- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 3D nyomtatás
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Nyugdíjazza a tuningra szabott, első Raptor Lake-eket az Intel
- Ízlésesre sikerült a Galax alacsony profilú GeForce RTX VGA-ja
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PlayStation konzolokra is megjelenik a Darkest Dungeon 2
gp A korábban PC exkluzív játék hamarosan végre játszható lesz konzolon is.
-
Sony Xperia bemutató lesz május 17-én
ma Különleges Xperia eseményt tart a Sony Tokióban, száz résztvevőt invitálnak.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Petykemano #40602 üzenetére
en mar nemnezem ezt a csokat, annyit aruljatok el, a beepitett embereire hivatkozas van-e a videoban ?
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
korcsi
veterán
-
awexco
őstag
válasz Cyberboy42 #40595 üzenetére
Nyugodj meg a saját gépeden render idő
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
#82819712
törölt tag
Elhiszem amit mondanak a Stadiáról ez a közvetlen kapcsolat dolog oké csak azt mondja meg valaki ha a mai V340 es ssd-s Vegákat leváltják a szerverparkokban ami jelenlegi forintos áron olyan 1.8 milió per darad és kicserélik mint Abu írta egy már létező Navi HBM-es Pro kártyára szintén ssdvel mondjuk túlárazva 4-5 milláért és mondjuk 2-4 játékost tud kiszolgálni egy ilyen kártya egyszerre full hd képpel vagy 4k-n 1-2-t akkor mennyibe fog kerülni nekem egy óra játék vele...ebből 1 szerverpark is hatalmas összeg hát még " 7000 peremhálózati szerver "
De legalább értem mért megy fel az Amd részvény. -
Raymond
félisten
-
Petykemano
veterán
válasz Raymond #40609 üzenetére
"[...] Ide kellenek olyan megoldások, mint a Navi, mert a V340-nél jobb hatékonysággal működik.
[...]
Google nagy megrendelő, így nekik nem kell megvárni a fejlesztés alatt álló Radeon Pro megoldásokat, hanem szállítja nekik az AMD idő előtt. Ezért cserébe sokat fizetnek."Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#82819712
törölt tag
válasz Petykemano #40610 üzenetére
Fogyasztás:
1. Vega Pró ha a hatékonyságuk miatt veszik energiahatékony ,vagy csak több usert képes ellátni a v340-nél / user akkor is az.
Ez igaz Gamerbe lecsorgó felsó kat. kártyára is... ha lecsorog.
2. Navi diszkrét DDR6 miatt többet fog fogyasztani mintha HBM-en lenne, power hungary -zik adored a 590re (joggal mert 12-n is sokat fogyasztott) ezt lehet tovább vetíteni, de a 7nm EUV meg a két új működő fícsör segíteni fog.
3. APU na ez azért érdekes mert ugye tudjuk hogy itt van IO és azt is tudjuk hogy ez 14nm-es nem 7, ez is plusz fogyasztás (azért nem 12 mert vannak useful userek hálánk mindig üldözni fogja)Csak egy az örök titok ha a Stadiának annyira nagyon kell a késletetésmentesség miért nem vezetékes a kontrollere.
[ Szerkesztve ]
-
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Petykemano #40606 üzenetére
akkor nincs miert aggodni. Lisa ura a helyzetnek. vagy ilyesmi.
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #82819712 #40607 üzenetére
A Google eleve kevés peremhálózati szerverbe rakott még GPU-t. Azt a 7000-et nem egy hónap alatt fogják feltölteni, hanem inkább egy év alatt. Valószínűleg a V340-eket sem cserélik le még, hiszen azok jól működnek ám, csak ha van Navi, akkor az alacsonyabb üzemeltetési költséggel beépíthető, márpedig a Stadia esetében ez a lényeg. Főleg úgy, hogy 7000 szervert kell megtölteni GPU-kkal. De ez nem egyik napról a másikra lesz.
Az is lényeges, hogy a Google az nagy megrendelő. Az AMD simán csinál nekik olyan hardvert bármiből, amire igényük van. Nem egy nagy mérnöki munka egy NYÁK-ra két Navit rakni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
.Ishi.
aktív tag
válasz Petykemano #40602 üzenetére
"a gcn sok energiát zabál - és ezt is várjuk tőle."
Én igazából csak azt várom, hogy akármilyen kártya is jelenjen meg (ami nekem megfelel), ne legyen gyárilag szénné húzva, csak azért, hogy pár százalékkal jobbnak tűnjön egy grafikonon.
-
Petykemano
veterán
válasz .Ishi. #40617 üzenetére
"ne legyen gyárilag szénné húzva, csak azért, hogy pár százalékkal jobbnak tűnjön egy grafikonon"
Pedig sajnos az AMD az utóbbi időben pont ezt csinálta: húzott 5-10%-ot a kártyán annak ideális frekvenciáján túl, ami eredményezett mondjuk 5-10% gyorsulást az ideálishoz képest 30-50%-os többletfogyasztás mellett.
Persze Te megteheted, hogy power limitet állítasz, de végső soron az 5-10%-kal hosszab csíkot kifizeted úgyis.
...
Én abban reménykedem, hogy ez a hozzáállás amiatt volt csak, hogy a gyártókapacitás a GF-nél limitált, de legalábbis nem rugalmasan skálázható volt.[ Szerkesztve ]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
.Ishi.
aktív tag
válasz Petykemano #40618 üzenetére
Igen, pontosan erre gondoltam én is. Kíváncsian várom, hogy mi lesz a hozzáállásuk az új kártyákkal kapcsolatban.
-
Petykemano
veterán
"One thing I'm still confused about with GCN and my Google-fu is failing me (asking console devs on Twitter might be the easiest route but hopefully someone here knows as well): transcendental/special-function is 1/4 rate on GCN, but do they stall the entire pipeline for 4 cycles, or can FMAs be issued in parallel for some of these cycles?
Everything I've found implies that they stall the pipeline for 4 cycles, which is pretty bad (speaking from experience for mobile workloads *sigh* maybe not as bad on PC-level workloads) and compares pretty badly with NVIDIA which on Volta/Turing is able to co-issue SFU instructions 100% for free and they don't stall the pipeline unless they're the overall bottleneck (as they've got spare decoder and spare register bandwidth, and they deschedule the warp until the result is ready; obviously they can't co-issue FP+INT+SFU, but FP+SFU and INT+SFU are fine).
It feels to me like at this point, 1 NVIDIA "CUDA core" is actually quite a bit more "effective flops" than an AMD ALU. It's not just the SFU but also interpolation, cubemap instructions, etc... We can examine other parts of the architecture in a lot of detail as much as we want, but I suspect the lower effective ALU throughput is probably a significant part of the performance difference at this point... unlike the Kepler days when NVIDIA was a lot less efficient per claimed flop than they are today.
The "Super SIMD" patent is an interesting opportunity to reverse that for AMD, especially if the "extra FMA" can run in parallel to SFU and interpolation instructions and so on... I really hope it gets implemented in Navi and the desktop GPU market gets a little bit more exciting again! "
Szakvélemény, abu?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Petykemano #40620 üzenetére
Ezekben részletezve van a működés. Nem olyan egyszerű, hogy csak így, meg csak úgy, sokkal bonyolultabb. Ezért adtam a két doksit.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-Solt-
veterán
válasz Zartszelveny #40623 üzenetére
Írj privátot holnap, itt nem offolnék már ezzel.
www.smart-bus.hu
-
Z_A_P
addikt
-
#82819712
törölt tag
-
Raggie
őstag
Ez megint nulla értékű hír. Kizárólag az AdoredTV forrásból kreált kis clickbait cikk... egyáltalán nem venném komolyan. Tényleg lelőhetné már valaki azt a csávót.
SZERK: (#40626) meteoreső: nem csodálom hogy egyezik az Adored jelzéseivel, mert konkrétan csak az összeirkálva egy cikkben...
[ Szerkesztve ]
Clint Eastwood FTW
-
Pug
veterán
válasz #82819712 #40626 üzenetére
Tegyuk hozza, hogy ez tovabbra is full AdoredTV...
Adored TV mentions that AMD has issues with the efficiency of the 7nm chips, energy consumption and heat development would be high for specifically the Navi 20 samples. To compensate AMD would only be able to lower clock, which would be lower than 7nm Radeon VII. Navi 20 GPUs (premium GPU) would be delayed until the first quarter of 2020. The midrange NAVI video cards would still be released in the third quarter of this year.
The source of the information is difficult to trace, the information new, however, can't be dismissed either. Please take common sense and the usual disclaimers in mind.
Pepe, nem kene az uj accal is tultolni as AMD fanatikussagot....
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Galaxy S24 Ultra 512GB titánlila - 3 év gyártói garancia - extrákkal
-
Petykemano
veterán
RayTracing in Cryengine - Neon Noir
"It runs in 1080p with 30 fps on a Vega 56. Reducing the resolution of reflections allows much better performance without too much quality loss. For example in half-resolution mode it runs 1440p / 40+ fps. At the moment we don’t benefit from any additional performance that modern APIs like Vulkan or DX12 or dedicated hardware like the latest generation of graphics cards could give us. But of course, we will optimize the feature to achieve an uplift performance from these APIs and graphics cards.
One of the key factors which helps us to run efficiently on non-RTX hardware is the ability to flexibly and dynamically switch from expensive mesh tracing to low-cost voxel tracing, without any loss in quality. Furthermore, whenever possible we still use all the established techniques like environment probes or SSAO. These two factors help to minimize how much true mesh ray tracing we need and means we can achieve good performance on mainstream GPUs. Another factor that helps us is that our SVOGI system has benefitted from five years of development.
However, RTX will allow the effects to run at a higher resolution. At the moment on GTX 1080, we usually compute reflections and refractions at half-screen resolution. RTX will probably allow full-screen 4k resolution. It will also help us to have more dynamic elements in the scene, whereas currently, we have some limitations. Broadly speaking, RTX will not allow new features in CRYENGINE, but it will enable better performance and more details. "
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
#82819712
törölt tag
válasz Petykemano #40634 üzenetére
Ezek a trükkös tükrök...
Tehár RTX ..., Vega 56 ami a piacon már 99-ért is kapható igen ,
Igen köszönjük ezt vártuk, erről beszéltek ködösen eddig..."Ezért korlátozott sugárzási reflexiókat nagyon fényes felületekre, például tükrökre, ablakokra és pocsolyákra korlátoztunk. A meghatározott „fényesség” küszöbérték alá eső felületeknél a hagyományos cubemap-okat használhatják." Yepp.
.-"A drone tükröződése a tükör repedt darabjaiban ugyanúgy működik, mint ahogy azt elvárná".. Yepp
-"elhelyezhetjük az animált tárgyakat a tükrökről, tudva, hogy az animációk pontosan tükröződnek ezekben a tükrökben."
Ez az amikor nem kitalálsz egy igényszintet hanem egy igényhez alakítod a eljárást (sugárkövetés), annyit amennyi kell , ott ahol kell.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz #82819712 #40635 üzenetére
DXR Microsoft megoldása , nem Nvidiáé, egy iparági szabvány eljárás. DXR-t lehet támogatni, de nem voxelizációs megoldás, mint a Crytek féle és a mai legtöbb grafikus motor NEM voxel alapú, hanem pixel( javítva : háromszög) alapú, amire jelenleg a Microsoft DXR eljárása van.
Senki nem tehet arról, hogy a DXR féle raytracing erőforrás igényes, nem kell ehhez kitalálni semmiféle igényt, mert ez adott dolog,hanem egyszerűen ez van ha egy Óriás cég ( Microsoft) egy fele tereli a piacot.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A voxel a háromszögek problémájára jelent itt megoldást. A pixelekhez nincs köze. Amúgy a többi stimmel, azt viszont nem zárnám ki, hogy a Microsoft nem vezeti be a voxeleket. A DXR is ugyanúgy fejleszthető, csak nyilván a voxelekhez megint új hardverek kellenek. Na meg az sem ártana, ha minden motor tudna hatékony voxelizálást, de akár erre is hozható lenne valami API, csak ez már nem olyan egyszerű probléma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
-
félisten
válasz Petykemano #40638 üzenetére
A Navira gondolsz illetve az erre alapuló Xbox hardverre?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Hát abban egyáltalán nem vagyok biztos, hogy a navira gondolok -e, és ha igen, melyikre.
Az xbox hardverre viszont igen. Csak nem tudom, hogy kliens vagy cloud hardverre-e.Nem biztos, hogy ehhez kell dedikált hardver. Mármint a cryengine sugárkövetését a vega 56 1080p-ben 30fps futtatta. Ha jól emlékszem, a Vega 10 lapka még csak fp16-ot tudott. (Mi25) és az int8 (mi60), vmint int4 (120tops) a vega20-ban érkezett meg. Ha a (egy) navi is tud ilyet, az talán elég lehet eka normális futáshoz egy 10-14 tflopsos xboxban is.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
-
#82819712
törölt tag
válasz Petykemano #40641 üzenetére
Latency teljes kibeszélése még nem volt ilyen mély include human latency ... mint a Stadia Streaming Tech-en.
Video: Latency Under Load: HBM2 vs. GDDR6
Használtak ray tracinget a fáknál ?[ Szerkesztve ]
-
beef
őstag
válasz #82819712 #40643 üzenetére
Használtak ray tracinget a fáknál ?
Azt nehéz megállapítani a fix kameraszög miatt, lehet hagyományos eljárás is. A táblán és a szemüvegen viszont van.
Ami biztos, hogy az engine egy korai alfa verziója fut, mert egy kerék a bal oldalon maradt. Ezt úgy tudom már javították a 0.6.650-ben a changelog alapján. -
félisten
válasz Petykemano #40640 üzenetére
Továbbra is a játékok és jatemotorok nagy része nem tudja a Cryengine felé eljárást kamatoztatni, tehát ilyen szemszögből mindegy mire gondolsz. Jelenleg csak ez a motor és azt hiszem a PS exkluzív játékok között vannak voxelizaciora épülő motorok, de ezt Abu jobban tudja.
Dedikált hardver nem kell, ha rendelkezésre áll megfelelő számítási teljesitmeny és savszel a DXR nel sem,jo példa erre a Volta, ami 80 FPS sel futtatja a BFt -max RT vel.Na igen, de teljesen más egy konzolos hardvert osszevetni egy desktop VGA val.
Hiába Navi alapú, ha az lesz. Igazából semmi közük egymáshoz, olyan mintha egy passatba beledobnal egy Hemi motort (konzol)sajat szerelobrigaddal, és ugyan azt a teljesítményt varnad el az 2.0 TDI tol.
Magyarul az hogy konzolon tudja nem azt jelenti hogy GDDR 6 rammal 256 vagy 384 bites busszal ez természetes lesz PC-n. Egyébként valószínűleg 3 féle xbox verziót dobnak piacra.Azt is elkepzelhetonek tartom, hogy a RT kizárólag a felhős stream játékok kiváltsága lesz.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Tyrel
őstag
Szerintem még pár év és ugyan olyan lesz mint a tesszeláció vagy az anizotróp szűrés, ezeket is ha régen bekapcsoltad letérdelt a vas, most meg sokszor már nincs is külön gomb rá, csak alapértelmezetten be van kapcsolva és kész, észre se veszed már ill. nem látszik meg az fps-en...
Idővel felnőnek hozzá a GPU-k, addig meg kár erőltetni, úgy is nagyon bénácska még azon a kevés hardveren ill. abban a kevés játékban amiken/amikben fut egyáltalán...
[ Szerkesztve ]
Turenkarn
-
#82819712
törölt tag
válasz Petykemano #40647 üzenetére
Eltőrlik a driver választást.
Radeon Pro WX and Vega FE owners can now choose either the Pro driver or the usual Adrenalin driver to install
Magyarán megszületett a második teljes értékű 16 GB-os játékkártya AMD oldalon.
Jöhet a Minecraft 8K.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- További aktív témák...