- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Nem bírják kiszolgálni az AI energiaigényét
it Az amerikai elektromos hálózat nem bővül elég gyorsan ahhoz, hogy az AI nagy energiaigényét kiszolgálja.
Új hozzászólás Aktív témák
-
qpakcovboy
őstag
Tegnap szerencsére volt időm repkedni több helyszínen. Tényleg jelentős a javulás fcc módban. Illetve talán azt ismsikerült megfejtenem, hogy miét csak akkor látja a távirányító wifijét a teló, vagy a tablet, ha másodszorra kapcsolom be.
Feltűnt hogy a dji go 4 alkalmazásban a korábbi bénázásom miatt két felhasználó van (vricsinfo, illetve vricsinfo-spark), viszont nem tudom törölni az egyiket.
Ebben tudnatpk tanácsot adni? -
Jackal2
senior tag
válasz _X10Dead_ #296 üzenetére
Nah, akkor erre reagálva, elvittem egy ÉLES tesztre (nem a szokásos "életmód blogger" teszt, hanem a hozzáértőbb, de kezdő fajta), vagyis toltam vele egy 20 km-es Kék Túra szakaszt. Felengedtem egy túristaház mellett a bazaltorgonákhoz, úgy hogy fölöttem végig erdő és fa takaró volt, és elküldtem a sziklákhoz, kb. 200 méterre. Igaz, lombkorona nem volt, de teljesen stabil volt a cucc, csak ugatott, hogy jaj a hatótáv. CE-ben volt, nem modoltam FCC-t meg semmit, az egy másik történet. Szépen visszahoztam manualban, majd land, tök stabil, nagyon szépen tartja a pozíciót (bárminél jobban, amit eddig láttam, beleértve a P3 szériát is).
Másik akksi teszt, szigligeti várorom, szélfutta rész, a várbástya mögül kirepülve, hogy tolja meg az áramlat. Sírt, hogy jaj nagy a szél, vigyázzak, kicsit még bóklásztam olyan 90-100 méter magasan, semmi, lehoztam, mert bizti ami bizti, ismét atom stabil volt, jel egyszer sem szakadt, igaz ezek ilyen 200 méteres távok (ahonnan jellemzően az emberek az ilyeneket felveszik és nem 7 KM, meg hasonlók). Megpróbáltam nekirepülni egy háznak, hogy mi történik, észre veszi-e, igen, 5 m-nél hisztizni kezd, 3-nál dühöng, de ennyi, kár hogy csak előre tudja.
Odaadtam laikusoknak is, teljesen jól elnavigálnak vele. Eddig nagyon pozitív az összkép, erre az akku dologra oda fogok figyelni.
Néhány egyéb érdekesség, mind pozitív, mind negatív oldalon:
+ az üzemidő valós, tényleg elmegy 15 percet, de ilyenkor azért már kicentizted a dolgokat, de túrára ez tök elég
+ a Fly More combos töltő nagyon jó, 3 akksi 50 perc, repülési idő így 3x15, ez 45, majdnem 1:1 arány
+ nagyon kényelmes vinni, észre sem vettem, hogy ott van, ellenben a termoszok, az ásványvíz, stb. sokkal jobban zavart, szóval ilyen freetime activity-hez tökéletes
+ finomak a kezelőszervek, pedig volt már pár táv a kezemben (egy kivétellel, ezt lejjebb)
+ az 1080p kép tök jó, mondom ezt úgy, hogy vagy 30 akciókamerát teszteltem az elmúlt 2 évben, szerintem a régebbi GoProk szintjét hozza ezen a felbontáson.
+ szerintem egyáltalán nem szélérzékeny, bár nem sok tömege van, igaz, nem is nagyon stresszeltem, mikor esne le
+ a sportmód vicces, verettem vele jobbra-balra, és jól láttam, hogy átállítja a gimbalt és fordítja az irányba, amerre repülsz?
+ NAGYON intuitív minden, és könnyen kitalálható, illetve tetszik, hogy mindent szét lehet állítgatni az EV-től az ISO-ig- egyetlen kezelőszerv nem tetszik, és ez pont a kameraállító oldalgörgő, nekem nem elég finom, vagy még csak nem szoktam meg. Sokszor felkapom vele a kamerát lefele nézetből, emiatt túl gyors lesz a kép és szarul néz ki
- a hatótáv eléggé véleményes, voltam már vele 320 méteren, rálátással, de szakadtam már meg 80-on is, igaz takarásból. A gondom itt leginkább az, hogy ha át akarok repülni egy szilárd test fölött, ami alatt állok, akkor tuti megszakad (tipikusan pl. egy vár ilyen lesz), szóval az Okkusync-es dolgok, meg a nagy hatótáv tényleg sokat érhetnek
- én ugyan nagyon túlértékeltnek tartom a hatótávot, de az tény, hogy az üzemidő+hatótáv+kamera szentháromság adja el a drágább modelleket, amiben ez a leggyengébb modell
- én látom az oldalfordulásnál a képen a rángást, a harmadik tengely hibája miatt, olyan mintha picit csíkos lenne tőle. Nem vészes, de látszik (de még így is sokkal jobb, mint a többi akciókameránál)
- kicsit sokat ugat a jelerősség gyenge dolog kapcsán, hogy állítgassam be az antennákat, ami azért idegesítő
- a fénymérés: ha olyan részen videózunk ahol van egy kontrasztos csík (pl. fekete sziklák, felhős fehér ég), akkor bizony tud érdekes dolgokat csinálni. Például sötétebb lesz a kép a fénymérés hibája miatt, mint szeretném, ha meg az EV-t emelem, akkor a fehér részek lesznek csúnyákAdvanced flight módos JEDI-zést nem próbáltam még, erdőben szerintem az kontraindikált, de az még hátra van, de majd egy réten játszom vele.
8 akksi után eddig ennyit fejtettem meg a gépből, de nem akarom elkapkodni a verdiktet, még kitolok pár akkut, mielőtt azt mondom, ez ilyen vagy olyan, és például a fenti fényképezős hibákat gyakorlattal tuti lehet javítani.
[ Szerkesztve ]
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Amarton
tag
Az összes fényképezőgép úgy működik, hogy középszürkét érzékel.
Ha valami nagyon fehér, vagy fekete, akkor az becsapja a fénymérőt. Ezért van expo kompenzáció, ha nem manual módban repülsz.
Az a gáz a sparkban, hogy nem lehet cinema vagy d-log profillal felvenni és utómunkázni.
Alapból elég nagy kontrasztal dolgozik.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Geller72
veterán
Nem megvédeni akarom őt, de ahogy említette is, nem filmes szakiknak alkották azt a gépet, hanem olyan lelkes amatőröknek, akik esetleg elviszik magukkal hétvégére egy délután túrázni, ott csinálnak vele 3x10 perc vidit, vagy 15x2 percet, aztán otthon rátolják gépre és kiteszik facséra, instára, egymásnak küldözgetik, esetleg megnézik egy fhd tv-n. Nekem mondjuk már eleve nem lenne opció az 1080p mellett az alacsony fps. Amatőröknek, a fenti esetekben (is) viszont bőven jó. . Nekem is hiányzik egy olyan gép, ami hordozhatóságban hasonló méretű, de tudásban egy p4 pro körül van. . Tudom, hozzam be a bilit.
-
Alabástrom
senior tag
Help please!
Tegnap volt az első repülésem az Air-el, minden rendben volt. Ma inkább a kamerával akartam ismerkedni, úgyhogy a nappali közepén terveztem lebegni vele egyhelyben, és csak a kamerával foglalkozni. Felszállás, majd az Air csak emelkedik, emelkedik, nem áll meg 1,2m-en, ahogy tegnap kint tette. Nyomom neki a távon a süllyedést, semmi... Bármit csináltam a távon, semmi... Már a plafonról csiszolta a festést, úgyhogy megfogtam kézzel és kikapcsoltam.
Azóta nem csatlakozik sem a távirányítóhoz, sem csak simán wifivel a telefonhoz... Amiket eddig próbáltam:
- minden kikapcs és bekapcs, aksicsere.
- sima RC remote linking folyamat, azaz DJI Go-ban követve a lépéseket, de a végén, amikor a drónon nyomva kell tartani a funkciógombot (a led a drón hátulján) csippanásig, akkor nem csippan, app-ban timed out...
- QR kód lefotózásával linking -> nem megy
- bepötyögöm a telefonon a drón wifi ssid-jét -> nem megy
- közvetlen wifi kapcsolat telefonnal -> nem megy
(nem is lát semmilyen DJI wifit a telefonom, nem tudom, kellene-e látnia...)
- camera view sincs
- firmware frissítés DJI Assitant 2-vel -> bármelyik verzióra akarom frissíteni, failed
- factory reset DJI Assistant 2-vel -> első pár próbálkozásra failed, majd egyszer csak successful, de nem tapasztalok semmi változást (amúgy érdekes, hogy a DJI Assistant 2 jelenlegi fw verziónak V00.00.0000-t ír. Ez a factory reset előtt is így volt, meg azóta is.)
- fórumon volt, akinek ilyen hibát megjavított a fake GPS-es FCC-re állás, úgyhogy most próbáltam, de nekem nem
- szintén fórumon volt, akinek az USB debugging bekapcsolása oldotta meg, nekem az sem.Nincs több ötletem... Nektek valami?
Vissza garanciában?ja, fórumon emlegettek valami két (vagy három?) csippanásos wifi resetet, de nem jöttem rá, mire gondolnak alatta. Ti tudjátok? Ez lenne a seggén lévő gomb nyomvatartása?
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
arghoska
tag
Sziasztok! Vettem egy mavic pro-t, frissítettem a gépet is és a kontrollert is, de a gimbal sehogy se tudom állítani az alkalmazáson belül nincs ilyen ikon. A hozzáadott sd kártyát se látja. Szerintetek mi lehet a gond? Androiddal próbálkozok...
-
Geller72
veterán
válasz Alabástrom #308 üzenetére
Hatalmas hiba volt beltérben automatán felszállnod. Gondolom, már rájöttél. Lehet belterezni, de full manuálban. Eleve úgy felszállva.
-
Geller72
veterán
válasz arghoska #309 üzenetére
DJI Tutorials - Mavic Pro - Gimbal Settings.
Kártyát formázd meg. Vagy, ha nem tudod sehol megformázni és esetleg Lexar kártyát kaptál, akkor valszeg ki is dobhatod a kukába.
-
Jackal2
senior tag
A Spark frontján lévő érzékelő milyen elven működik? Gondolom nem infravörös, mert az nem lenne túl hatékony napsütésben, viszont nem is ultrahangos, akkor hogy működik pontosan? Fénykép alapú mintavételezéssel? Nem találom ezt az infót a hivatalos oldalon.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz _X10Dead_ #296 üzenetére
Pedig csak egy filléres mikrokapcsolót kellene beépíteni az akkuhoz, hogy amikor bepattan csak akkor engedje bekapcsolni és probléma megoldva (a fényképezőgépekben - legalábbis a Canonokban - is így van megoldva a kártyaajtó nyitásának az érzékelése).
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
arghoska
tag
válasz Geller72 #311 üzenetére
Igen ezt a videót láttam én is csak sajnos én nem látom azt a gimbal menüt az appban. Annyit látik h gimbal status N/A. Ugyan ez a micro sd mintha benne se lenne,. Pc megformáztam már többször is. Ma visszaküldöm a duplitecnek. Ha cserélik a gépet akkor a dji care biztosításommal mi lesz? Az új gépre át lehet vinni? Vagy ezt az egészet a care-rel kéne intéznem?
-
lalapapa55
csendes újonc
Sziasztok!
Kaptam egy Mavic Pro-t és meg szeretném kérdezni,hogy mik a kezdő lépések az első repülés előtt?
(a táv,akkuk,telefon feltöltve az app is letöltve,regisztrálva.) -
total90
veterán
válasz lalapapa55 #316 üzenetére
Szia,
Letöltöd az appt, majd azon keresztül beállítod a gimbalt. Ha kell, akkor frissítesz. Aztán repülsz
Van kezdő mód, érdemes azzal kezdeni és NE a szobába otthon próbálkozz, hanem a szabadban.Biztosítás és légtérhasználati engedély beszerzése, valamint a repülési szabályokkal tisztába lenni.
Magyarországon egyébként nincs hivatlos drón törvény, ezért a légi objektnek számít és azok a szabályok is vonatkoznak, mint a többi légi járműre... persze a méret az itt behatároz pár dolgot és nem ugyanaz vonatkozik rá mint egy A380-raHa nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz lalapapa55 #318 üzenetére
Igen, de azon belül a beállításokban van egy extra pont... azt hiszem leszabályoz 30 m magasban és 250 m távolságnál.
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz lalapapa55 #320 üzenetére
Én alapból sport móddal indítottam... a szobában. Pár virágnak annyi lett
Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
ratam23
aktív tag
Sziasztok!
Dji sparkhoz szeretnék akkut venni illetve olyan töltőt amivel egyszerre akár 3 akksit is tudok tölteni. Valakinek van ezekkel kapcsolatban tapasztalata? honnan érdemes venni, nyilván minél kevesebbe kerül annál jobb Külföldi rendelés is szóba jöhet illetve személyes tapasztalatra is kiváncsi vagyok kinek melyik jött be. Nagyon köszönöm!
-
Jackal2
senior tag
Haha, a DJI gondolt arra, amire én nem: lehet állítani a gimbal vezérlő érzékenységét, így sokkal jobb felvételeket lehet készíteni. Agyam eldobom, de tényleg.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
-
twine
addikt
Én nem mertem mondani,amikor ezt serelmezted,mert soha nem volt a kezemben spark,vagy air, de igen, a Phantom és a Go4 együtt "képes ilyesmire"
Más:nem tudom neked van e tripod mód? Azzal is szépen be tudod lassítani a gép mozgását...ugyanazt tudja mintha a gain-el és expoval jatszanal és finomtanal a "karokon", csak itt egy gombnyomásra történik mindez....én imádom....hasznos amikor egy statikus álló témát kell rögzíteniSzerk:
De akkor "jól átnézted" te is a "Go-t"[ Szerkesztve ]
-
Jackal2
senior tag
válasz Teréz Atya #325 üzenetére
Ezt én is nehezen vettem volna észre a Sparkon
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ez nem látszik offline, ezért nem találtam meg, de megnéztem kb. 5 órányi tutorial videót, hogy semmi ne maradjon ki.
Tudja a tripod módot, de még nem jöttem rá, mire tudnám használni, ok, hogy belassul meg még stabilabb, de egyébként is az
Viszont a képek 4:3 a videó meg 16:9? Meh....egy super viewt csinálhattak volna kisebb felbontással, hogy nyitónak lehessen használni.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Honnan érdemes DJI Spark akkut venni? Nem csusszan át a vámon BG-n?
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Geller72
veterán
válasz lalapapa55 #316 üzenetére
..elolvasod a használati útmutatót az utolsó betűig...ez a legelső..
Ha a hivatalos utat nézem, fel sem szállhatsz eseti légtérhasználati nélküllll..
..és ha úgy nézzük, magánszemélyként ilyen megszerválni nem egy kánaán..
Azaz elsőnek egy egyesületbe kell(ene) tömörülnöd. Erre jó a DOE. Ahol lesz egy egyesületed, akik intézik az engedélyeket (is).
Elvileg légtérhasználati a felszállás előtt tervekkel, koordinátákkal 30 nappal felszállás előtt benyújtva, 3000 ft illetékkel együtt. Az egyesületben ez sokkal jobban működik, ők megkérik neked, sokkal, de sokkal rugalmasabb. Ha otthon sokat repülsz, gyakorolsz - mondjuk - erre is van trükk, hogy arra ne kelljen ezt folyamat eljátszani.. Ebben az egyesületben van lehetőséged kötelező biztosítást kötni. ami nélkül megint nem szállhatnál fel.. Szal nem az a legfontosabb, hogy felszállj. . -
Amarton
tag
Igen tudom. Ha valaki véletlenül lakott területen repül és ráesik egy új A8-as Audira. Hiába van felelősség biztosítás a drónon, a biztosító nem fog fizetni, ha nem volt érvényes légtérhasználati engedély.
Így a drón tulajnak ezt saját zsebből kell kifizetni, aminek akár elég csúnya vége is lehet.Ezért kell ésszel és körültekintően használni, mert a felelőségbiztosítás magában max a rendőrnek jó mutogatni.
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
total90
veterán
válasz Geller72 #332 üzenetére
Nem olyan vészes ez, mint aminek hangzik.
Az igénylőlapot le lehet online tölteni, befizetni is lehet online. Ezeket utána el lehet postán, de akár e-mailben is el lehet küldeni és kb. egy héten belül reagálnak. Max akkor problémáznak ha valamit rosszul adtál meg vagy ilyesmi.
Én augusztusban megyek megint Magyarországra és arra az időre kértem engedélyt. Probléma nélkül ment a dologHa nincs jó, ló a szamár is.
-
total90
veterán
válasz lalapapa55 #339 üzenetére
Olvass utána [link]
Hivatalosan sehol sem szabad repülnöd engedély nélkül.Ha nincs jó, ló a szamár is.
-
martinkeet
aktív tag
Van valakinek tapasztalata a DJI Goggles féle VR-ral?
-
Skimaster
senior tag
válasz lalapapa55 #339 üzenetére
Vidék más mint Pest,én vidéken városon kívül szigorúan,de kis túlzással bárhol felszállok,de volt már, hogy a városban is (Duna-part) felszálltam és a rendőrök csak csodálták a jószágot,semmi gondjuk nem volt vele.Szerintem túl van lihegve ez a drónnal felszállok 15 percre és engedély kell történet.Nem egy Mig-el akarok felszállni.Persze lehet hogy csak addig nagy a pofám még meg nem büntetnek...
-
Jackal2
senior tag
válasz Skimaster #342 üzenetére
Egyértelműen túl van.
Kipróbáltam szobában az FCC hack módot, működik, tényleg csak 11 csatit lát 13 helyett, de persze egyből vissza is állítottam, hiszen ilyet nem szabad és én egy törvénytisztelő állampolgár vagyok. Ettől még érdekes.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Skimaster
senior tag
válasz lalapapa55 #344 üzenetére
Persze ez egyértelmű...ezért is vicc ez az engedély.
Urak majd valaki leírhatná pontosan ezt az FCC-CE mód ide-oda műveletet.
-
Jackal2
senior tag
Ilyen portable drone holder and charger van valakinek DJI Sparkhoz? Nekem nagyon bejön, gyakorlatilag egy akksi másfélszeresébe kerül és kapásból két akksit tud tölteni, szóval inkább vennék ilyet, mint akksikat.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Amarton
tag
válasz Skimaster #347 üzenetére
USA-ban egy kicsit lazábban kezelik a rádiós sugárzás mértékét, így ott nagyobb teljesítmény is megengedett.
A nagyobb teljesítmény nagyobb távolságot eredményez. Ez az FCC mode.
Európában azonban a CE szabály érvényes és gyakorlatilag sokkal kevesebb dB megengedett.
Próbáljuk egy kicsit a hatótávját a drónnak megnövelni, ami Air esetén 5.8Ghz-en 500m helyett 4000m.
Ezért sokan FCC módban használjuk.
A legutolsó IOS GJI GO4 appban valamit benéztek, mert az egyik feature az lett, hogy kevesebb figyelmeztetés fog megjelenni a kijelzőn. Ennek okán már az FCC->CE visszaváltó kérdés sem jelenik meg.
Szóval, ha a drónomat kölcsön adom és mondjuk egy Androidos eszközzel repül az USA-ban, majd vissza kerül hozzám, akkor gyakorlatilag FCC módban marad, mert az új DJI GO4 appal nem tudom vissza kapcsolni CE módra, mert nem teszi fel a kérdést.
Nekem jó így, mert "hivatalosan" is FCC módban tudom használnihttp://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
total90
veterán
válasz Skimaster #342 üzenetére
Szerintem nincs ez túllihegve, csak hülyén van megoldva. A bejelentés maga nem vészes, de az, hogy meg kell adnod a kordinátákat, hogy hol akarsz repülni teljesen marhaság. Inkább lenne app, ami muttaja, hogy itt meg ott nem lehet, a többi meg mehet.
Pl. most augusztusban megyek haza és fogalmam nincs merre fogok az országon belül utazni...A másik, hogy az engedélyt 30 napra lehet kikérni és utána újat kell csinálttani. Ez minden egyes esetben 3000 forint, ami elsőre nem sok, de ha egész évre akarod, akkor 12x3000 forint nem baráti. Mondjuk még mindig jobb mint ausztria... ott éves engedély van 360 euró és anélkül nem repülhetsz. Ha meg természetvédelmi terület, akkor extra. Mondjuk az Magyarországon is extra, 18k forint.
Viszont a bünti 2 milláig mehet...
Ha nincs jó, ló a szamár is.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND