégyelnek..

    Szóval valami ilyesmi konténerek kellenének
    -web szerver - apache (ezt megszoktam), php-val
    -owncloud
    -mail szerver - na itt már bajban vagyok olyan sok féle van
    -ftp - eddig vsftpd -t használtam, kb 10 felhasználóval, a userek mysql adatbázisban voltak, de nem ragaszkodom hozzá, mivel úgyis konténerben lesz.., de eddig is voltak linkek, pl több user ugyanazt a könyvtárat látta a home könyvtár alatt
    -node js - itt a fő oldalon egy bejelentkezés után jutott az ügyfél a saját neki szóló weboldalra, tartalomra.., vagy a meghívott oldal neve (pl owncloud.domainem.hu) akár a másik szerveren az owncloudra.. vagy egy statikusabb web oldalra (amit az apache szolgált ki)
    -firebird konténerek, különböző verziók egymás mellett futtatva (2.5, 3, 4 -es verziók), ez eddig a legegyértelműbb

    Van ezekre valami bevált / ajánlott valakinek? pl mail szerverre mailu, mailcow, docker mailserver - amit találtam, ebből az utóbbi tetszene, de ehhez akkor külön kell webmailt csinálnom, a mailcownak a felhasználói felülete idegen, nem szeretném, ha be lehetne jelentkezni adminként egy publikus felületen. :(

    Nem célom a legegyszerűbb, legkisebb, legletisztultabb minimalista konténer, inkább elvárás lenne, hogy
    - ingyenes legyen
    - jól használható legyen

    Ahol most tartok, szerveren fent a docker, docker-compose, hello-world :).