- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen alaplapot vegyek?
- OLED TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
Hirdetés
-
Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
ph A hónap végén a felkelő nap országában debütáló, AD107 lapkára épülő modell talán az európai piacra is megérkezik.
-
Premier előzetest kapott a Sker Ritual teljes kiadása
gp Véget ért az early access időszak, a végső kiadás konzolokra is befutott.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Géjza
őstag
ne bassz...
Ha már a nevek: ACC-ben miért majdnem mindenki a rendes nevén megy? (én persze baxok erre ). Azt tudom, hogy ACC Hungary-nél ez előírás (meg facse account is kell ugyanazzal a névvel - nekem fácsém sincs), de ez akkor is furcsa. Minden más gaméban nick-kel mennek a népek, nem névvel.
Dagadt sem Jardier néven tekeri a kormányt, hanem Jaroslav Honzik-ként, meg Tortellinii is valami lengyel csávó (Malinowski vagy mi az igazi neve).
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
Competition szerverek között hogy osztja el a game a sofőröket? Aki regisztrált az adott eventre, azok a közül a legjobb ratinggel (Elo, CP, akármi) rendelkezők mennek az 1-esre, a sorban következők mennek a 2-esre és a sor végén kullogók mennek a 3-4-es szerverre (vagy nem tudom hányat indítanak mindig)?
Tegnap az 1-es szerverre rakott be, miközben hatszázakármennyi volt a rajtszámom (ami 0-900 között oszt ki Elo, CP akármi függvényében - 900 fölé is oszt ki -, minél kisebb a rajtszámod, akkor elvileg annál erősebb, jobb pilóta vagy a rendszer szerint), szóval emiatt elbizonytalanodtam, hogy hogyan kerültem be arra a szerverre, amin azért volt jópár 100 alatti rajtszámmal induló pilóta is (azaz elvileg elég erősek), de volt jópár 900 feletti is.
Szóval hogy működik ez az egész ACC alatt? iRacingben (ahogy tudom) kb minden futamra szintre koppra azonos tudású embereket hoz össze, emiatt iszonyat nagy csaták vannak ott. Itt meg tegnap az első (egy alien) 45 perc alatt adott a 2-nak több, mint 40s-et, szóval pöppet gyorsabb volt mindenki másnál (kvalit talán 1s-sel nyerte meg). És voltak, akik az átlagnál is messze lassabbak voltak. Nem tűnt annyira kiegyenlítettnek a mezőn (az első 6 volt egymáshoz elég közel egész versenyen - az elsőt leszámítva -, ott jókat csatáztunk).
-
Géjza
őstag
Steamen akciósan 16 juró az ACC, ennyiért ez ajándék! Hajrá!
-
Géjza
őstag
Hova szoktál kvalizni általában? Mezőny elejébe, végébe? Mezőny 2. felében jellemzőek inkább ezek a kamikázék, akik az 1. kanyarban akarják mindig megnyerni a versenyt.
Spa-ban ismerni kell a track limits-eket és maximálisan ki is kell azokat használni (órúzsban is). Nézz track guide-ot, hogy meddig lehet bünti nélkül vágni.
Azzal a fék fajtáját tudod beállítani:
1: rövid versenyekre (talán 6-8h-s versenyekre, de majd kijavítanak), jobban fog, jobban kopik (ezzel megyek mindig)
2: hosszútávú, sokórás versenyekre, kevésbé fog, kevésbé kopik
3: esőre
4: ha jól rémlik vagy extrém kopása van vagy az elkopott féket szimulálja, pár kör alatt vége van, felejts elGyakorlatban van 1-essel vagy 3-assal megyek (időjárás függvényében)
-
Géjza
őstag
Az a húsdaráló
A fehér a széle általában, amin belül kell lenned - legalább 1 kerékkel De a rázóköveket, pályaszélesítéseket maximálisan ki kell használni, ha javulni akarsz időben is.Legalább 2-3s-et fog hozni az 1-es fék
Most jövök CP1-es szeróról, Spa, ezt mindenki csukott szemmel keni, ha kiugrasztják az ágyból akkor is, sok jóra nem számítottam a 18 alja legjobb köridőmmel (ez max középmezőny végére jó, 16-ra kvaliztam 22-ből). 1-es rajtszámmal jött a csávó (CP-ben ő jelenlegi legjobb), na mondom ez jó lesz, megnézzük mit tud az arc. 45 perces futam, végig 17-es köröket dobált Na ez az élien, nem én Ja és nem csak ő adta elő ezt a produkciót, hanem a top 5 is. Laza 14-re be is hoztam a ferrárimat, igazi alien teljesítmény volt ez tőlem valóban
Mondjuk az igaz, hogy kipörgettek, másik barom megpördülő elém tolatott vissza természetesen, esélyem nem volt kikerülni, így a kötelező boxkiálláskor bő 10s-et buktam a javítások miatt is. De enélkül sem lettem volna előrébb, mint 10. De az már részemről eredmény, hogy mostanában az 1-es CP szerverre hajigál be, ami a legerősebb. Itt még kismiska vagyok, itt örülök, ha a top10-be odaérek véletlen.
-
Géjza
őstag
Driverben és a gaméban is 900 fokot állíts be és akkor szinkronban lesz a te kormányod mozgása az autóban lévővel (már ha olyan nézetből vezetsz, ahol látszik a kormány). Ferrarinál pl 480 fok van, tovább is tudod tekerni a kormányodat, de az autóban már koppon van, azaz semmi nem fog történni. Ugyanez porkában 800 fok felett fog megtörténni. Így valósághű.
-
Géjza
őstag
Akkor még alulkormányzott is az autód
Aero értéked mennyi szokott lenni általában (setup utolsó ablakban írja)? Ha mínuszos, akkor alulkormányzottan, ha plusszos, akkor túlkormányzottan viselkedik az autó. Vezetési stílustól függ, hogy kinek melyik a jobb és mennyire. A neked megfelelő balanszt kell megtalálni és akkor tudsz gyors lenni (mondjuk alulkormányzott setuppal mega időkre nem nagyon kell számítani). De pl nálam Hungaroringre -3.5%-ra van belőve - azaz durván alulkormányzottra -, mert a mansell tetején amúgy mindig eldobná a seggét tempónál. De nagyon nagyrészt plusszosak a setupjaim (túlkormányzottak). -
Géjza
őstag
válasz csucsu52 #2982 üzenetére
Ha sokat csinálod kitanulod, hogy adott hőingadozáshoz mennyivel kell a nyomással utánamenni. Kb 2 fokonként szoktam adni neki +/- 0.1-et. Autó súlyától is függ a guminyomás. Telitanknál magasabb lesz, és ahogy fogy, úgy kezd el kicsit csökkeni.
Brake duct-tal is lehet játszani. Minél nagyobb a duct, annál több levegő megy át a fékeken, ezáltal több levegő hűti a felnit, ami meg hűti a gumit. Azaz ha nagy duct-tal mész, kicsit emelned kell a guminyomáson. És fordítva is igaz.
Nagyon sok összetevős a dolog és nekem igazából ez tetszik nagyon benne (a vezetésen kívül). Nincs még egy olyan futam, ahol bitre ugyanazzal a setuppal lehetne menni (jó, persze lehetne, de akkor elmásznának a guminyomások és az meg köridőben fog fájni).
CP szervereken azt bírom, hogy az FP az csak 5 perces és rohadtul más időpontban van, mint a Q és a race. Ott azon tesztelni, beállítani sok mindent nem lehet. Max arra szoktam használni, hogy megnézzem, hogy a guminyomások kb egyenlőek-e minden keréken. És aztán jön a kvali, teljesen más hőmérséklet viszonyok mellett és lehet matekozni, tippelni, hogy mennyire is kellene belőni. Mivel a kvali is rövid, így ha mellényúltál, akkor a kvalit majdhogynem buktad is, nem lesz jó a köridőd. De legalább versenyre már lesz fogalmad, hogy kb hogy kellene tovább módosítani azokat. Csak ott meg az jön be, hogy általában teletankkal kell indulni és időszorzót is előszeretettel szeretnek CP-re rárakni. 4-es szorzó esetén 1 órás futamnál az már 4 óra lesz, és ha hozzávesszük, hogy este 6-kor rajtoltatnak el, akkor este 10 lesz mire befutsz és lehet tippelni, hogy hány fokos lesz akkor a pálya, mikor már lement a nap és milyen lesz a guminyomásod. És ha ez nem lenne elég, akkor párszor esős futammal (vagy kvalival) lepnek meg.
Kedvencem 1 órás Monza futam kötelező kiállás nélkül. Csurig tankolod az autót, de a motor módokkal is sakkozni kell, mert legerősebb módban nem bírja ki. Ügye teljes felvezető kör van (az is elvesz 2-3 litert még legmagasabb map-on is), és ha az elsőt olyan ütemben intik le, akkor a 60 percből akár 62 is lehet. Legrosszabb esetben tehát kb 65 percre kell elégnek lennie a nyálnak (jobb esetben 63-ra), ami elég cselenging. Futam vége előtt 1-2 körrel elkezd durván belassulni pár delikvens, mert már porzik a tankjuk és visszaveszik (durván) a map-et és a legjobb, mikor 5 kanyarral a kockás zászló előtt félreállnak, mert kifogyott a nafta. Úgy kell spórolnod, hogy közben gyorsnak is kell lenned.
Epic, qrvára szeretem, folyamatosan agyalni kell kb mindenen.
Pl. egy Le Mans 24h futamon egy komplett mérnöki csapat van a versenyzők mögött, akik mindent kiszámolnak, belőnek az autón, nekik szinte csak vezetniük kell. Itt ACC-ben egyszemélyben kell mindenről gondoskodnod (autó beállítás, taktika, vezetés, minden).
-
Géjza
őstag
Guminyomásra és benyára kell figyelni induláskor. És a pit stratégiákra, ha lesz kiállás is.
Majd a kiállás előtt 3-4 körrel érdemes ránézni, hogy minden ok-e a gumikkal (guminyomások rendben vannak, megfelelő szett fog-e felmenni). Néha bugos ez a rész és a default nyomásokat látod ott. Ekkor át kell lökmi másik szettre és majd vissza, ekkor már a korábban beállított nyomásokat kellene látnod ott.És mindezeket a hosszú egyenesekben kell ellenőrizni, ha szükséges állítgatni is, nem pl az aszkáriban
-
Géjza
őstag
Grat
Persze, 1 órás versenyt minden kibír. Gumi is, benya is, fék is (lehet spórolni kell és map-ekkel játszani), de spa tipikusan az a hely, ahol amennyire lehet kerülni kell a boxkiállást, mert 1 percet buksz vele, ami írtózatosan sok.
Ezt most tolták, 70 perc Spa, qrvajó izgi volt: [link]
Csomónak uccsó körben fogyott ki a nyál, sokaknak az uccsó körben kellett kiállni tankolni és végig ment a matek, hogy kibírja, nem bírja, milyen map-ot kéne használni, stb, stb.
Személy szerint a 20 perces villámfutamok nem is kötnek már le, 45-60 perces meneteket megyek (főleg CP-n).
-
Géjza
őstag
Legerősebb mapon láthatod, hogy mennyit fogyaszt az autó, mennyi az átlag köridőd, 45-60 perces futamokon általában teljes felvezető kör van, plusz ha úgy jön ki a lépés, hogy az idő lejárta előtt nem sokkal megy át az 1. helyezett a rajtvonalon, akkor plusz egy körrel is kell számolni, azaz 2 kört kell rászámolni a biztonság kedvéért.
Így ki tudod számolni, mennyi benya kell a 60 perces futamra (spa-ban 64-65 percre kell számolni ezesetben, hogy tuti ne fogyjon ki). Ha nem adja ki, nem fér bele annyi benya, akkor kell számolgatni és tudni, hogy bizonyos map-okkal mennyi fogyit lehet nyerni és mikor kell map-ot váltani, hogy elég legyen biztosan. Itt már kőkeményen sakkozni, számolgatni kell körről körre.
Nem én vagyok a yt linken, csak követtem ezt a tegnapi futamot nézőként és ez pont idevág.
CP szerveren változnak a pályák. Ha éppen dlc-s a pálya és az neked nincs meg, akkor nem tudsz indulni. Ha nincs meg a 3 csillagod a pályához, nem tudsz indulni. Ha alacsony az SA-d, nem tudsz indulni.
Szervert ne quick join-nal válassz, hanem a rendes szerver kereső funckióval. Ott választhatsz, hogy melyik pályán akarsz éppen menni, hányan vannak, milyen hosszú a futam (nagyon nagy részt 20 percesek sajnos, elvétve van 25-30 perces futam, még ritkábban hosszabbak), stb.
-
Géjza
őstag
Tegnap minden bizonnyal a csúcsra értem Silverstone-i CP verseny nem csak az én érdeklődésemet keltette fel, hanem Malinowskiét (Tortellinii) is. Eddig szerintem egy közepesen ismert ACC-sel sem futottam össze a szervereken, erre talán a leggyorsabb csávóval sikerült egy szeánszt letolni és hát (előre lelövőm a poént) meg is előztem!
Kvalin 1.5s-et adott (57.1 vs 58.5), de csak a 3. lett pár századdal (állítása szerint a verseny előtt gyorsan összedobott valamit). Versenyen meg adtam neki 8 kört, szóval nem ellenfél. Azt nem tudom, hogy összecsukta-e vagy valami más miatt fejezte be fél táv körül a versenyt, de az biztos, hogy jóval előrébb végeztem a végelszámolás szerint ennél a nagymenőnél. Asszem a csúcson kell abbahagynom.
Kvalin pont előttem kezdte meg a gyors körét, így pontosan láttam, tudtam követni, hogy hol vesztek hozzá képest sokat és hol megyek aránylag jól.
-
Géjza
őstag
Itt a kvali (30 napig elérhető): [link]
Kvali gyönyörű naplementében volt, a verseny meg sötétben. Egy jó kis eső hiányzott volna még. Múltkor kyalamiban olyan CP verseny volt, hogy a felvezető körön sem láttam az elöttem menőt, miközben a radar jelezte, hogy közel vagyok hozzá. Csak a vízfüggönyt láttam, semmi mást. Az egy izgi rajt volt és első pár kanyar, kör..
358-as Ferrarival zúztam a replay-ben (eR Er), az ipse meg a 901-es porkával volt. 4. kör előtt engedtem magam elé és próbáltam menni utána. Jópár hiba van benne és összehasonlítva az övével látom, hogy hol bukok hozzá képest, melyik kanyarokat veszem xar íven és hol viszek át alacsonyabb tempót és hogy jön össze a 1.5s difi az alienekhez képest.
Ferrarin csak hátsó szárnyat tudsz állítani, elsőt, splittert nem. Hátsóm az 7-es érték a 14-ből, azaz közepes szárnyállással megyek jelenleg. Így 2:18 alját tudom hozni.
-
Géjza
őstag
válasz Zoolee1976 #3036 üzenetére
Jó tudni, hogy iszonyat cpu igényes, még magasabb felbontásokban is.
Nem kell nagyonsokszálas neki (6 magossal jól el van), de az egyszálas magas teljesítménynek nagyon tud örülni (pl 5600x ideális hozzá).De hamarosan meg tudod, hogy mire lesz elég a mostanid Graf beállításokkal lehet játszani. Vannak guide-ok, hogy miket lehet nyugodtan kikapcsolni, mik, amiket erősen ajánlott bekapcsolva tartani, mi az, amit lejjebb lehet venni, mert amúgy sok erőforrást elvisz, viszont látványba nem nagy visszaesést fogsz tapasztalni.
Low end gépekre itt egy yt videó: [link]
-
Géjza
őstag
válasz Zoolee1976 #3039 üzenetére
Én is 3770k+1070-nel kezdtem anno 1080p-ben, simán elment, bőven-bőven játszható volt és nem is nézett ki xarul.
-
Géjza
őstag
Nem tudom 180-ból mit lehet kihozni, már ha ennyi a keret. Azt jó lenne tudni, hogy meddig vagy hajlandó elmenni. ACC nagyon szereti, díjazza az erős procit, ha keretből futja valami ryzent tolnék be alá (egy 4 magos 3300x akár meg is tehetné egy b450-es lappal).
1060 6gb/1070-nel már egész jól el lehet lenni 1080p-ben.
A vga árak meg már 1 éve eldurrantak és inkább emelkednek, így ha most kell venni, akkor nem nagyon van választás, ki kell pengetni ezeket az extrém árakat is. Nem úgy néz ki, hogy rövidtávon normalizálódnának.
[ Szerkesztve ]
-
Géjza
őstag
-
Géjza
őstag
CP szerverek azért is jók, mert erősorrendben osztja be a népeket, így adott futamon hasonló tudású emberek indulnak (nincs 5-8s difi kvalin), akik ellen könnyebb a test-test elleni csata is, SA-t is talán könnyebb növelni ott. Nekem ott nő, sima sprintfutamokon inkább csökken, de azért mindig 90 felett van.
Csak valóban, SA futam csak adott időben van, nem akármikor.
-
Géjza
őstag
Kis ACC hardver update: nemrég lecseréltem QHD 27-es monitoromat 34" UWQHD-re. Maga az UW szerintem marha sokat dob rá, végre látom az autó mindkét oldalát (bal tükröt csak félig, de eddig abból semmit sem láttam a FOV miatt).
Valamint ma kikerült a gépemből az RX 6800, helyére ment egy GTX 3080. UWQHD-ben mértem egy adott replayt mindkettővel, elképesztőt nyom a 3080 a 6800-hoz képest. Ahol a 2400MHz-re felhúzott 6800 (ami 6800XT szint kb) 100fps körül hoz, ott az alapon járó 3080 130fps-t hoz. És még utóbbi meg sem lett piszkáva. Fogyiban is durva különbségek vannak: 6800 200W-ot vett fel max, a 3080 350W-ba is belenyal...
Ami érdekes, hogy 3DMark time spy tesztben szinte pontra ugyanannyit hoz a két kártya, de ACC-ben irgalmatlan teker a zöld dög.
-
Géjza
őstag
válasz bulikavagyok #3110 üzenetére
Igen, év vége felé ígérték a dlss supportot. FSR az jó kérdés, hogy lesz-e hozzá (amiből minden gyártó profitálhatna, nem csak nvidia).
-
Géjza
őstag
1.5-2x annyi fps
-
Géjza
őstag
-
Géjza
őstag
Úgynéz ki ez is jön hamarosan (bár nem hinném, hogy sokunknak lenne ilyen perece, mondjuk elfogadnám ): [link]
-
Géjza
őstag
Annak nem sok értelmét látom, hogy nvidia már most reklámozza, hogy ők támogatják már dlss-t ACC-hez driver szinten, de ACC oldali support meg majd csak jóval később jönne. Valószínű és annak látnám értelmét, ha a következő ACC frissítésben benne lenne már dlss support. Így lenne kerek.
De meglátjuk.
Perec: már elvileg kapható (ahol van), 140k körül van, ami azért nem kevés. Fana hasonló perece is ilyen ár körül van, de azon nincs lcd, elvileg ez jóval többet tud. Ár érték arányban valószínű veri fanát.
-
Géjza
őstag
Szerintem nem. Félig a kerékvetön volt a Bentley kigyorsításon, ami hamarosan elfogyott és a füvön ment volna. Ezért picit beljebb próbálta húzni, de ott volt a lexus orra.
Viszont ha a lexus árnyékát nézem a pálya jobb széléhez, akkor a lexus jobbra tart. Icipicivel több helyet hagyva nem lett volna semmi gubanc. Kabinból nem érzte, hogy talàn éppen elfért volna, biker meg ha egy árnyalattal több helyet hagy, akkor szépen mehetett volna a verseny a sikánig.
Szerintem sima versenybaleset volt, aminél kár fröcsögni.
-
Géjza
őstag
Gyors mérések, vélemény DLSS-ről, FSR-ről UWQHD bontásban egy 3080-as vga-val (fps limiterek, gsync kikapcsolva):
- alapon (DLSS/FSR OFF): átlag fps 142
- DLSS quality, sharpness 0%: átlag fps 194
- FSR ultra quality, sharpness 80%: átlag fps 169
- FSR quality, sharpness 80%: átlag fps 183DLSS-nél semmilyen grafikai negatívumot nem vettem észre. FSR-nél ultra quality-nél is picit érdekesek az autó lámpái sötétben, mintha vibrálnának, sima quality-nél még rosszabb a szitu. Minőségben és teljesítményben nálam egyértelműen DLSS a nyerő.
Visszarakva gsync-et és 143-as fps limitet, az átlag fps 143 lett, low 141 volt, 0.1% low 98 lett. Közben a vga ezt 60-70W-tal kevesebből hozza (280-290W helyett 220-230-ig megy csak el), azaz fogyit, hőmérsékleteket csökkentve maxolja ki a 144Hz-es UWQHD monitorom. Elég pöpec.
Magával a fizikai változtatásokkal még nem találkoztam, egy korábban elmentett replay-jel mértem a fentieket.
-
Géjza
őstag
válasz zsozsa74 #3169 üzenetére
Epic beállítás körúl van, talán csak a látható autók száma van levéve 40re.
Az alábbi számaim replay-ből vannak. De rendes játék közben is dlss előtt meg volt az átlag 120 fps online futamokon. Dlss-t csak bekapcsoltam és a default quality és 0% sharpness-szel mértem. Ötletem nincs hogy lehet neked csak 60-70 fps-ed... Uccsó nvidia driver van fent?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen routert?
- Politika
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Az AI-ról szól a Galaxy S24
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Alkoholista nevelde
- Formula-1
- További aktív témák...
- Redmi note 12 pro 5g 128/6+6gb A leg újabb verzió hyperos android14 Új állapotban egy napos készülék
- Ledvance LED Flat 1200lm/2700K/IP20/20W/380 mm átmérőjű mennyezeti LED lámpa -1 db 5000 / 3 db 13000
- Garanciális Raijintek 850W full moduláris új PCie5.0:12VHPWR gold
- Laptopot cserélnék Oculus Quest 3-ra
- Honor magic 5 Lite 5G, 8/256Gb, zöld