Hirdetés
-
A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
it 24 órát adott az EU a ByteDance-nek, hogy kockázatelemzést adjon ki a TikTok Lite kapcsán, mert az is káros lehet a gyerekekre.
-
Kétféle tájolással munkára fogható, ITX-es ház jött a Sharkoontól
ph A német cég újdonsága relatíve tágas belülről, és a porvédelemről sem feledkezik meg.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Sesy
aktív tag
megint lépcsővel kapcsolatos kérdésem van.
ki lehet valahogyan kapcsolni a burkolatot?
a burkolatot nem akarom a statikusnak küldeni, mert neki csak a vb szerkezet kell(ene)
ha kiveszem a pipát a burkolat négyzetből, akkor automatikusan átszerkeszti a lépcsőtBorn stupid... Try again!
-
daninet
veterán
De azt javaslom ne szenvedj vele. A beton résznek más az építőanyaga, az IFC-ben is látszik, hogy az egyik burkolat a másik betonMiért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
Sesy
aktív tag
válasz daninet #6052 üzenetére
mi volt az eleje, amivel nem kéne szenvedjek?
olyan megoldást találtam, hogy kikapcsolom a szerkezetet, akkor csak a burkolat marad, azt meg kivonom a komplett lépcsőből és akkor csak a vasbeton marad...
a gond az, hogy az emberem szerintem nem tudja használni megfelelően a programját, és bezavar, ha ott a burkolat is
Born stupid... Try again!
-
Nerazim
őstag
Üdv!
Irodában találtam egy AC12 cd-t. Ezzel így magában tudok valamit kezdeni?Be my computer.. Baby I'm a user!!
-
copass
veterán
-
daninet
veterán
arra gondoltam, hogy nem tudja az archicad, de ne szenvedj vele mert más az építőanyag lehet látni mi a szerkezet, embered el tudja rejteni a burkolatot két kattintással (persze akarni kell)
Miért vegyem meg, ha 3x annyiért, 3x annyi idő alatt megépíthetem? ´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
-
OgreImre
senior tag
Én mindig kiszerkesztem a lépcsőt. Egyszerűen nekem így egyszerűbb. Persze örülök ha kapok az építésztől tervet róla, de az esetek 90%-ban az maximum egy alaprajz, általában nincs elmetszve sem. Van egy szintmagasság meg az alaprajz, aztán hajrá. Úgyis az én tervemből építik, engem lehet b@szogatni.
Nagyon sok munkám van az építész kollégákban, hogy ne orbitális baromságokat tervezzenek[ Szerkesztve ]
"And you think you're so clever and classless and free, But you're still fucking peasants as far as I can see" / “Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” Arthur C. Clarke
-
Sesy
aktív tag
válasz OgreImre #6059 üzenetére
nekem meg a statikusaimat kell beidomítanom, hogy olyan legyen amilyet szeretnék...
őket nem igazán érdekli, hogy fog kinézni... legyenjó szerkezetileg oszt jónapot az, hogy nem jók a metsződések, a fordulóél ott van ahol van az már tök mindegy...esetleg privátban küldjél már nekem egy elérhetőséget
Born stupid... Try again!
-
OgreImre
senior tag
Nekem annyi előnyöm van, hogy 12 évig építész irodában dolgoztam 80%-ban építészként, 10%-ban rendszergazdaként és a maradékban gyakoroltam a szakmát
Soproni Tűztorony felújításától a siófoki Tescoig minden is volt."And you think you're so clever and classless and free, But you're still fucking peasants as far as I can see" / “Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” Arthur C. Clarke
-
Raysen623
addikt
válasz OgreImre #6059 üzenetére
Nagyon sok munkám van az építész kollégákban, hogy ne orbitális baromságokat tervezzenek
Ezt kikérem magamnak! Szerintem voltak és vannak kivételek
É csak a lépcső méreteket egyeztetem a tartószerkezettervezővel, utána mi adjuk a kiszerkesztett geometriát. Így minden is jó tud lenni.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Sesy
aktív tag
a bramac cserepezőt életre lehet kelteni valahogyan ac24-ben?
most jutottam oda, hogy a készülő projektre fel kellene tennem a tető burkolatot, és látom, hogy csak ac23-ig van... meg lehet oldani, hogy ac24-ben is működjön?
nehogy már vissza kelljen emiatt pakolni mindent 23-ba, mert sírva fakadok...Born stupid... Try again!
-
-
Hunattila
tag
Esetleg hozzáférhetőbben is megtennéd? Köszönöm.
-
Nixon18
senior tag
Sziasztok!
Korlátot kellene szerkezstenem AC23-ban és eddig minden össze is jött, mait zsrettem volna, egy dolgot leszámítva.
Azt szeretném, hogy a mellékelt képen látható pozitív sarokban is összeérjen a két üveglap, mint a negatív sarokban. (Illetve plusz pont lenne, ha a végén lévő oszlopoknál is lenne egy vágás az üveglapban, nem csak a belső oszlopoknál. De ez másodlagos.)szerk.:
Illetve most vettem csak észre, hogy az oszlopokat ugye a végén is 25 cm-re kezdi ugyanúgy, mint a sarkoknál. Ez sem feltétlen jó így.[ Szerkesztve ]
-
Sesy
aktív tag
van egy üres ajtónyílásom, ahol szeretném, ha a padlószerkezet ámenne az ajtónyíláson
a képen a födém teteje -0,25 méteren van az ajtónyílás a fal aljától 235 cm magas
ha 15 cm-es padlószerkezetet (réteges szerkezet) teszek be, vagyis a teteje -0,10 m-en van, akkor jó az eredmény
de ha 25 cm-es padlót teszek bele (nem réteges zerkezet), vagyis a teteje 0,00 m-en van akkor nem:
a fal 620 a padló 600 erősségű réteges szerkezet/nem réteges szerkezet, ha nem réteges szerkezet, akkor nem jó az eredmény
ha a nem réteges padló erősségét 630-ra veszem akkor persze jó lesz, de akkor nem metszi ki a falakat automatikusan a padlóból, sőtt fordítva történik vagyis a falat metszi a padló
van erre valami megoldás?
vagy csak a réteges padlót nem szedi ki a falnyílásból?vissza olvasva kicsit zavaros lett, de szerintem érthető a problémám
Born stupid... Try again!
-
Sesy
aktív tag
közben azt látom, hogy a réteges szerkezetet is csak akkor hagyja benne a falnyílásban, ha a réteges szerkezet alja egybe esik a falnyílás aljával... tehát ezekszerint azt nem tudom megcsinálni, hogy a padlóm kettő réteges szerkezetből áljon össze, mert akkor a nyílásba eső rész eltűnik... wtf
Born stupid... Try again!
-
nauro
aktív tag
Sziasztok,
egy ismerősnek segítek összerakni egy új gépet a munkájához. Látványtervezéshez használ Archicad Blendert meg 3D Maxot. Segítsetek, milyen videókártyára érdemes rámenni. (tudom, hogy most a piac borzalmas állapotban van, de most van lehetőségük vásárolni)
Mit gondoltok a "gamer" kártyákról a professzionális felhasználásra szántakkal szemben?
Ha gamer kártya, érdemes várni egy jó dealre a 30-as szériában, vagy jó lehet akár egy használt 20-as is? (3070 vs 2080 például)
Mi az a beugró szint szerintetek, ami alatt nem érdemes venni, mert a munka rovására fog menni?
Nagyon köszönöm a segítséget. -
copass
veterán
rtx 3070, 2080-at már nem vennék kifutó és biztos hogy bányásztak vele 24be.
kicsit átrendeződött most a látványtervezés, egyre jobban terjed a valósidejű látvány.
a twinmotion meg ingyen van az építészeknek archicad mellé.
amúgy egy gtx 1660(nekem is az van most) már elég mindenre, de ha teljesítményt akarsz akkor 3070.
krva bányászok és a rajtuk nyerészkedők tönkrevágják a vga piacot teljesen[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
copass
veterán
3060 is jó választás, feltéve ha lesz. de valószínüleg nem fogják kapkodni, ha igaz hogy korlátozzák a bányászteljesítményt.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Raysen623
addikt
Itt egy link, ahol le van írva mire érdemes odafigyelni ArchiCAD esetén. Blenderhez itt egy másik link. 3Ds Max-hoz meg vegyesen ajánlanak mindent, de szerintem oda inkább a professzionális kártyák a jobbak.
Gamer kártyáknál meg azt vedd amit kapsz és nem kell csak és kizárólag NV kártyára fókuszálni. A lényeg a VRAM mennyiség, de azokat látod a linkek alatt megadva.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
copass
veterán
válasz Raysen623 #6077 üzenetére
nem a vram a lényeg, hanem a cuda (tensor/rt) mag, ezért is vérzik el az összes quadro 3D teljesítményben.
a quadrokban azért van olyan sok ram, mert sok adatot tudnak így mozgatni de ez kevés magában. ha nincs elég mag a 3D-hez akkor megette a fene az egészet.
cuda:
rtx 3070 8GB ram 5888 mag vs rtx quadro 5000 16GB ram 3072 mag
radeonokban nincs se cuda,rt,tensor mag, mert a saját megoldásait használja.
pl. raytracing 6800xt-nél finoman szólva is siralmas lett.
jellemzően a több milliós rtx quadrok teljesítenek jobban, de az se a szent grál..."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Raysen623
addikt
Jó, légy oly kedves forrást adni ahol ki van mondva hogy pl. az ArchiCAD a tensor magokra épít kirajzolásnál, vagy bármelyik másik CAD program. 6800XT-ben is van RT rész, viszont más, hibrid megoldást alkalmaz. Ráadásul annyira új, hogy PC oldalon még nem láthattunk rá komoly fejlesztést. Fejlesztőknél meg ugye az dönt ki fizeti ki a csekket az RT effektekért egy játékban. De ez más téma.
Hivatalos weboldalon ott van a lista a támogatott VGA-ról és nem csak és kizárólag NV kártyák sorakoznak a listában. Ezek a tények. Én speciel nem tapasztaltam különbséget ArchiCAD alatt.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
copass
veterán
válasz Raysen623 #6079 üzenetére
az AC is be fog szállni a gpu számítási teljesítményének a kihasználására.
blender,3dsmax, unreal engine,twinmotion és gyakorlatilag az összes 2D/3D program az nvidia cuda-ra épít. most meg az RTX van a küszöbön.
gugli rtx games...az rtx raytrace-ben pont az a lényeg hogy kevesebb a fejlesztési idő, mivel a gpu számol ki mindent. nem neked kell trükközni, előre számoltatni minden fényt/tükröződést,stb.
szóval a kifizettöbbet elméleted itt csúnyán megbukott!
dübörög az unreal engine: AC ingyen adja a twinmotiont, filmesek is rácuppantak (virtual set: mandalorian 2 sikeres évad).
egyre nagyobb teret nyer a valósidejű látványtervezés, amihez már nem elég az hogy hogy sok ramod legyen és gyors 2D, kell a 3D számítási teljesítmény is. gyengébb quadro-k is mind-mind lassúak 3D-ben.
az amd megoldásait úgy tudnám a legjobban leírni, hogy megvakarod a jobb füledet a balkezeddel a hónod alatt átnyúlva. igaz hogy megvakartad, de 3x annyi munkával!
"támogatott" és "mi a jobb" között egy hatalmas szakadék van.[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Raysen623
addikt
Vagy játékokról beszélünk vagy valós idejű render programokról vagy CAD szoftverekről...a három nem ugyanaz, de te nekiálltál összemosni aztán linkelsz egy régi hardverekre vonatkozó 3Ds MAx mérést. Már processzor oldal is más képet mutat mint pár éve de ez se zavarjon.
Twinmotion-be is majd érkezik az RT képesség, de erősen kétlem hogy csak és kizárólag NV kártyákkal fog működni.
CAD szoftvereknél jelenleg is OpenGL-t írnak, amit tudsz CUDA-val helyettesíteni ha képes rá a kártya DE ez nem követelmény.
RT képességekhez is kell VRAM dögivel, textúrákhoz szintén. Születtek erre is cikkek nem is olyan régen. De gondolom csak egészen véletlen hogy az RTX3060 is nagyobb memória tárral érkezik majd ha egyszer kapható lesz.A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
P_Petronius
csendes újonc
Sziasztok,
egy olyan kérdésem lenne, hogy Arichad 23-ban a tervlapon másként méretezi a rajzot (cm-ben), mint a 0. szinten (m-ben), és nem látom, hol lehet beállítani, hogy ugyanolyan legyen. Mármint a tervlapon is méter alapú.
Köszi előre is!
-
Raysen623
addikt
válasz P_Petronius #6082 üzenetére
Mi a rajz nézet beállítása? Ott milyen méretezés szerepel?
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Raysen623
addikt
válasz P_Petronius #6084 üzenetére
Alábbi képmetszésről elvileg érthető. Használsz ilyet ugye? Az előbeállított nézeteket lehet ugyanis tervlapokra rakni. Ha a nézet beállításoknál a Méretezés mellett az általad elmentett méretezés van akkor éred el a célod és tervlapon is azonos méretezés lesz.
[ Szerkesztve ]
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
copass
veterán
válasz Raysen623 #6081 üzenetére
nincs már olyan hogy csak cad,csak játék, csak cg. összemosódnak a határok.
2 éve az RTX nem kicsit változtatta meg a dolgokat. amd meg köpni nyelni se tudott, majd tavaly hozta ki a raytrace kártyáját.
aminek a raytrace gyorsítását, nem tudod használni blender cycles, vrayhez...wtf
én elhiszem hogy neked nincs gondod az amd/radeon-al.
de azt is elhiszem hogy másnak meg igen és inkább jelentős bukóval túlad rajta hogy a drágább intel/nvidia kombót megvegye.
a "nemérthozzázást" meg el se kezd, tehát összerakom, windows felrak és használom.
az nem ELFOGADHATÓ hogy homokórázik, belassul, feketeképernyőzik amikor ugyanaz az oprendszer,szoftverek vannak rajta.
márpedig egy munkaállomás legjobb ismérve a megbízhatóság.[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
copass
veterán
válasz P_Petronius #6082 üzenetére
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Raysen623
addikt
Nem igazán érdekel az nv marketing bullshit. A pirosak sem tavaly kezdték el fejleszteni az RT képes kártyájukat, de mivel ők vannak konzol oldalon is így érthető volt miért ilyen ütemezés mellett jöttek ki vele. Szó nem volt itt köpésről meg nyelésről, egyszerűen NV előremenekült egy RT megoldással és kész. Azóta is egy kézen meg lehet kb számolni mennyi játék jött ki vele. Jelenleg pedig ott tartanak hogy megpróbálják lemódosítani a csodálatos RT megoldásukat hogy megfeleljenek MS féle DX keretrendszer vonatkozó részének. A 3000-es széria már egy lényegesen optimalizáltabb kártya lett emiatt is.
A render szoftverek RT megoldásai is csak mostanában indultak el és még jó ideig lesznek fejlesztve mindkét kártyagyártó részére. Ez az egész pedig független attól kinek milyen jellegű problémái vannak és kinek nincsenek. Nem kell ezt beleszőni. Munkaállomások terén is csak most kezdenek ráállni az AMD megoldásaira, így lesz ahhoz is kellő támogatás belátható időn belül.
Ettől még ugye mindenkinek meg lesz a preferált hardware összeállítása és azt használhatja. A választás lehetősége adott, de az egyoldalúságot nem kellene ennyire tolni. Mi vagy te részvényes?
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
P_Petronius
csendes újonc
Kedves Raysen623
szuperül működik, amit mutattál. Eddig valóban nem használtam, de ezután fogom!
Még egy olyan kérdésem lenne, hogy a tervlapok kimentésénél (PDF-be) a korábbi archicademnél manuálisan ki tudtam jelölni a tervlapokat - egyszerre többet és volt egy olyan beállítás kimentéskor, hogy a navigátorban kijelölt tervlapok egyidejű kimentése. Az AC 23-nál akárhogy erőlködök, nem tudok egyszerre két tervlapot kijelölni navigátorban.. Tudod esetleg erre is a megoldást? Vagy valaki más? Köszi előre is! -
Raysen623
addikt
válasz P_Petronius #6089 üzenetére
A publikálás gomb mellett lehet kiválasztani egy legördülő kis ablakból. Mivel nem használsz kiadástörténetet és revíziókat így abab nem megyek bele. De a lehetőség adott és akkor annyit szelektálsz ki szabadon amennyit szeretnél. Navigátor publikálás nézetben elérhető ez a lehetőség...
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
copass
veterán
válasz Raysen623 #6088 üzenetére
"NV előremenekült egy RT megoldással és kész"
ezt a hasbaakasztást!
van fogalmad arról hogy mennyi munka egy ilyet lefejleszteni?
"Munkaállomások terén is csak most kezdenek ráállni az AMD megoldásaira, így lesz ahhoz is kellő támogatás belátható időn belül"
jah persze! amikor mindenki tudja hogy az amd nem tud drivert írni!
nvidia 2 évvel előttük jár és ez látszik is.~ két tucat játékban van raytrace és az UE is támogatja, tehát lehet játékokat írni rá.
azért vicces hogy pont engem vádolsz elfogultsággal az intel/nvidia felé, amikor folyamatosan nyomod az amd vonalat, mert neked az bevállt.
nekem meg nem, pedig adtam neki esélyt többször is. de nem mert instabil és megbízhatatlan. biztos nagyon frankó játékra, meg renderre de munkára, szerkesztésre nem.
márpedig én szart nem ajánlok, ezért marad az intel/nvidia vonal."amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
Raysen623
addikt
Látom nem tudsz széles látószöggel tekinteni a VGA piac és a gyártók fejlesztéseire. Egy percig sem állítottam hogy nem nagy munka (több év) kifejleszteni egy RT megoldást bármelyik gyártó részéről. Komolyan így akarsz érvelni? Mert akkor körberöhöglek ülve.
nvidia 2 évvel előttük jár és ez látszik is.
Hát persze. Kell is nekik mert első nekifutásra jó nagy szar lett. Egyébként meg nem feltétlenül van így mivel konzol oldalon AMD-re folynak fejlesztések évek óta. A lényeg hogy van RT oldalon is verseny amivel mi felhasználók elvileg csak jól járhatunk.
Nem elfogultsággal vádollak hanem a felesleges és egyoldalú erőlködéssel van problémám. Abban a pillanatban ha mellérakod hogy kérem szépen nekem ez a combo vált be jobban mert ez volt a tapasztalat rögtön más a leányzó fekvése is. Az én tapasztalatom pedig az hogy kb mindegy mit használok, stabilitásban nem éreztem a különbséget az új rendszerek alatt. Direkt kértünk tesztelésre ilyen kiépítésű munkaűllomásokat és nem volt gond.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
copass
veterán
válasz Raysen623 #6092 üzenetére
"Nem igazán érdekel az nv marketing bullshit. "
ahha én vagyok a szűk látókörű!
van mögötte teljesítmény, amit a felhasználók adnak.nem lett szar az RT, ne fárassz már! savanyú a szőlő...
hardveres raytrace a szent grál, ezt jól tudja az nvidia is.
gyakorlatilag az egész szakma letettte az arcát tőle.nvidia 3080-al még magasabbra tette a lécet, dlss2.0, kihozta a studio drivereket, rtx
támogatott streamer tool-okat adtak ki (zajcsökkentés,háttér eltávolítás,stb.).amd-nek meg fontosabb volt a konzol piac, mert azt lehet jobban fejni és ők még most kezdik az egész raytrace vonalat, gyenge is lett.
az amd saját encodere az amf/vce is csúnya lebőgés lett, hiába próbálták megfogni a streamereket. nem sikerült.
mindig bekérünk ryzen+radeon/intel+nvidia munkaállomásokat tesztre, mielőtt többet veszünk. felteszik a win10-et, aida stress test ha vmi hw probléma van az kijöjjön még náluk. minden szoftvert (AC,TM,ATL,UE,PS,LR,stb.) felrakunk és elkezdjük gyötörni pár napig.
röviden: pöccröff vs kínlódás.
mindig volt vmi nyűge az amd-nek. indokolatlanul belassul, fekete képernyő, nem reagál semmire hosszú másodpercekig,stb. és máris kezdődött a nyomozósdi...
mivel a nyomozásra fordított idő is pénz, ezért maradtunk az intel/nvidia vonalon.
mert hiába drága jelentősen, de a stabilitása meggyőző.[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
OgreImre
senior tag
Nem vagyok benne a látványtervezésben, de hogy jönnek ide a játékok valós idejű RT dolgai?
Már 2002-ben tudta az Artlantis a raytracinget, emlékszem le is dobtuk az állunkat akkoriban.
Szóval mi szerepe van a renderelt látványoknál a valós idejű RT sebességnek? Komolyan kérdezem."And you think you're so clever and classless and free, But you're still fucking peasants as far as I can see" / “Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.” Arthur C. Clarke
-
copass
veterán
válasz OgreImre #6096 üzenetére
az a "hagyományos" cpu (majd gpu) render megoldás amit a cpu számolt.
az rtx viszont valósidőben számolja a raytrace-t, tehát minden fény, árnyék, tükröződést. mindezt a gpu gyorsabb párhuzamos számítási sebességének köszönhetően.
eddig játékokban trükkökkel, előre leszámolt dolgokkal érték el azt az illuziót hogy vmi tükröződik.
cps vs gpu
rtx demo[ Szerkesztve ]
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
P_Petronius
csendes újonc
-
snowman
tag
válasz P_Petronius #6098 üzenetére
Előbb csinálj egy publikálási készletet, abba tudsz majd tervlapokat rakni.