Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Badman 4ever

    őstag

    válasz gabor128 #1531 üzenetére

    chip és mem órajelben nem különböznek

    Dehogynem, rengeteg a különbség! A HD 3450 az RV620 lapkára épül és 181 millió tranzisztor van benne, míg a HD 4650 az RV730 lapkára épül és 514 millió tranzisztor van benne (azaz a HD 3450-ben lévőknek a 3x-osa). Az árnyékoló processzorok (shader processor, röviden sp) száma adja meg a videokártya erejét, minél több van annál erősebb, ezek végzik a grafikus számolás, az árnyékolást stb., ez az egyik legfontosabb adat a videokártyák esetén. 3DMark06 tesztprogramban például a HD 3450 2000 pont körül teljesít, míg HD 4650 6500-7000 pontra képes, azaz 3-3,5x erősebb a HD 3450-nél. Ha a nyers adatokat nézzük, 40 sp vs. 320 sp., akkor is látszik, hogy a HD 4650 minden tekintetben sokkal erősebb, ráadásul gyorsítja a flash tartalmakat (UVD 2.0 miatt). GFLOPS (milliárd darab lebegőpontos művelet elvégezve egy másodperc alatt) értéke a HD 3450-nek 48, míg a HD 4650-nek 384.

    Illetve mit jelent az árnyékoló processzor? Ez valami shader model?

    Ezt leírtam az előbb. A shader model az a sp-k típusát jelöli, mindkét videokártyán 4.1-es sp-k vannak. Ebből következik, hogy mindkét videokártya DirectX 10.1-et tud.

    A proci órajelében sincs nagy különbség.

    Nem feltétlen számít, az ASUS HD 3450 és Gigabyte HD 4650 is 600 MHz-es, de míg az előzőn 40 sp megy 600-al, addig az utóbbin 320 sp megy 600-al. Ugye 600 MHz azt jelenti, hogy 600 millió műveletet képes elvégezni egy másodperc alatt a lapka, illetve a lapkában található sp-k, de 600x40 nem egyenlő 600x320-al, gondolom így érezhető a különbség (de nem így kell számolni, csak így legérzékletesebb a különbség).

    mem mérete és ez az interfész nagysága határozza meg az árat

    Ez sem igaz teljesen, de befolyásolja az árat. A memória mérete ráadásul becsaphatja az embert, ugyanis a HD 3450 annyira gyenge, hogy semmi előnye sincs az 512 MB vagy annál több memóriából, elég neki 256 MB is, ugyanis a sok memória a textúrák tárolására kell, illetve az élsimításhoz is szükséges és minél magasabb felbontáson és/vagy minél nagyobb mértékű élsimítással játszik az ember, annál több memória kell, de a HD 3450 annyira gyenge, hogy nem tudsz vele olyan felbontással és élsimítással játszani, hogy beteljen az 512 MB memória.

    128 bit, vagy 64 bit" és melyik a jobb?

    A memória sebességét, azt, hogy a videokártya processzora (amiben az sp-k vannak), milyen gyorsan tud adatokat írni és olvasni a memóriából, úgy tudjuk kapjuk meg, ha összeszorozzuk a memóriabusz szélességét (ez van bit-ben megadva) az órajelével (ez MHz-ben van) és elosztjuk 8-cal. A DDR2-es memória videokártyákon alkalmazott maximális sebessége 800 MHz, ezt 64 bites busszal társítva (pl. HD 3450 DDR2 AGP) 800x64/8=6400 MB/másodperc-es sebességet kapunk, tehát 6,25 GB/mp sebességgel tudunk írni és olvasni a memóriából. Ha ugyanígy 800 MHz-es, de 128 bites a memóriánk (pl. HD 4650 DDR2 AGP), akkor ennek a duplájával, 12,5 GB/mp-el tudunk a videomemóriába írni és olvasni. Az erősebb videoprocesszorhoz gyorsabb memória kell, illetve a (G)DDR3 azért jobb, mert nagyobb órajelre képes, például az én HD 3650 GDDR3 AGP-m 1400 MHz-es és 128 bites, tehát 21,875 GB/mp-re képes és a HD 3650 gyengébb, mint a HD 4650, amihez szintén nem árt a GDDR3-as memória, csak ugye olcsóbb a kártyára a lassabb DDR2 memóriát felpakolni. És a gyorsabb memória is növeli a sebességet elég rendesen.

    Végül, hogy mi a különbség a GDDR3 és a DDR3 között?

    Igazából semmi. A G előtag (Graphics) arra utal, hogy videokártyán használják ezt a memóriát, de attól az DDR3 memória.

Új hozzászólás Aktív témák