- Videós, mozgóképes topik
- OLED TV topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AI-ban gyengébb GeForce RTX 5090D-t kap Kína
- Hamarosan kapható lesz az Enermax Intel és AMD HEDT platformokhoz szánt AIO-ja
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Blu-ray lemez tapasztalatok
- CES 2025: az NVIDIA prezentálta az új GeForce-okat
Új hozzászólás Aktív témák
-
Silenzio
addikt
Kisebb volt az egész piac, bár az igaz, hogy a 2-3-nál elmaradt a siker, de ezt nem lehetett előre tudni, így számomra az, hogy az Ecstatica 94-ben kijött, és a mai napig álleejtős technológiailag, bizonyítja, hogy az AitD nagy név volt. Az meg még inkább, hogy ezt a receptet nyúlták le és pofozták át a japánok bevallottan. Imádtam a RE-t, de a mai napig úgy gondolom, hogy az AitD és az Ecstatica előbbre mutatóak voltak.
Mindkettőben vannak többféle képpen megoldható rejtvények, az előbbit a mai napig gyakran nyüstölöm, idén jutott eszembe például kipróbálni, hogy a galéria mellett támadó zombi kalóz meg tudja-e a sebezni a "regulár" zombikat. Spoiler: meg. Picit nehéz rávenni, hogy szobákon át kövessen, de meg tudtam oldani, a kalóz pedig sebzi a karddal monszter kollégáját, mikor a főhőst akarja lecsapni. Ez a rezidens gonoszban szóba sem jöhet, mert egy zombi akkor követ szobán túlra, ha az scriptelve van...
Ha nem is nyitottak aranykort, fogalmazzunk úgy, hogy sok fejlesztőnek és kiadónak megmozgatta a fantáziáját a recept. Az "aranykor" meg leginkább akkor következett be, amikor a RE trilógia lett, és jöttek a lelkes és újító követők, PS-en a Silent Hill és a Clock Towerek, későbbi generációkon a Siren és a Fatal Frame, PC-n az elképesztő Nocturne meg a Blair Witch-ek, a többi meg már történelem.
A Darkseedre visszatérve: ott is lett egy annyira nem számos, de határozottan markáns követőtábor a point 'n' click horror vonalon, ott volt a Gabriel Knight, a hírhedt Phantasmagoria, később olyan gyöngyszemek, mint a Sanitarium. A RE gigasiker lett, tény, mert a japánok jó érzékkel éreztek rá, hogy a misztikum helyett menő lehet a szimpla biohorror.
[ Szerkesztve ]
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
-
Silenzio
addikt
"Ezek mellett a horrorjátékok hajnalánál is ott voltak, jócskán előzve a műfaj Resident Evillel beinduló első aranykorát."
Választékos stílusban megírt, jó cikk. De nem a Resident Evil indított a horror első aranykorát. Ott volt a Dark Seed, vagy az Alone in the Dark, aminek a Resident Evil egy akcióorientáltabb klónja lett. A készítők is bevallották, hogy belső nézetűnek szánták, míg ki nem próbálták az AitD-t. Az AitD számos követőt ihletett, ott van a zseniális, korát messze megelőző és még mai napig is filmszerűnek ható Ecstatica, vagy a súlyosan komor, sci-fi témájú Bioforge.
https://pte3d.hu - 3D nyomtatás, 3D szkennelés, anyagvizsgálat, VR
Új hozzászólás Aktív témák
gp Időutazás a túlélő horrorjátékok múltjába, pár extrával kibővítve – vajon modern szemmel is megéri belevetni magunkat a Clock Towerbe, 30 évvel az eredeti megjelenése után?
- Konica Minolta Bizhub C227 fénymásoló
- Yamaha NS-555 hangfalpár + opcionális HiFi - házimozi cuccok
- Lenovo ThinkCentre M93p SFF PC, Quad Core i5-4570 CPU, 8 GB DDR3 RAM
- Lenovo ThinkCentre M83 SFF PC, Quad Core i5-4590 CPU, 8 GB DDR3 RAM
- Lenovo ThinkCentre E73 SFF PC, Quad Core i5-4460 CPU, 8 GB DDR3 RAM