- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Milyen egeret válasszak?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Exkluzív funkcióval tenné vonzóbbá az ARM-os PC-ket a Microsoft
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
- Philips LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Fujifilm X
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
meri
aktív tag
válasz vasi89 #70387 üzenetére
Igazad van, megnézem, hátha egy kis köszörüléssel elfér a vastagabb szemes saru.
Az ajtónál olyan megoldásra törekszem, ami nem jár rombolással. A vezeték fullra csak a csati 2 nem használt nagyobb átmérőjű pontjának átfúrásával mehetne a gyári gumiharangban, azt ezért nem akarom. Elvileg ezt a gumidugót pont effée extra vezetékeknek találták ki... és valóban, harisnyára és kisebb gumiharangra gondoltam, mint megfelelő védelem.
A tűzfalon történő átvezetés esetében talán PiciPeti javasolt régebben valakinek olyasmit, hogy "hámozza le" a szigetelőt a már átvezetett kábelkötegről; ezzel gondolom még több helyet legyen biztosítani az üj vezetéknek, amit aztán úgyis újra kell szigetelőzni - már együtt a többivel.
uff
-
csabeszsz
csendes tag
A vastagabb a biztosabb mi? Az a 35 ös ér elbir kb 160 ampert anélkül hogy melegedne!A generátorodból meg jó esetbe 100 ampert tudsz kisajtolni!autó egyéb fogyasztói felvesznek vagy 30 ampert(világitás,ablakfűtés,szellőzőmotor stb!Hifire jó ha 50-60 amper jut!Erre elég a 16os ér is!De nem kioktatni akarlak ne értsd félre,csak pénzkidobás
-
troll81
addikt
válasz csabeszsz #70406 üzenetére
meg van 4.5 metered altalaban hosszban.a 35 mm2 meg ket erositot is elvisel.jobb ha van ra keret a vasatagabbat behuzni.pl 130.4 mosconi terminal a 25 mm2 kabelt siman fogad
A generátorodból meg jó esetbe 100 ampert tudsz kisajtolni ez okes is de ha te vekony kabelen 16mm2 hasznalsz egy 50 A es erot kergetve az biztos h nem a legjobb dontes.
pl itt egy forumtars 120.4 et hajtott 10mm2 kabelen... mondom h meleg a kabel okes majd csereli.
De nem kioktatni akarlak ne értsd félre,csak pénzkidobás ha a te autod megegeg vagy lefustol mert vekony volt a kabel akkor is ezt irnad le hogy penzkidobas?
Amit fogad az erosito azzal szoktam en kabelezni,(ha 70mm2akkor az ha 100mm2 akkor az kell bele)
-
-
troll81
addikt
válasz csabeszsz #70408 üzenetére
igazad van mindenben ebben is tevedtem
meg minek van dupla 70 es bemenet az erositoimen?mert nem kell bele kraft
[ Szerkesztve ]
-
PiciPeti
őstag
válasz csabeszsz #70406 üzenetére
Értem én, hogy foglalkozol épület villanyszereléssel, és van tapasztalatod, de az autó nagyon más közeg.
Mivel 12V van, sokkal érzékenyebb a feszültségesésre, az erősítők pedig (kevés kivételtől eltekintve) exponenciális arányban veszítenek a dinamikájukból a feszültségesés miatt. Két azonos keresztmetszetű tápkábel között is lehet különbség, nem is kicsi. A villanyszerelési kábelek azért nem ajánlottak, mert vastag szálakból állnak, emiatt rosszabb a vezetőképességük, nagyobb az átmeneti ellenállásuk (skin hatás). Másfelől pedig a szigetelésük nem olaj/hőálló, és túl merevek is ahhoz, hogy szépen elvezesse az ember.
Van aki elhiszi, hogy a 10-es kábel elég 60A környéki áramfelvételhez, kasznira testelve ahol éppen kézre esik. Nekik szokott villogni a lámpájuk minden egyes mélyhangnál, összeomlani a hangkép egy dinamikusabb zene megszólalásánál, stb.... Ezen kár spórolni, mert ~10e spórolásért cserébe megöljük a rendszert, és soha nem fogja tudni megmutatni a tudását.Hangszórókábelbe nem akarok belemenni, mert ott még messzebb vezet a dolog, de hidd el nagyon-nagyon nagy különbségek vannak a kábelek között, minden kábel más tartományban nyel el, emiatt nagyban beleszólnak a hangminőségbe/karakterbe. Ez pedig függ az anyagösszetételtől, a gyártástechnológiától, a szövéstől, a szálak keresztmetszetétől, stb, stb...
RCA? Meg sem említem már...
-
forgonati
őstag
válasz troll81 #70418 üzenetére
Arról hallottam, de sosem volt olyanom személyesen. Azt tudom hogy sok haverom álma volt, mert a kijelzője igazi egérmozi volt, sokan gerjedtek rá, lehetett vele vetíteni a csajok meg a haverok előtt. Igazából annyi a bajom ezekkel a régi fejekkel, hogy nincs usb, lemezre írogatni meg a francnak van már kedve, cd íróm sincs már nagyon...
De az a 909 azért nekem is kéne, szolidabb, visszafogottabb mint a Kenwood, és megkockáztatom h jobban is szól, ami egy fejnél a legfőbb kritérium...[ Szerkesztve ]
Keelah Se'lai!
-
XP NINJA
őstag
Egy fejegysegnek mennyit szabadna fogyasztania? jelenleg 210ma, pioneer s5000bt kikapcsolt állapotban.
-
lautnermark
aktív tag
válasz csabeszsz #70406 üzenetére
Egy dologban biztosan tévedsz, abban, hogy az erősítődet nem a generátor táplálja közvetlenül, hanem az akkud. Az egy dolog, hogy a generátorod a jármű fogyasztóinak levonása után 50-60A-ral fogja tölteni az akkudat, és egy másik dolog az, hogy az erősítőid simán kirángatnak 100 A-t az akkudból.
-
Üdv urak!
Ford Focus kombim van, gyári 6000cd fejegységgel. Mint a legtöbb Focusnak ennek is cserélni kell a jobb hátsó cicergőjét amit már meg is rendeltem de közben megfordult a fejemben, hogy jó lenne a csomagtartóba egy kisebb mélysugárzó. Nem kell bazinagy reflexes mélyláda, csak ne a gyári középmagasakat kelljen kényszeríteni a basszusra.
Nem vagyok valami vájt fülű, hifihez abszolút nem értek. Azt tudom h fejegységet nem akarok most cserélni. Megoldható így a dolog vagy felejtős?/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
XP NINJA
őstag
-
-
csabeszsz
csendes tag
válasz lautnermark #70422 üzenetére
Huu ennek nézz utána amit írtál mert hát..... Az akkumulátor indításra szolgál,utána pufferként működik!Az autó beindulása után a generátorról mennek a fogyasztók!Fogyasztó az erősítő is!!A fogyasztók áramfelvételét összeadva kijön egy szám,ha ezt a számot kivonod a generátor terhelhetőségével(mondjuk 70A)akkor megmarad az az amperszám ami töltésre jut!50-60Amperral tölti az akkut?
Nézz utána -
nagyúr
Akkor enged el. Inkább egy új fej, erősítő, hangszórók, láda. Ez olyan 200k-ba meg tud állni, hogy az első ajtókat szigeteled.
Nekem így néz ki.
Pio 5900
Hertz ESK 165.5
Hertz DBX 25.3
Audiosystem erősítő.
Szigetelt ajtók + rendes kábel.Ha úgy van PiciPeti kollégával ved fel a kapcsolatot!
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
troll81
addikt
válasz csabeszsz #70428 üzenetére
Egy kerdes folyamatos az erositok aramfelvetele vagy no a teljesitmenyel?
Az autó beindulása után a generátorról mennek a fogyasztók!Fogyasztó az erősítő is!! Akkor a hidalt k2. 04 160 amperjat nem is a pot akuk viszik el hanem a generator? Ja meg van még plussz egy 4.02 2 ohmon hajtva 80 A körül erre van egy 80 A es generator. 2 eve üzemel de van hogy 5kw erősítő vel is.... Semmi gondom vagy igy akkor ez rossz? -
PiciPeti
őstag
válasz XP NINJA #70426 üzenetére
Nem létezik hozzá valamilyen can-bus illesztő? Nekem úgy tűnik mintha nem kapná meg a can-vezérlő a standby jelet, és ezért marad bekapcsolva a fejegység. Lehetséges hogy a gyári fejegység vezérli mondjuk a műszeregység CAN modulját. Így hülyeségnek tűnik, és én se találkoztam még ilyennel, de mégiscsak egy olasz verdáról van szó...
-
válasz Sub-ZeRo #70429 üzenetére
Mivel hátul úgy is cserélem a hangszórót (gyárira) gondoltam megkérdezem be lehetne-e pattintani hátra egy kisebb mélyet, de ha azt mondod fejegység csere nélkül nem lehet vagy érdemes meglépni ezt, akkor minden marad a régiben egyelőre.
Persze meg lehetne csinálni rendesen is érintős kijelzővel, tolatókamerával, ajtószigeteléssel, kábellel, erősítővel miegymás. De erre most se idő, se pénz nincs. Csak egy ötlet volt. Nem akarok bele úgysem "nagy zenét"./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
nagyúr
Akkor inkább egy cd váltót keress hozzá és azt be tudod rakni az anyós ülés alá. Ott van neki a csatlakozója.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
-
-
PiciPeti
őstag
Szerintem elbeszéltek egymás mellett.
A töltésért természetesen a generátor felel, ami viszont rendesen túl van méretezve, főleg mióta elterjedtek az elektromos szervók. Az akku arra szolgál, hogy a hirtelen, nagy áramigényt kiszolgálja, és az ne járjon feszültségeséssel.
Értelem szerűen a generátornak teljesítménye van, a 80A pl azt jelöli, hogy a névleges feszültségén (14,x V), valamilyen hőmérséklet-, és fordulatszám tartományban 80A-t képes leadni maximum.
Az erősítő(k) áramfelvétele pedig a hangszóró impedanciájától (ami a megszólaló frekvenciától is függ) hangerőtől, dinamikától, stb-től függ. Semmiképp nem lineáris terhelés, hanem erősen hullámzó, sok-sok csúccsal, és beszakadással. Folyamatos sok 100A áramfelvételről max db drag versenyen lehet szó, ahol 80Hz alatt kell folyamatos "zajt" kitolnia magából az erősítőnek.
Tehát az, hogy a generátor mennyire tudja kiszolgálni az adott rendszert, erősen felhasználás függő.
-
vasi89
addikt
a legegyszerűbb megoldás egy jelszint átalakító. Egy olcsó aktív mély és egy alap kábelszett. Habár 20as kábel nem indokolt ehhez a mélyhez de kábelből érdemes jobbat venni. Illetve tudom h ebben a csoportban az a pár aktív tag csak komoly rendszerben utazik de van akinek ez is megfelel.
-
válasz vasi89 #70440 üzenetére
Ezzel a hármassal ahogy nézem már jó is lennék. Más nem is kell.
Az egyetlen kérdés, h a gyári fejegység bírja-e ezt a kis pluszt?
(Bären 54Ah akkut rakattam a kocsiba decemberben, előtte 55-ös volt.)/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
vasi89
addikt
A fejegység bírni fogja, azért kell a jelszint átalakító, mert annak az a lényege h a hangszóró magas jelét átalakítja alacsony jelszintre ami meg lesz az RCA. Az aktív ládában pedig van erősítő így annak meg kell egy táp és ennyi. Az akku szerintem bírni fogja, nekem a poloban is 56 vagy 61 van most pontosan nem emlékszem és igaz egy kis pioneer erősítő van de ettől a ládától nagyobb teljesítményű. Eddig nem volt gond.
-
forgonati
őstag
válasz troll81 #70427 üzenetére
Hogy jön ide egy erősítő egyáltalán? Meg az autó maga? Hogy az autó mennyit fogyaszt ha bezárod? Most a fejről van szó, ő legalábbis azt kérdezte, és nem az autóról meg az autó többi alkatrészeiről. Riasztó, meg ilyesmi. A rádióról van szó. Az meg nem fogyaszthat 210mA-t kikapcsolva, ennyi.
[ Szerkesztve ]
Keelah Se'lai!
-
-
XP NINJA
őstag
válasz csabeszsz #70430 üzenetére
De, fixen van, mint minden autómban Csak nem gondoltam hogy ez nem fog teljesen kikapcsolni. De mindegy, be lesz kötve egy kapcsoló, úgy is több dolog is van tervezve az autóba.
(#70433) PiciPeti: Van hozzá, azzal akkor valószínüleg menne, csak ezt egyszerűbb szerkezetnek hittem
-
vasi89
addikt
Én ezt szoktam venni. Már vagy 3 éve akciós
DE itt a fórumon ezt szokták ajánlani.
Az a helyzet ha nem szigetelsz ilyen formában kb. akkor sokat nem fog érni. A polo-n én is csak az ajtó belsejét raktam tele de olyan hűde sokat nem számított. Habár az alapból elég zajos autó, így nekem kb 0ra kéne bontani egy normális szigetelés miatt, annyit meg nem ér.
-
meri
aktív tag
Van-e valakinek összehasonlítási alapja efféle ajtószigetelésekről?
#1: a szokásos "csak bitumenes" megoldás - a pontos bitulap-típus most mellékes
#2: a szokásos bitumenes + ezt kiegészítő PU vagy PE zárt cellás anyaggal törtőnő szigetelés (5, 8, 10 mm-es a bitulapokra a külső lemezre)Azon gondolokodom, hogy ha már egyszer a kárpit úgyis le lesz szedve (sőt, valószínűleg nem csak egyszer - mindegy), akkor már hangszigetelő / zajszigetelő is kéne, pl. STP splen 08 (PE) vagy STP Biplast (PU) - most a 4 ajtóba, később a csomiba.
[ Szerkesztve ]
uff
-
csabeszsz
csendes tag
-
PiciPeti
őstag
válasz csabeszsz #70449 üzenetére
Arra figyeljetek ilyen mérésnél, hogy az autó CAN rendszere (gyártótól/típustól függően) kb 20-30 perccel az autó bezárása, és magára hagyása után lép energiatakarékos üzemmódba. Addig mennek az önellenőrző tesztek a vezérlők között, illetve vár az újabb nyitásra, indításra. Ebben az időszakban akár több A is lehet az áramfelvétel. Viszont ezután 2-300mA a maximum.
Csukott géptetővel, kivezetett multival érdemes mérni.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Milyen autót vegyek?
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- Politika
- Háztartási gépek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Milyen egeret válasszak?
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...