Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • thyeby

    őstag

    válasz bbchris #6005 üzenetére

    Azt kell tudni ezekről a gépekről, h valóban precíziósak. Az élezőkben gyártott szalagokat lehetetlenség használni hozzájuk, meg kell venni a gyárit. Viszont azzal valóban gazdaságos. Sokszorosát tudja a hagyományos szalagoknak. Relatív dolog az, h drága. Nem kell, és nem való élezni. Ha elszakad, el kell dobni. Itt a kicsi kerék nem jelenti azt, mint a régi kiskőrösi gépeknél, hogy 600-tól jó az csak. Nekem egy igen pici kerék (kb 220) visz egyetlen szalagot másfél éve, és még mindig éles, pedig már kilométereket vágott. Ezeken a gépeken a 15 mm-es szalag már szélesnek számít, kifejezetten egyenesvágásokra alkalmazzák - és tudja is az egyenes vágást korrektül, tartósan. Vékonyak. Viszont így a vágásvastagság is vékony, ráadásul a vágáskép gyönyörű. Általában sűrű fogazásúak, még hosszvágásra is azt használják. A 15 mm-es fogtávolságot már tüzifára ajánlják a gyártók, és még annak is szebb a vágásképe, mint bármelyik jól beállított 800-as kiskőrösinek.
    Egy kín van velük: Nem bírják a gyantát, ill semmit, ami el tudja tömíteni a fogakat. Azért gondolkozok ebben, mert nekem fenyőre nem is nagyon kell, azt általában szélezve, műszárítva szerzem be. A szélezett bükk ára horror pénz.
    Többet akkor tudok majd mondani róla, ha vettem egyet, és két-három éve gyilkolom. Nagyon fontos szempont egy 800-as kiskőrösivel szemben, hogy könnyen arrébbmozgatható szalagfűrészek ezek, ami egy kicsi műhelyben sokaknak a létezést jelenti. De még ha van is helye valakinek, akkor is igaz a tétel, h kicsi műhely, kicsi fűtés, nagy műhely nagy fűtés.

    Szóval odébb állt a tehén etéren az faiparban. Ahogyan a víz-gáz szakma elfelejtette az ólomcsöveket, agonizál a vascső, a horganyzott cső. Nevén tudok szólítani nem egy víz-gázszerelőt, akinek azért kevés a munkája, mert még mindig dissous-al akarná hajlítani a fekete csöveket egy fűtésrendszerhez, hallotta ugyan ezeket a szavakat, hogy Henko, meg Warm, de nem biztos benne, h mit jelent, azt pedig nem is tudja, mi a különbség közöttük. Az autóban sem viszünk már magunkkal düznit, sallert, mi több, gyertyát sem magunk cserélünk, hanem elvisszük a szervizbe, és ott olyant tesznek bele bizonyos km futás után, h nekünk tartalékgyertyára semmi szükségünk soha nincs.

    Több fa van, mint asztalos!

Új hozzászólás Aktív témák