Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
KMT
addikt
Lenne egy kérdésem:
Adott egy videó (digi fényképezővel felvéve). Rázkódik, ezért ''átmentem rajta'' a jól bevált deshaker filterrel virtual dubban. (kb mint egy steady cam plugin)
Na most, ha berakom ezt a filet premiere-be, akkor olyan hibát jelez, hogy ''unsupported audio rate in file'', és nem importálja be a videót.
Az eredeti videót megeszi, ha hang nélkül mentem el virtual dubban, akkor is ugyanezt írja ki. Ja, és eddig is így csináltam, és működött.
Mi lehet a hiba? -
zsocaozd
tag
Ne deinterlace-t keressetek, hanem progressive módot, abba kódoljatok és mentsetek ha nem TV-re kell az anyag!
-
BigBadPlaYeR
senior tag
Hagyjuk már a sz**rágást
Inkább érdemben szóljon hozzá valaki a közelmúltban feltett két építő célzatú kérdéshez, ha van rá egy kis ideje. -
zsocaozd
tag
Idefigyelj, ha belémkötnek, akkor nem hagyom magam, különösen, ha látom, mennyire feleslegesen teszik, csupán erőfitoktatásként. Ha te hagyod magad ilyen esetekben, csak jó hangulat legyen a topic-ban, az a te bajod. Neked is azt tudom tanácsolni: PgDn ha nem tetszik valami!
-
3d
tag
Sziasztok!
Az lenne a kerdesem, hogy hogyan lehet a legtisztabb kepet elerni?
Egy kepet rakok be amin vegig usztatom a kamerat de mozgas kozben mindg lesz egy kis
csikozodas az eleknel.
Tudja valaki hogyan exportalhatom ki ugy, hogy megmaradjon a kep minosege?
Elore is Koszonom! -
BigBadPlaYeR
senior tag
válasz
BigBadPlaYeR
#492
üzenetére
Közben utóbbi 2 kérdésemre megtaláltam a választ, csak egy kicsit több időt igényelt a keresgélés
A broadcast color elég érdekesen működik. Beraktam az első clip-re és mintha érvényesítette volna az összesre (nem mintha baj lenne, csak fura...). Pedig csak az az 1 clip volt kijelölve. Az effectek közt nem is jelenik meg, azt az 1 clip-et leszámítva, de waveform monitoron meg látni, hogy 1.0-ig ''levágja'' a fehér értéket. Lehet ilyen 
Meg tudtam létrehozni presetet, ha egy effect-et raktam be. 2-nél jobb klikk-re már nem kínálta fel a lehetőséget, hogy készíthessek presetet belőlük.
Premiere 1.5 -
zjuhasz
aktív tag
-
BigBadPlaYeR
senior tag
Az volt a gondja, hogy MPEG-ben szerette volna elmenteni a DV AVI forrást, de deinterlace funkciót nem talált (a cél DVD lenne, de PC-n, illetve LCD TV-n az interlace zavaró).
Mikor én AVI-ból AVI-ba mentettem, ott a render beállításoknál volt külön olyan opció, hogy deinterlace, szal nálam nem volt gond. De MPEG-nél nem találtam én sem ilyesmit.
Szerk.: Color Correction FX-el nem nagyon boldogulok, de valamit majd csak kiokoskodok. Viszont: érdekelne a vectorscope, illetve, hogy milyen FX-el tudom a 109%-os DV AVI fehér színtelítettségét 100%-ra lecsökkenteni. Mert sok effect-nek nem ugyanaz a neve, vagy más megfelelője van, mint a Vegasban, aztán így nem leltem rá...
Köszi előre is a választ!
[Szerkesztve] -
rlazol
veterán
válasz
BigBadPlaYeR
#490
üzenetére
a linken lévő kérdésben kevés konkrét van. Jó lenna, ha a kérdező tudna küldeni legalább pár screenshotot a nyersről, és a végferedményről, vagyishogy pontosan mi a baja.
Amúgy szvsz nyugodtan ide is be lehetne írni a hiányosságokat...
az effekteknek csak a neve van ott
nem lehet egy adott szekciót framenként kiszedni
Ha PS-ben ésPremierben párhuzamosan dolgozol egy file-val, vigyázni kell, h Premierben ne legyen rajta a kurzort különben nyitottnak tekinti és nem lehet elmenteni
Kicsit a szokásostól eltérő a histogramos színmódosítás
Dupla kattnál automatikusan beugrik a kétablakos kezelőmód
nehézkes az ablakok egyéni beállítása
most hirtelen ennyi -
BigBadPlaYeR
senior tag
Kérdés: Valaki tudja a választ a #549-es hsz-ra? [link]
Én még csak ismerkedek a progival és nem tudtam segíteni neki sajnos. De a válasz engem is érdekelne. -
BigBadPlaYeR
senior tag
zsocaozd nem szerette volna azt a látszatot kelteni, hogy priviztél vele, mert én tettem. Megbeszéltünk 1-2 hiányosságot. Én azért tettem, mert nem itt akartam flame-elni. Ő nem tudom miért. De ettől én szentül meg vagyok győződve, hogy teljesen mindegy melyik progit használja az ember, legyen az Premiere, Vegas vagy Ulead. Lényegében mindegyik ugyanazt tudja, csak másképp. Én pl. szeretném mindegyiket megtanulni legalább alap szinten. Vegas után most a Premieren a sor nálam.
Peace
-
rlazol
veterán
válasz
zsocaozd
#486
üzenetére
jaj, de utálom az ilyet! zjuhasz -nak igaza van: arrogáns vagy. És ez nekem se tetszik. És te legalább olyan elfogult vagy mint én. Eleve úgy jöttél ide, h úgyse fognak tudni segíteni és ez különben is egy kalap szar. Egy csomó külföldi és hazai fórumot végignéztél, ezek szerint te is használod. Őszintén szólva nem irigyellek, h olyan szoftvert használsz, amit utálsz. De vmiért Te is használod, nem? Ha meg csak azért jöttél ide, h olyan kérdéseket tegyél fel, amin keresztül hiányosságokra hívhatod fel a figyelmet, akkor baromira irigyellek a sok időd miatt.
Persze a marha én vagyok, h válaszolok, mert erre nekem ugyanúgy megy időm, mint neked, és nekem most is van a nyakamon egy szűk határidő, és ott türelmetlenkedik a project a háttérben. Pedig ott a pont: a PGDN. Namindegy.
Igen, én borzasztó elfogult vagyok. Azt hiszem, ez vhol természetes dolog - rengeteget dolgozom vele, rengeteget köszönhetek neki, kicsit olyan, mint egy nagyon régi, nagyon közeli, full megbízható munkatárs, csak nem beszél vissza és nem eszik bele kora hajnalban a pizzámba.
Akárcsak a munkatársaim nagy részét nem azért szeretem, mert tökéletes, hanem mert nagyon jól ISMEREM. Tudom, mik a gyengéi, tudom, mire jó és mire használjam inkább az AfterEffects-et vagy a PS-t. Tudom, mikor indítsam újra és mikor mentsek.
Ja, amúgy igen, használtam előtte más programot, többek között a Ulead-et is. Igaz, régen volt, és nekem annyira nem is tetszett. Azért váltottam premierre, mert a csapat, ahova kerültem (és aminek 2 éve immár vezetője vagyok) ezt használta. Kitanultam, megértettem, megismertem, megszerettem. Tény, és is tudnék tanácsot adni a programozóinak fejlesztési irányvonal kapcsán, ahogyan a fényképezőgépem vagy az autóm vagy az alaplapom vagy a telefonom fejlesztőinek is. Amit nem én tervezek, az nekem sose lesz tökéletes, ahogy mindig is lesznek olyan funkciói, amiket nem használok ki. De ez nem azt jelenti, h nem tudok vele prímán dolgozni, csak néhány dolgot kicsit döcögősebben kell megoldanom. Amúgy annó az adobe fórumán egy kicsit adtam is, nagyon sokan utáltuk a ''conforming''-olást, és ezt elég ügyesen meg is oldották. Kompromisszum, az élet erről szól (kivéve a táncparketten). NEKEM megéri.
Hogy on is legyek: Nem értem, amit a hangról írsz. Szerintem a töréspontokkal, a PEN-nel, azzal a lehetőséggel, h nem frame, hanem millisec. alapon haladj a hangban és gyakorlatilag korlátlanul kinagyítsd miközben kiadja a századpontos pot értéket- van lehetőséged precízen bellítani. A szintvonalak egyértelműek, a PEN az égvilágon mindenféle kiemelésre képes. És ha egy olyan, 1,5 órás filmet kell masterolni, ahol összesen 60 szereplő szólal meg és van majd 40 különböző zene alatta plussz a hangeffektek, akkor csak a füledre támaszkodhatsz, mert ezt precízen szoftverrel szerintem nem oldod meg. Főleg nem úgy, h utána bele is tudj nyúlni, ha a a videóanyagba vágtál.
Ha meg zenének kell új véget csinálni vagy kettőt összefűzni akkor én 100x is inkább megkérek egy profit, mint egy szoftvert. Mert a zene - az zene... Ott nem a számok döntenek, hanem a feeling. És az utómunka szvsz pont erről szól: CSAPATMUNKÁRÓL - és nekem a premier is erről szól: a CSAPATról. Aminek mellesleg nálunk a Premier egy elismert és elfogadott tagja...
A végállás problámát nem értem, ne haragudj... Mit akarsz elérni?
Ami az effektek megjelenítését illeti - igazad van. Jó lenne, ha benne lenne, amit írtál, én se ismerem az összeset és néha sokáig eltart, amíg megtalálom. Remélem, a következőben benne lesz.
Ami a többit illeti: tk igazad van. Hisz a topic neve: Adobe Premier topic, nem pedig ''segíts Premierben'' - más kérdés, h eddig jobbára erről szólt. De ez akkor se a ULEAD VIDEO STUDIO topic - legyél kedves ennek megfelelően itt az Adobe Rremierről beszélni. Szedd össze nyugodtan az általad talált hiányosságokat, lehet, még ki is egészítem.
Privit én nem írtam neked , ne keltsd azt a látszatot, hogy igen. Ellenben én is kapok épp eleget olyanoktól, akik tanulni akarnak. Igaz, olyat meg még nem láttam ezen a fórumon, h ''figy szerintetek megéri megvenni ezt a Premier nevű izét? Mire jó?'' Aki eljut oda, h megvegyen egy ilyen szoftvert, az általában pontosan tudja, miért van rá szüksége. Ha nem, akkor én lebeszélném róla...
Ezzel együtt én nem fogok leállni vitatkozni és védeni a Premiert, azért nekem nem fizetnek. Sose állítottam, se én, se más, h hibátlan. Azt állítom, h nekem bevált. Elégedetlen megbízóm még nem volt, és olyan se, h nem lett volna munkám. Ezért jó szívvel ajánlom azoknak, akik hasonló munkát végeznek.
Engem azért fizetnek, h vágjak, masteroljak, promóciós anyagot készítsek stb. Én erre a premiert használom.
Tapasztalatom szerint a legtöbb embert még élőszóban és ''túlerőben'' is igen nehéz meggyőzni annak az ellenkezőjéről, amiben hisz, vagy amit szeret. Fórumon szvsz lehetetlen. A tényeket és a véleményem leírtam. Vitatkozni se a premierről se a véleményemről se másról se pro, se kontra nem fogok.
Ha van konkrét kérdésed, szívesen és legjobb tudásom szerint válaszolok, ahogy tettem eddig is.
Az elfogultságod egy más kérdés, szerintem tartsd meg magadnak, mert eléggé visszatetsző!
Ja, és ha zavar, h én elfogult vagyok a Premierrel, akkor Te miért nem használtad az előbb a PgDn-t? -
zjuhasz
aktív tag
válasz
zsocaozd
#486
üzenetére
Bocsánat, hogy beleszólok. De.
Ez a Premiere fórum, itt természetes, hogy elfogultak vagyunk vele. A Te stílusod viszont kötekedő, piszkálódó, túlzottan kritizáló. Rlazol eddig mindenkinek ahol tudott, segített. Nem szorul a védelmemre, de ne bántsd! Ha nem tetszik az Adobe terméke, írj nekik levelet, vagy győzd meg a stúdiókat, hogy térjenek át a világhírű Uleadra! Eddig erre a fórumra nem volt jellemző ez a hangnem, de tény, hogy demokráciában mindent szabad, ami nem tilos. Lehet, hogy csak én kifogásolom a stílusod, de legfeljebb majd írsz egy frappáns vagy épp fikázó választ rá. Mindkettő minősít, így vagy úgy. Részemről zártam a témát, remélve a pozitív irányú változást. Maradok read only. -
zsocaozd
tag
szvsz ez nem a program, hanem a plugin hiányossága
Az nem a program hiányossága, hogy eleve plugin kell hozzá, míg egy másik program alapból tudja ezt a bizonyos szolgáltatást, ráadásul klasszisokkal jobb minőségben?
Ne haragudj, de borzasztó módon elfogult vagy!
Én anno (kb 7 éve) 5.0-n kezdtem, és bizony beletelt kis időbe mire magamtól kitalálgattam az alapokat....nekem full logikus az egész
Elfogultságodban (vagy elvakultságodban) önmagadat hazudtolod meg. Használtál már egyáltalán valami mást Premiere-en kívül életedben (használatra gondolok, nem arra, hogy megnézted már...)? Tudod, ízlések és pofonok...talán ha egyáltalán vetted volna a fáradtságot és megismered pl. a Ulead-et is, akkor lenne némi fogalmad a dolgokról nem csak érzelmi alapokon írnál....hogy miket, azt most nem írom le.
vagyis hogy csak kézzel tudsz igazán precízen dolgozni - annyira igaz, h nem érdemes
Érdekes, hogy (szintén elfogultságodban) azt olvasod ki abból amit írtam, amit te szeretnél. Én pontosan az ellenkezőjét írtam: kézzel képtelenség precízen dolgozni egy nonlinear-ben, mert az egérrel nem lehet úgy tologatni a potmétereket, mint ahogy a valóságosakat. Ráadásul itt még arra sincs lehetőség (nem oldották meg a kedves programozók), hogy végállást tegyél valahová, amit egy keverőpulton egy ragasztószaggal (vagy bármi alkalmas tárgyal) meg lehetett könnyedén oldani.
tehát ha utóbb a videóra rávágsz, gáz van, illetve a végeredményben már gyakorlatilag nem tudsz finomítani
Úgy látszik, ez a Premiere audio kezelésében már általános probléma, mintha én is erről írtam volna a Smartsound kapcsán. Megint plugin, plugin, plugin....ami önmagában nem volna probléma, sőt! Nagyon jó dolog, ha valami modulárisan bővíthető, csakhogy ez a Premiere-nél automatice minőség csökkenést is jelent, mivel a plugin-okkal nem lehet olyan minőségben dolgozni, ahogyan pl. más programokba integrált verziókkal. Szvsz. ez is az Adobe hibája, mert nem veszi észre, vagy ügyet sem vet rá, úgyis megveszik a méregdrága szoftverét, mert marhajó a promója.
ezt sajnos félreértetted kissé, ami azt hiszem abból ered, h nem haszáltál korábbi verziójú premiert.
Pontosan ugyanúgy voltam vele anno, mint te a Ulead-el. Megláttam a régi verzókat, kipróbáltam, hajítottam is el és maradtam Ulead-nél. Ma kénytelen vagyok Premiere-el dolgozni, mert ez terjedt el a stúdiókban, de nem annyira a hatalmas tudása, hanem a kiváló üzletpolitika miatt.
Amúgy egyáltalán nem erre gondoltam, amit kifejtettél. A Ulead-ben azonnal látom együtt az összes(!) vizuális effektet (hatását) és úgy tudok közülük választani (tudod, what you see is what you get! Kb. ezer éve lehet már ilyet DTP rendszerekben is látni, sajnos Adobe-ék még nem értek el erre a szintre, úgy tűnik.)! Az, hogy kattingatok egyenként, aztán vagy jó lesz, vagy nem, az elég nagy gagyiság. Az megint más kérdés, hogy a rengeteg használatnál az ember megjegyzi...ettől ez még a program egyik hiányossága, de legalább akkor ne írnák ki a weboldalra, mert az meg már hazugság kategória!
és kérlek, ne átkozd egyhuzamban a premiert
Húhh, hogy minden fórumban van egy ilyen....őrület, mennyire forgatókönyv-szerűek már a fórumok...
No mindegy, válaszom is forgatókönyv-szerű lesz: jól figyi! Van egy olyan billentyű, hogy PgDn! A többit tudod... Ha bántja a pici szivedet, amiket írok, használd előszeretettel!
Attól, hogy te szereted ezt a szoftvert, oda vagy érte meg vissza, még nyugodtan le lehet írnia bárkinek a program hiányosságait. Azt is furcsállom, hogy innen a topic-ról priviben írják ezt meg nekem, ott tárgyaljuk ki a rengeteg hiányosságot, problémát, ami adódik a programmal kapcsolatosan. Lehet, hogy már mást is megszólítottál? Helytelen, nagyon helytelen!
A moderálási irányelveken belül mindenki azt ír a fórumba, amit csak akar, főként ha az nem offtopic! Mindenkinek szíve joga (a tiéd is) azt elolvasni, vagy nem elolvasni. Tudod, az internetes szabadság szelleme eleve erről szól, a fórumok pedig ennek a szabad párbeszédnek a színterei. Ez alól ez a topic sem kivétel. Ennek fényében nem tudok a kérésednek eleget tenni.
Amit írtam, az mind egytől egyig igaz és egyikőtök sem tudott rá megoldást adni, tehát problémák! Majd ha meg tudsz válaszolni, oldani egyetlen egy ilyen Premiere problémát korrektül (úgy, hogy meg is oldódjon), vagy én olyat írok le, ami jogtalan, nem valós probléma, csak én találtam ki, akkor szólj!
Nem nekem vannak vele gondjaim, hanem tényleges hiányosságok és problémák vannak, amik másnak is (bárkinek aki használja a programot) problémát jelenthetnek a használat során. Én úgy gondolom, azzal, hogy ezt leírjuk és nem csak ajnározzuk a proggy-t (ahogy mondjuk te teszed), megkímélünk sok leendő felhasználót a csalódástól és megspórolunk nekik némi pénzt is. A fórumok egyik fő funkciója ez is egyébként. Az elfogultságod egy más kérdés, szerintem tartsd meg magadnak, mert eléggé visszatetsző! És emlékezz: PgDn!
-
rlazol
veterán
válasz
zsocaozd
#482
üzenetére
#482 - szvsz ez nem a program, hanem a plugin hiányossága. Én anno (kb 7 éve) 5.0-n kezdtem, és bizony beletelt kis időbe mire magamtól kitalálgattam az alapokat. Azóta szép fokozatosan haladgatok, még soha nem vettem elő a help fés training fileokat, nekem full logikus az egész (talán előtte a 3 év PS miatt) nem tudom, nekem az Uleadtől állt fel annó a nyakamon a szőr.

#483 - sajnos tudtommal nem. Master (vagy FFT ananlízis) név alatt érdemes esetleg plugint keresni, vagy a hangvágó szovftereket ráküldeni, de szvsz amit írtál is - vagyis hogy csak kézzel tudsz igazán precízen dolgozni - annyira igaz, h nem érdemes. Pl. a Tankcsapda és a Tangó azonosra beállítva a potméteren egészen más benyomást kelt, ugyanígy egy férfi és egy női hang között is megvan a különbség - máshova állítod a poton, h ugyanazt az eredményt érd el. Most hirtelen körülnézve a Cakewalkhoz és a Sound Forge-hoz is találtam olyan plugint, ami magáról azt mondja, h masterel, csak ezekkel ugye az a gond, h premiertől függetlenek, tehát ha utóbb a videóra rávágsz, gáz van, illetve a végeredményben már gyakorlatilag nem tudsz finomítani. És sajnos, mégha talász is premierhez, attól tartok, az is csak annyit fog csinálni, h a két hangból csinál egyet, ahelyett h lerakná a töréspontokat oda, ahova ő gondolja. Ezt a munkát vágópadokkal tudod könnyíteni, de ha találsz szofveres megoldást, szólj, mert én is utálom a masterelést...
#484 - ezt sajnos félreértetted kissé, ami azt hiszem abból ered, h nem haszáltál korábbi verziójú premiert. Régebben (ha jól emléxem), ha ráküldtél egy effektet, akkor le kellett renderelned ahhoz, h lásd, mit csinált. Most meg ugye mihelyt ráhúzod látod a változást. Ha beállsz Dual kép üzemmódba, akkor mindjárt összehasonlítási alapod is van. Szerintem ennyii, én legalábbis nem tudom, hol lenne előnézeti kép hozzájuk. PSben sincs...
és kérlek, ne átkozd egyhuzamban a premiert... tudom, h elsőre kicsit nehéz átszokni másról, és ha az ember kifizet 130ezret (nekem annyiba került annó, + azóta 40e/upgrade) akkor szeretné, ha program mindenben olyan lenne ahogy ő csinálná meg, de attól még, h neked vannak vele gondjaid, ez még mindig A legprofibb vágóprogram PC-re. Ha ennyire nem tetszik, próbád ki a Vegas-t, én nem ismerem, de lehet, h azzal kevesebb gondod lenne.
[Szerkesztve] -
zsocaozd
tag
Éééés mégegy kérdés: Ulead Media Studio-ban minden effektnek a hatását lehetett látni és ez alapján is lehetett választani. Adobe honlapján azt írják a Premiere 2-ről, hogy ez végre már tudja ezt.
Ehhez képest sehol sem találom, hogyan tudnám az effekteket megtekinteni a választó ablakban, vagy bárhol előre, mielőtt kiválasztanám őket. Csak a nevük látszik. Ezzel mi a helyzet? Van erre valamilyen megoldás?
Egyébként ez volt az első dolog, ami szembe tűnt, mikor áttértem Premiere-re. Az első felháborító is. Köteles vagyok minden video effektről, transition-ról tudni, mit csinál? Ha bővítem az effektek számát ezerre, akkor is meg kell jegyeznem mindet? Szörnyű... -
zsocaozd
tag
Hahh, jut eszembe! Mégegy kérdés: a narráció szövegeihez az aláfestő zenében a halkításokat valamilyen automatizmussal meg tudom csinálni? Mondjuk sokkal szebb, ha kézel van csinálva, mert nem annyira gépies (a pici kis eltérések miatt), de egy hosszabb anyagnál hülyét kapok, mire sikerül. Ráadásul ugye kézzel nem is tudom mindig tized-pontosan eltalálni a mély és a csúcspontokat (bár nem is muszáj), aztán lehet javítgatni utólag, ha nagyon precíz akar lenni az ember.
Tehát az lenne a lényeg, hogyha megszólal a narráció, akkor ott lehalkuljon automatice a zene, ha abbamarad, akkor meg hangosodjon fel. Van esetleg valamilyen audio szűrő (vagy más megoldás) erre a célra? -
zsocaozd
tag
Hát kicsit gányolós megoldás, de elvileg működhet (még mindig jobb, mint újra csinálni), köszi a tippet!
Azért szánalmas, hogy egy ilyen szintű proggy ilyen gagyi tud lenni egy adott területen.
Ulead-ben ez kb. annyi, hogy a végét egyszerűen megfogom és odébb rakom annyival, amennyivel kell...azonnal átkomponálja és nem bánt semmilyen más beállítást.
Sokat dolgozgattam anno Ulead-el, már középsulis korom óta (hát nem ma volt), de soha az életben nem kellett total trainingeket bújnom ahhoz, hogy rájöjjek, mit hogyan kell csinálni, mert annyira logikus volt és kézre állt. Mikor áttértem Premiere-re, nézegethettem folyton a total traininget, gyakorlatice minden fontos funkció elérése és használata felhasználó-idegen volt...kár érte. -
rlazol
veterán
válasz
zsocaozd
#480
üzenetére
nem feltétlenül.
Csináld meg az új hosszra a smartsounddal, majd importáld be - és töröld is ki a projectből. Ezek után a régi zenefile-t a projekt ablakban Unlinkeled (jubb klikk - ''MAke offline'') aztán rálinkeled az új filet (jobb klikk - ''Link Media'').
eredményeképp a zenesávban lévő rész az új lesz, de megőrzi a régi masterbeállítasid, ha pedig vhol a közepére kell új snittet becsúsztatnod és emiatt ezeket eltolni akkor a ''P'' (''pen'') eszközzel meg tudod oldani egy füst alatt.
Hmm?
[Szerkesztve] -
zsocaozd
tag
Hát ezaz, hogy itt nem fade in/out-ról van szó. Ha csak ennyi lenne, perszehogy felesleges lenne a Smartsound. Csakhogy ez egy nagyszerű találmány, próbáld ki jobban! Úgy alakítja a zene elejét és végét, hogy legyen eleje és vége! Tehát amikor fel- és lecsengésről írtam, az jelen esetben nem fade-et jelent. Nem egyszerűen le- és felkeveri a zenét, azt tényleg bárki meg tudná csinálni, hanem átkomponálja. Ráadásul a kiválasztott hossznak megfelelően alakítja a zenei stílust is, mondom, teljesen átkomponálja a zenét. Óriási találmány szerintem, mivel nincs mindenkinek keze ügyében egy DJ., csak ne lenne Premiere alatt ilyen nehézkes....
Jelen DVD projektben az aktuális feladat, amivel kapcsolatosan ezt használnám: video sávban a vágott anyag ugye, audio sávban voice over narráció, az alá pedig egy aláfestő zene. Smartsound zenét bepakoltam, megcsináltam a halkításokat a narrációs részeknél, így készen van az anyag. Viszont ha most hozzá kell nyúlnom a videóhoz, akkor a zenét teljesen előlről kell kezdenem... -
zsocaozd
tag
válasz
BigBadPlaYeR
#475
üzenetére
Nem kötekedésből, de akkor miért nem valami külföldi fórumon kérsz segítséget?
A válasz egyszerű: mert ott sem tudnak segíteni.
Mondjuk tényleg kezdek már hozzászokni... Vettem egy PDA-t, soha életemben nem volt PDA-m, kb. egy hét alatt már buheráltam is, mindent vágtam rajta egy-két apróságot kivéve. Felmegyek magyar fórumába, de már előre láttam, hogy nagyon kezdők vannak ott, megpróbálnak egymásnak segíteni olyan dolgokban, amikre kb. egy óra alatt rá lehet jönni (az első órában). Namost erőtlenül feltettem én a kérdéseimet, persze totál hülyének nézett mindenki, de próbálgattak a maguk módján válaszolgatni...aztán megválaszoltam magamnak a fórumban a kérdéseimet, majd ott ragadtam segíteni...azóta rengeteg embernek segítettem, sőt nyitottam egy saját topic-ot, aminek akkora lett a forgalma, hogy majdnem utoléri a másikat, amit jóval-jóval előtte nyitottak... Több, más jellegű fórumon jártam már így, volt, ahol felkértek, hogy az azzal a témával foglalkozó netes magazinoknak dolgozzam (írjak teszteket, stb.), amivel nem is lett volna gond, csak fizetni nem akartak... Szóval már kezdek hozzászokni, hogy nem nekem segítenek, hanem én segítek...szomorú, de ez van.
Eleinte azt hittem, hogy a külföldi fórumokon tájékozottabbak és ott lehet tapasztalatot gyűjteni és komolyabb problémákra megoldást találni...óriásit tévedtem. Többnyire ugyanolyan szinten vannak, mint a magyar fórumok. Elkeserítő, hogy nem lehet normális szakmai fórumokat találni a neten. Hogy mi az oka, nem értem. Talán aki már profi valaminek a kezelésében, nem veszi a fáradtságot (vagy nincs rá ideje), hogy segítsen a többieknek, akik ha nem is teljesen kezdők, de komoly problémákkal találkozhatnak egy-egy program, vagy hardware kezelése során, nemtom....nehéz ügy. -
rlazol
veterán
válasz
zsocaozd
#474
üzenetére
Na, úgy tűnik, ma pan gás van, szóval egy kicsit utánanéztem, mit szeretnél, de igazából még mindig nem biztos, hogy értem.
Letöltöttem ezt a smartsound-ot és elolvastam a dokumentációját.
Alapjában véve teljesen igazad van, még sose használtam ezt a smartsound-ot, sose volt rá szükségem.
Még egyszer ELNÉZÉST KÉREK, ha megbántottalak.
Alapővetően jól látod, ha ezzel eldöntöd Premierben, h márpedig neked csak egy 45 mp-es zene kell, akkor csak annyit fog csinálni belőle. És ha utána úgy dntesz, h hosszabb kell, akkor csinálhatod újra, importálhatod újra.
De ahogy én látom, ez a plugin majdnem teljesen felesleges a Premier alá. Segít abban, h kiválaszd a megfelelő zenét, de én ennél többre nem is használnám. Nekem (hál istennek) 2 profi DJ is van a csapatomban, így ha nincs zene 5letem, felhívom őket, ők elküldik a zenét és kész - vsz ezért nem találkoztam eddig ezzel a pluginnal.
Mert ha az egész (pl 3 perces) zenét imoprtálod tisztán premierben smartsound nélkül, és nem csak egy abból kivágott 30 mp-es részletet, akkor azzal úgy tudsz játszani, ahogy szeretnél, ha jól értem, mit szeretnél. Ki tudod húzni a végét, vagy épp le tudod vágni. Vagy akár kétszer húzod rá az audiósávra és az egyikből kivágod a refrént, a másikat egy helyen kettévágod és berakod közé, ha a zene teljes hossza se elég. Vagy bármi. De ahhoz, h az egész zenét lásd, ahhoz a beimportált file-nak az egész zenei anyagot tartalmaznia kell.
Összefoglalva:
1, Smartsounddal keresd meg a neked kellő zenét, ha megvan,. mit akarsz - CANCEL.
2, Project window - jobb klikk - import - kiválasztod a már eldöntött zenét az eredeti helyéről.
3, Lehúzod az audio sávra
4, azt csinálsz vele, amit akarsz.
Ha effektelni akarod (pl fade in/out) akkor akár az Effect window-ban lévő lehetőségeket használod, akár manuálisan a töréspontokkal állítgatod be.
remélem, jól értem, mit akarsz... és PIECE...
-
BigBadPlaYeR
senior tag
válasz
zsocaozd
#474
üzenetére
''úgy látom, ti nem vagyok tisztában a legalapabb funkciókkal...''
Nem tudhat mindenki mindent.
Egyébként ide ált. olyanok jönnek segítséget kérni, akik elég kezdők és még csak botladoznak. Azt hiszem rlazol nem értette a kérdést, így azt hihette, hogy nem tudod kifejezni magad. No mindegy.
''Hozzászoktam már, hogy akárhol segítséget kérek fórumokon, többnyire ők vannak fényévekkel elmaradva tőlem.''
Nem kötekedésből, de akkor miért nem valami külföldi fórumon kérsz segítséget?
Peace.
[Szerkesztve] -
zsocaozd
tag
Jujj, úgy látom, ti nem vagyok tisztában a legalapabb funkciókkal...sebaj. Hozzászoktam már, hogy akárhol segítséget kérek fórumokon, többnyire ők vannak fényévekkel elmaradva tőlem.

A Smartsound (Quicktracks) egy Premiere-hez is használható plugin (eléggé alapvető), amivel automatikus méretű, stílusú aláfestő zenéket lehet a videókhoz használni. Ez egy szuperjó lehetőség, mivel a zene fel- és lecsengését a program automatice intézi, így frappáns zenei aláfestéseket lehet létrehozni mindenféle csűrés-csavarás, zenei szerkesztés nélkül. A Ulead-ben ez alapból benne van, a gyökér Premiere-ben (ami elvileg a profibb) meg úgy kell pluginként felrakni, ami még önmagában nem is lenne gond, csakhát úgy műxik, ahogy leírtam (xarul). Műxeni műxik, dehát így, ezzel a módszerrel, ahogy leírtam a használhatatlanság határát súrolja.
Csak egy példa: egy oktató DVD projekten dolgozom, egy-két szekciót már megcsináltam teljesen készre, aláfestő zene, stb. Erre most utólag le lett forgatva egy-két jelenet, amit be kellene szúrnom, ami önmagában pitiáner lenne, ha nem kellene most az egész zenét kihajintanom (Ulead-ben húzok a méretén egyet és máris meg van oldva!) és tök újat betennem új mérettel, meg újrakeverve a hangot a narrációval....szóval dupla munka a Premiere bénázása miatt.
rlazol mielőtt ''lehozzánemértőzöd'' a másikat, előbb belegondolhatnál, hogy lehet, te nem vagy otthon a témában. Thx!
Esetleg lehetne azt kérnem, hogy olyan válaszoljon aki érti is, hogy egyáltalán miről van szó? Köszi!
[Szerkesztve] -
rlazol
veterán
válasz
zsocaozd
#470
üzenetére
szerintem olvass vissza a topicban. A premier egy profi vágóprogram, a jelek szerint Te a legalapabb funkcióival se vagy tisztában.
Vagy én nem értem, mit akarsz...
Használd a ''C'' betűt (''Razor'' eszköz) ha vágni akarsz, akár zenét akár videót... Hasznád a ''V'' betűt, ha mozgatni vagy hosszat ''húzni'' akarsz... -
zsocaozd
tag
Van egy másik gondom is: a Ulead Media Studio 8-ban flash-t közvetlenül be tudtam tenni a video sávba és tudtam editálni...sajnos Premiere 2-ben ez sem lehetséges, az egyetlen plugin, ami kezeli a flash-t átkonvertálja videová, ami megintcsak egy nagyon gagyi megoldás.
Miért is nem használok én Ulead-et?
Talán mert annak ellenére, hogy megkapta a Vista minősítést, nem megy fel x64 Vista alá...a Premiere 2 pedig simán műxik. -
zsocaozd
tag
Sziasztok, új vagyok a topic-ban, örülök, hogy rátaláltam.
Rögtön egy kérdés a Smartsound-al kapcsolatosan:
Ulead Media Studio 8-ban (de már a sokkal régebbi verzióiban is) úgy lehet használni a Quicktracks zenéket, hogy berakom a kiválasztott zenét az audio sávba és olyan méretre húzom, amilyenre nekem tetszik, gyönyörűen azonnal megcsinálja és rugalmasan lehet állítani menet közben bárhogy, ő mindig egy pillanat alatt átformálja a zenét, ahogy kell. Nagyon ügyes megoldás, én elolvadtam tőle.
Premiere 2.0-ban sajnos meg kell adnom a zene méretét előre, majd lementeni wav-ba, aztán betenni a sávba és utána már nem tudok rajta állítani, maximum esetleg lecsípni belőle, de azzal ne érek semmit sem ugye, mert ennek épphogy nem ez a célja. Tehát ha idő közben valamiért változik a vágott video mérete, akkor a zenét teljesen újra kell csinálni (hangerőt állítani, stb.) Ez borzasztóan idegesítő és el sem hiszem, hogy egy ilyen volumenü programban, mint az AP, ez ennyire bénán van ez megoldva.
Arról nem is beszélve, hogy mivan akkor, ha ennek a zenének az ütemére akarom vágni a videot, de nem vagyok tisztában előre a teljes hosszával? Ez a feladat Premiere-ben ezek szerint megoldhatatlan, hiszen ha bármennyit is állítok a zene hosszán, már teljesen más stílusban, ritmusban játsza.
Ez egy roppant gagyi megoldás egy ilyen szintű és ilyen új proggyhoz, én nagyon elcsodálkoztam rajta...
Ha valaki tud megoldást erre, hogy ugyanolyan szabadsággal lehessen használni az automatikus zenéket a Premiere-ben, mint a Ulead-ben, kérem, ne fosszon meg a tudástól, thx. előre is! -
rlazol
veterán
vsz conformált.
legalábbis más tippem nincs. 6.5 felett a premier ideiglenes file-t készít minden behúzott hanganyaghoz. Amíg az nincs kész, addig az adott nahgot nem tudja lejátszani. Pro 1-ben ez a ''conforming'' - 1.5-t nem ismerem, de vsz ott is. A jobb lsó sarokban látod, ha csinálja. Sok file esetén ez órákig eltarthat, akkor ( a proci és a HDD terheltsége miatt) ez órákig is eltarthat. -
-
rlazol
veterán
sok okos nem jut az eszembe. ha jól értem egy darabig ment, aztán azóta nem, de más proggival müxik. Szerintem vmi codec-pack zavar be neki. Pl.: nekem bizonyos hangkódolású videófileokat nem hajlandó beimportálni vagy lejátszani ha megy közben a TV-tuner. vmi ilyen lehet nálad is.
-
Dumb
senior tag
Mitől lehet az, hogy a Premiere 1.5 nem ismeri fel a camerát? (Canon MVX3i miniDV). Movie Makerrel tudok áttölteni filmet, de preimerrel nem. Nem látja valamiért. Eddig ment, win reinstall volt.
-
blackdog
csendes tag
válasz
BigBadPlaYeR
#462
üzenetére
Azért köszönöm szépen a segítséget!

-
blackdog
csendes tag
válasz
BigBadPlaYeR
#460
üzenetére
Szia!
Alább egy részlet az általad elmondottak alapján elkészített videóból. Persze nem Export to DVD, hanem Export to Adobe Media Encoder, de gondolom ez már nem oszt nem szoroz.
http://rapidshare.com/files/27522750/ballagas_low_chunk_1.m2v.html
Ezen láthatod, hogy a csíkozás mintha még erősebb lenne.
-
BigBadPlaYeR
senior tag
válasz
blackdog
#459
üzenetére
Ja, hogy LCD TV. Nekem itthon katódsugárcsöves van, aztán mindenki magából indul ki
Az LCD TV tudtommal progresszíven jeleníti meg a képet, ahogy a monitor. Elvileg... Azért lehet zavaró az interlace-es kép.
Na, akkor viszont beállítod az export to DVD menüben a video résznél az egyik template-et amit említettünk fentebb és az ''edit'' résznél a ''field ordert'-t állítsd ''none (progressive)''-ra. Az elvileg megoldja a dolgot. Vegasban tudnám a pontosabb módját, ezt a progit még én is csak most kezdem megismerni. De itt szerintem ennyi is elég lesz.
Ha uncompressed (tömörítetlen) AVI-ban mented a vágott anyagot, akár több újravágást követően, (elvileg) minőségvesztés nélkül teszed. Ha valami színkorrekciót, vagy áttünést, stb. teszel bele, ott lehet egy kis változás, de gyakorlatilag minőségvesztés nincs. Ennél többet nem is lehet elérni, innen csak rosszabb lesz. -
blackdog
csendes tag
válasz
BigBadPlaYeR
#458
üzenetére
Kösz a gyors választ! Szóval a helyzet az, hogy én TV-re szánom, azaz asztali DVD-vel kellene nézegetni. Persze emiatt én is TV-n tesztelgetem. Azt nem tudom, hogy unokatesómnak speciel milyen TV-je van, de én az itthonin egy 32''-os LCD-n próbáltam. A számítógépemhez is LCD monitor van.
Valahogy az az érzésem, hogy a szemcsés kép a ''csikozás'' mentén/miatt jön létre. Ezért kérdem, hogy nincs-e valami ''csíkozás''-mentesítő effekt. Szerény tudásom szerint minden kamera úgy működik, mint az enyém, azaz a DV-kimenete deinterlaces. Mégis ha megnézek valami jó minőségben felrakott videót, pl. asszem itt volt valami ''láb''-téma http://www.daazo.com/film/2b8fbdea-380d-102a-868e-000e2e531ae0/ ami szerintem kiváló képminőségű. A ''nagyok'' hogy csinálják? Nekik jobb kamerájuk van?
Persze, tudom, hogy romlik a minőség, de akkor is...
Szeretném a legjobbat kihozni.
Steady Movie a remegést próbálja megszüntetni a kamerázás közben. Ez nekem inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel történt. Azért írtam, hogy hátha emiatt lesz rossz.
Márcsak azért is, mert a videó elejére raktam bevezető részt, ami elsősorban a beszkennel ballagási meghívó a fényképpel együtt. Ezen a részen persze nem szemcsés a kép, csak a rögzített videó konvertált részén.
Célom egy DVD-lemez készítése. Mit jelent az hogy ''Max megáll egy szinten, ha tömörítetlenben hagyod''? -
BigBadPlaYeR
senior tag
válasz
blackdog
#457
üzenetére
Üdv!
Nem vagyok egy nagy Premiere-es, a vágással a Sony Vegas kapcsán ismerkedtem meg, de úgy gondoltam azért ezt is kipróbálom. De amiket kérdezel, nem feltétlenül specifikusak.
Az első fontos kérdés: asztali lejátszóra megy-e majd a kép, vagy számítógépen akarod nézni? Ha asztali DVD-lejátszóra, azaz TV-re megy, akkor a deinterlace-el nem kell foglalkozni, és az enyhe minőségromlás sem gond, a TV-n nem fog látszani a sok szűrő meg miegymás miatt. Monitoron alapból rosszabb a kép az interlace miatt, meg a színeket is máshogy jeleníti meg.
Az általad említett template ''kistestvére'' a 4Mb CBR-t ugyan ''low''-nak írja, de mivel a DV adatfolyama 3,4Mb körül van, a 4-es is már bőven sok, nem lesz jobb/rosszabb a képminősége. Ha számítógépre is és TV-re is megy majd, akkor meg érdemes az edit beállításoknál a field-et none (progressive)-ra rakni. Vagy ha csak TV-re megy, akkor maradhat a ''low field first''.
A Stady Movie nem tudom mi...
''Nincs valami ötlet?''
Ötlet mire? Ha nem uncompressed AVI-ba tömöríted, akkor a minőség romlik. Jobb sajna már nem lesz sosem
Max megáll egy szinten, ha tömörítetlenben hagyod. De a TV-n az a kevéske minőségromlást nem fogod észrevenni, hidd el. Vagy méginkább: próbáld ki! 
-
blackdog
csendes tag
Sziasztok!
Egy problémával fordulnék Hozzátok:
Megcsináltam életem első videóját, amit még az unokatesóm ballagásán csináltam egy Pana NV DS25-tel. Szerkesztésre természetesen a Adobe Premiere-t használtam. Valahogy nem tetszik az eredmény. Pedig nagyon sokat tököltem, többféle export-ot is kipróbáltam de nagyon enyhén bár, megmaradt a csíkos (interlaced) kinézet. Úgy érzem, hogy emiatt egy kicsit szemcsés is a videó. Azért bosszant, mert ha a kamerát kirakom a TV-re akkor baba a kép, ha meg a bedigitalizát, és megszerkesztett DVD-t nézem, akkor meg olyan amilyen...
Nincs valami ötlet?
A videó szabad téren készült, jó fényviszonyok között. A feliratokon kívül csak a Steady Movie-t használtam plusz dologként.
Ja és szerintem a legjobb eredményt a ''PAL DV 4x3 High Quality 7Mb CBR 1 Pass'' ad, ezért végülis azt használtam végsőként. -
BigBadPlaYeR
senior tag
Üdv!
Tanulgatás céljából csináltam egy kis videt a Premiere Pro 1.5-el. Azt szeretném megkérdezni, hogy hogyan tudom a sebességet keyframezni (ahogy pl. a hangerősséget)?
A jobb klikk speed/duration-el csak a teljes clip sebességét tudom állítani.
Smogus: jó lett a vid, bár a története számomra kissé klisés
[Szerkesztve] -
Smogus
őstag
válasz
Hókusz Pók
#454
üzenetére
Köszönm szépen
Miután jobban belemreültem a témába rájöttem a dolgokra, persze csak nagyvonalakban
Sikerült megoldani
egyébként ha valakit érdekel:[link] -
Hókusz Pók
aktív tag
Hi!
1. Feltételezzük, hogy (legális) full értékű APP2.0-ád van. Nincs nehéz dolgod!
a. Feltételezzük, hogy DV nyersanyaggal dolgoztál.
b. Megvágtad, efektelted, feliratoztad stb.
c. File - Export Timeline - Adobe Media Encoder.
d. Elsőre ilyesztő lehet a kép, de nyugodtan áttanulmányozva hamar letisztul.
e. Vannak előre beállított Preset-ek, de azokat testre is szabhatod.
f. A lényeges dolgok: D1/DV Pal, 25fps, MPEG2 esetén 720X576 stb.
g. A DV AVI tömörítéshez képest már egy CBR 7000KB/s-os MPEG2 fájl is kicsi lesz.
h. De további méretcsökkenést, természetesen minőségromlást érhetsz el, VBR adatsűrűségel.
2. Feltételezzük, hogy APP2.0-ád van.
a. DV nyersanyaggal dolgoztál.
b. Megvágtad, efektelted, feliratoztad stb.
c. File - Export Timeline - Movie.
d. A gépeden fellelhető szoftveres tömörítők kínálta lehetőségekből válogathatsz.
e. Ha van kodekcsomagod, akkor irgalmatlan nagy a választék.
f. Kinek ez, kinek az jön be.
g. Fontos! Innen csak AVI-ba menthetsz. A jó minőségnek viszont nagy méret az ára.
h. Ami nekem különösen bejön: [link], de a végtelenségig folytathatnám...
3. Feltételezzük, hogy (legális) full értékű APP2.0-ád, valamint sok pénzed van! Vagy...
a. Beszerzed ezt: [link]
b. APP + Ő = kalibrálhatóság + minőség + méret legjobb ötvözete.
szvsz
[Szerkesztve]
[Szerkesztve]
[Szerkesztve] -
Hókusz Pók
aktív tag
válasz
szelesjanos
#445
üzenetére
Hi!
1: Mint korában említették, szerintem se vacakolj betünkénti feliratozással. Szigorúan After Effects, ha az bonyolult, esetleg nem ismered akkor Xara 3D, majd animációként, vagy AVI-ként mentve simán becsapod az aktuális APP megfelelő sávjába.
2: After Effects simán megoldja a második gondot is. Plugin? Passz...
Szerezz be egy After Effects Total Training DVD-t. Egy nap alatt elsajátíthatod az alapokat. Mondjam még azt is, hogy jó, ha a Photoshop is barátod... Ők hárman csodákra képesek! -
Smogus
őstag
válasz
BigBadPlaYeR
#451
üzenetére
Köszönöm, ezeknek lassan neki fogok esni, ha időm engedi majd

-
BigBadPlaYeR
senior tag
válasz
szelesjanos
#443
üzenetére
Üdv!
Én ugyan Vegas-t használok, csak most szeretnék megismerkedni a Premiere-el is, nem akarok szűklátókörű maradni, ezért kezdtem el olvasgatni a topicot.Meg leszedtem ami az ebookz.hu -n van, de szívesen vennék még tutorialokat, ha tud valaki. Az Adobe kezelőfelület kicsit... furcsa... a Sony után.
Na szóval, az 1-es kérdésre (sajnos csak vegas-os viszonylatban van ötletem): Szal Vegasban lehet azt is, amit rlazol mond, de annak inkább csak olyan hatása van, mintha gépelné az ember. Ahhoz, hogy szép, kézírás jellege legyen elég ugyan 1 text, de bizony képkockánként maskolni kell, hogy egyre több rész látszódjon a szövegből. Biztos itt is van ilyesmi... Csak hát ez még pepecselősebb a másik verziónál
Smogus: A szignómban lévő linken a Vegas leírás végén van egy kis útmutató VirtualDub-hoz. De a WMV is megfelelő lenne. Illetve van egy MEncoder264 nevű progi, amit egy bizonyos MuldeR írt. [link] Ez egy grafikus felületű progi, ami x264-be segít tömöríteni. Uncompressed AVI-t egyik vagy másik módszerrel szépen betömörítheted. Ha nagyon nagy a felbontása (pl. 800x600) akkor esetleg kisebbre is veheted (640x480-ra pl) a tömörített végeredményben.
[Szerkesztve] -
Smogus
őstag
Tudnátok nekem írni valmai normális tömörítési menetet
Mert kellett suliba csinálni egy 3 perces kisfilmet, és megvan vágva meg minden, és elkezdtem tömöríteni és a legjobb eredményt microsoft dv avi-val produkálta csak így valahogy 650mega lett a 3 perces video
Nem foglakoztam vele mert beadandónak jó lett, nem volt megszabva méretkorlát![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
De így nehezen bírom elküldeni haveroknak neten
Szóval ha máshogy próbálom iszonyatosan szar lesz a minősége, de szemmel láthatóan
Szóval kellene nekem egy kis segítség, hogy hogyan tömörítsek normálisan, milyen codecet tegyek fel és mivel tömörítsek, mert ehhez a részéhez kicsit hülye vagyok, de tanulékony
Előre is köszi a segítséget -
Smogus
őstag
Hello
Olyan kérdésem lenne hogy premier 7.0-hoz létezik-e hdv plug-in
és ha igen honna lehetne letölteni, adobe oldalán nem találtam -
drCaligari
tag
válasz
szelesjanos
#445
üzenetére
Szerintem ilyen jellegü dolgokat nem érdemes Premierben megoldani. Erra megvannak a megfelelő programok. Én speciel az AfterEffects-et ajánlanám. Abban biztos, hogy megoldható mind a két probléma kis energia ráfordítással. (Az aláírós dolgot egyébként megcsinálhatod Flashben is).
-
rlazol
veterán
válasz
szelesjanos
#445
üzenetére
passz, kettes premierhez még elég kevés plugin van. az elsőhöz , bár szintén elég macerrás, még a crop-pal lehet játszani.
-
szelesjanos
tag
1. ez elég macerás megoldás volna így, gondolom ezt is valimiféle plug-in-al kellene megoldani, mint a 2. problémát, de mi lehet ez a plug-in?
Ez itt a kérdés! -
rlazol
veterán
válasz
szelesjanos
#443
üzenetére
1, felirat betűnként: a legegyszerűbb, ha ahány betű annyi feliratfile. Az elsőben csak az első betű, a másodikban az első kettő stb.
2, ez vmi effekt, szvsz a premierben alapból nincs benne, vmi plugin lehet. -
szelesjanos
tag
Sziasztok!
Két dolgot szeretnék megcsinálni:
-1. Szeretném ha a felírat úgy jelenjen meg a videón, mintha éppen akkor írnák fel, van olyan betűtípusom, ami úgy néz ki mint a kézírás és ezt szeretném úgy felhozni a videóra, mintha írnának.
-2. Szeretnék olyat csinálni, mint az RTLKLUB átvezető filmjeiben van, - csak ott négyzetekkel csinálják - hogy függőleges, különbző méretű sávok haladnak át a képernyőn véletlenszerű mozgással, és ott ahol a sávok vannak, alatta a kép nagyítva jelenik meg. Ezt hogy lehetne megcsinálni?
A 2. kérdésemre, itt látható példa:
http://www.digital-studio.hu/cgi-bin/galeria.pl?eskbev - az Esküvői bevezető 02 videót nézzétek meg!
Várom az ötleteket!
Ja, és premiere pro 2.0
Köszi!
[Szerkesztve] -
rlazol
veterán
válasz
Szaszka34
#440
üzenetére
Hogy a Canon milyen helyen áll a kamerák piacán? Listavezető... Bár az egyetlen kamera, amivel rühelltem dolgozni eddig az pont egy Canon volt. Tény, nem a képminőségével volt a gondom.
Ami meg az első kérdést illeti, ha kétségbe vonod, h van értelme a cserélhető objektívnek, akkor valószínűleg nincs rá szükséged.
Amúgy az ilyen jellegű kérdések megvitatására ez a topic való: [link], ezt tartsuk meg a Premiernek. -
Szaszka34
csendes tag
Jujjjjjjj!
Épp most látom a Canon FullHD kameráját ami miniDV szallagra rögzit..........viszlát JVC azt hiszem jön a Canon és már láttam 290000ért az edigital-nál.
[link] -
Szaszka34
csendes tag
-
rlazol
veterán
Könyörgöm, lehet h én vagyok túl fáradt (holnap államvizsgázom), de én nem látom még mindig az infót, amit kérek, h segítseni tudjak.
A két videó egymáshoz képest tök más? Miben egyeznek? Miért akarod egymásra keverni?
Az egyetlen, ami eszembe jut, ha crossfade szerűt akarsz, akkor mindkét sáv opacity-jéz vedd le 50%-ra.
ha videóban gondolkozol általában ugyanúgy kell tenned, mintha állóképben gondolkoznál, a hang teljesen más tészta, mert a fül máshogy működik mint a szem. -
ssx22
csendes tag
ennél értelmesebben nem tudom leirni... van 2 videóm egymás felett (alatt) és az a cél hogy végeredményben mutassa mindkettőt egyszerre - ehez nincs valami effekt vagy valami plugin? még a hangrögzítő is meg tudja csinálni hogy van egy hangfájl megnyitva, beállok valahova középre vagy akárhova a pozicionálóval és ott van egy menüpont hogy ''Fájl rákeverése'' aztán simán megnyit egy wav fájlt és ráteszi! és nem beszúrja vagy beilleszti, hanem rákeveri !!! na - ezt akarom megcsinálni videó fájlokkal
-
rlazol
veterán
ki beszélt itt opacityről?

arról nem volt szó, h elmenjen saját maga előtt...
Az más, az afterettects/moving selection. Vagy még egyszerűbben Blueboxban veszed fel az elsétálást.
Összemásolja a képet...
Nem, a videómagnód se csinálja meg... Legalábbis én nem tudok ilyet. Ha megcsinálja, akkor ''szellemképesen'', amíg nem tudod neki megmondani, mi az, ami kell és mi az, ami nem.
De ha értelmesen leírnád, h pontosan mit akarsz akkor lehet, h konkrétabban tudnék segíteni. -
ssx22
csendes tag
az opacityvel az a baj hogy szellemkép lesz valamelyik filmből

a crop-pal meg nem lehet azt megcsinálni hogy a 2 ember elmegy egymás előtt mert az egyik elhalad és ott egy olyan négyszög-szerűség lesz teljesen elb@ssza a képet
nincs olyan videokonvertáló a premieren kívül ami azt az egyszerű dolgot megcsinálja hogy beimportálok 2 videót és simán összemásolja a képet??? (még egy szar videomagnó is megcsinálja ha kiveszem belőle a törlőfejet...) nehezn akarom elhinni hogy nincs
-
rlazol
veterán
válasz
Szaszka34
#428
üzenetére
Igen a premier támogatja ezt a formátumot is. de ahogy már ebben a topicban nagyon sokan és nagyon soxor leírtuk: a Premiert nem tömörített formátumok kezelésére találták ki. Szerintem maradj a DV szalagnál és az AVI-nál, az a tiszta megoldás, és azt biztosan megeszi minden. Amúgy szvsz ne rohanj rögtön a boltba megvenni ezt a kamerát - szép és jó, de ennél sokkal jobban jársz pl egy használt Canon XL-1-el amit kb ugyanazért az árért kapsz meg.
VINIKOR - szivesen, és oké, amd linkelek... -
Szaszka34
csendes tag
Van egy nagy kérésem!
Hamarosan debütál a JVC Everio GZ-HD7 Full HD kamera.
Vajon kezeli e a Premiere az MPEG-2 Transport Stream videót!
Ez egy hatalmas nagy gond ha nem.
Amúgy lehet,hogy régimodi vagyok de én még mindig esküszöm a DV-szallagra. Nem holmi merevlemezes kamera ill DVD kamera.
JVC Everio GZ-HD7 kameráról annyit ,hogy igazán figyelemre méltó egy készülék lessz ha majd nálunk is kapható lessz.
[link]

-
rlazol
veterán
bocsi, lehet h igazatok van és félreértettem a kérdést...
szóval, ha az a cél, amit VINIKOR írt, akkor a lényeg a fix kamera és az odafigyelés a felvételnél. Vagyishogy a szereplő mindig csak a kamera látóterének egy adott szektorában tartózkodjon. Eymás fölé pakolni őket. Aztán Video Effetcs\transform\Crop. Ezt ráhúzni a legfelsőre. Értelemszerűen, ha 3 résuzed van, akkor a felső kettőre stb. Azt csinálja meg, h a teljes videonak csak egy adott része látszódjon. Amikor ráhúzod, semmi se fog történni, az effect controllsban kell beállítani a paramétereket. A ''Left'', ''Top'', ''Right'', ''Bottom'' paraméterekkel azt állítod be, h az adott oldalról hol kezdődik a megmutatandó rész. A Zoom mellett ne legyen pipa, mert ha van, az benagyítja a teljes képméretre. Ha nincs, akkor a képernyő azon részén, ahonnan a Croppal ''kihúztad'' ott az alatta lévő sáv látszik.
PÉLDA: Ha az alsón a kép bal felén a felsőn a kép jobb felén beszél az illető, akkor a felsőre Crop, Left 50%. Eredeményeképp az alsónak a bal fele, a felsőnek a jobb fele fog látszani - minthe önmagával beszélne. És mivel fix kamerát használtunk, a háttérben nem lesz zavaró ugrás.
Mellesleg pont egy ilyet kell csinálnom jövő 7végén, ha nem felejtem el, belinkelek majd vmit, ha nem voltam érthető.
Amit zjuhasz írt - Nem kell spec effect, az adott snittre kattinve az effect controllsban mindig benne van a Motion, na ott, a Scale változtatása nélkül (vagy azonos változtatással) a positiont kell megfelelően módosítani. Ennek legegyszerűbb módja, ha rákattintasz arra, h Motion, ekkor megjelenik egy keret a monitoron a kép körül és szépen meg lehet fogni és arréb lehet csúsztatni, amennyivel akarod. Így szépen a két egymás fölé rakott vidósávot egymás mellé tudod helyezni. Mellesleg elég nehézkes...
De más nagyon nincs.
Illetve van - Dualmonitor, Matrox G550+ vagy hasonló Nvidia elindítod az egyik képernyőn az egyik, a másikon a másik vidót és összehasonlítod... Én így csinálom...
-
zjuhasz
aktív tag
Sztem arra gondol -ami engem is nagyon érdekelne- (vagy Te is ezt mondtad?) hogy két video egymás mellett fusson (jobb oldalon pl az egyik kamera által felvett kép, a bal oldalon a másiké) így nagyon jól tudtam összehasonlítani két kamera (Sony h96-PanaGS280)minőségét...[link](120mb)
[Szerkesztve] -
VINIKOR
senior tag
Itt egy Magyar videó tutorial: [link]
Alapszintű ismerkedésre nagyon jó. Kár hogy nem készült több. Nincs valakinek kedve csinálni ilyeneket? Be lehetne küldeni az ebookz oldalra.
[Szerkesztve] -
VINIKOR
senior tag
ssx22 arra gondol, hogy pl. egy fix kamerával felvesznek egy embert úgy, hogy elöször jobb oldalon van, majd bal oldalon, egymás felé fordulva beszélnek és egymásra rakva a két videósnittet olyan mintha egymással beszélnek.
Gondolom Video1 és Video2-be kell rakni a snitteket és valamilyen effekttel kellene megoldani.Nem az opasity és a kép a képben-ről van szó. -
rlazol
veterán
Szia,
utálom netikett-re felhívni a fórumtársak figyelmét, de most megteszem, mert ez az első hsz-ed.
Ha belépsz egy fórumba, vagy a fórumon belül egy új topicba, illik köszönni.
Vastagbetűt akkor használj, ha valamiért a mondandót adott részét ki akarod emelni. Az egész hsz vastagítása egyenértékű a nagybetűvel, vagyis a kiabálással.
Írásjelekkel és smileykkal finoman bánj, egy is elég!
Kérdésedre válaszolva:
kicsit konrétabb infót légyszíves.
Milyen videókról van szó? Mpeg? Avi? Milyen felbontású, milyen az fps-e?
premierben nem túl nehéz, imoptálod mindkettőt behúzod a ''timeline''-ba egymás után és exportálod.
De ehhez nem kell a Premier, ezt sokkal egyszerűbben megcsinálod az XP beépített Windows Movie Maker-ében. Nagyjából ugyanúgy, csak sokkal egyszerűbb. -
ssx22
csendes tag
hogy tudok 2 videot összemásolni hogy mindekttő látszon egy fájlban???
-
-
rlazol
veterán
hát, a 6.0 és a pro2 között ég és föld a különbség, főleg, ami a snittek közötti navigációt illeti. Rég használtam, akkor se sokat (jobbára 5.0, 6.5, Pro1 és egy pár hete megvettem a Pro2-t is... - egyenlőre bánom).
A fő gombok és az elv ugyanaz. De nagyon sok minden más. Szerintem nem lehet pdf-ből megtanulni, sokat kell használni és ami kell, arra úgyis rájössz... -
rlazol
veterán
mAtech: kicsit ha visszaolvasol valahol 220-260 körül leírtam részletesen az eszközöket.
1, ha a habgot külön akarod választani a hozzá kötött videótól: jobb klikk - unlink
2, vágás - ''C''vel hívod meg az univerzális vágóeszközt
3, fade in-out - Effetcs/Audioeffetcsben is kell h legyen vhol, de szvsz jobb, ha magad állítod be: Hangsáv nal szélén a négy kocka közül a jobb alsóban legyen show clip volume - innentől kezdve, ahol a kurzor van, a kijelölt klipben le tudsz teeni egy töréspontot (''keyframe''-t). Ezt a négy előbbi kockától jobbra lévő 3 ikon közül a középsővel, a szögére állított négyzettel tudod megtenni. Ugyanazzal az aktuálisat törlöd. Ha letetted, akkor a ''P'' vagy ''V'' eszközzel tudod mozgatni. A hangsáv közepén a sárga csík a hangerő. A többi értelemszerű.
A premier kényes a codec pakkok-ra, pl az ACE mega-val a Pro1 nem indul. A sok plugin legfeljebb lassíthatja a betöltést, és hibaüzeneteket generálhat - kivéve persze, ha hibás.
tonyaaa - passz, talán az Adobe AfterEffetcsben van ilyen plugin - mivel Pshez tuti van, és azok általában működnek Effetcsben is. -
mAtech
aktív tag
Mivel teljesen kezdő vagyok ezen a téren és még most tanulgatnám a progi kezelését, így szeretném megkérdezni, hogy lehet a video hanganyagával szórakozni?
Szórakozás = vágni, fade-in, fade-out, stb.
Az már csak mellékes, hogy jelenleg a betöltődés során megáll és nem jön be a progi
Lehet XP-reinstall lesz belőle. Soxart feltettem rá (plug-in), lehet bekavar a Premierebe vhol.
U.i.: Érdekes módon Ulead Video Studio is csak akkor indult el, amikor a Quicktimeot leszedtem, addig hibaüzenettel kilépett. -
tonyaaa
csendes tag
Sziasztok
Ki tud olyan programot, amivel normál filmet rajzfilmmé tudok alakítani? -
rlazol
veterán
ezt most elsőre baromira nem értettem. Én nem vágom a formátumokat és habozás nélkül választom az UDF-et ha az kell neki. Szerintem ez csak annyit jelent, h bizonyos oprendszereknek meggyűlik vele a majd a baja, mert 2 b-nál nagyobb.
Ha jól értem, most úgy állsz, h van egy darab 4,5-47Gb méretű mpg fileod.
de most h igy belegondolok, ha Te video-fileokat akarsz kiírni, azokat a NERO 1 Gb-s VOB file-okra kell, h vagdossa. Vagyis, ha benyögi a ''2 Gb-nál nagyobb'' dolgot, akkor szvsz nem jó helyen van, mert csak adat DVD felírására készül a gép.
Neked vmi olyat kell választanod, h video készítése... Aztán video fileok importálása, ott egy kis idő, amígy az mpeg-ből vob-ok lesznek. Lehet h a sima Nero nem, csak a Vision Express tud ilyet
. Én ilyen célra a DVD-Lab-ot használom. -
Dumb
senior tag
-
Dumb
senior tag
Kipróbáltam egy darabkát mpeg2-be kódoltatni, és erre egy mv2 és egy wav fájlt csinált. ezt ki tudom írni DVD-re?

-
rlazol
veterán
nem szoktam direkt premier kiírást csinálni, így csak vakarom a fejem.
alap: ha 1 órás a DVD-d akkor fix 8.0 a data rate a legjobb minőséghez, ha 2 óra, akkor fix 4.0. A kettő között lieárisan változik. A géped erejéből és a renderidőből kiindulva inkább a 2 órához közelít ez, ugye? Ebbe az esetben az 5 is sok.
Tehát (ha 2 óra körül van a hossz, de annál nem több), akkor fix 4.0.
Illetve ha nem direkt írod ki, hanem csinálsz belőle egy sima mpeg-et és azt nero-val teszed ki. Az mpeg méretéből már látni fogod, h mi az ábra a file méretével, mennyivel kell visszavenni. -
Dumb
senior tag
Problémám van. Kiíratnám DVD-re a filmet, előtte persze rendereli. De renderelés után, már második alkalommal kapom ezt: [link]
VBR, 5-9 mbit-ig, aztán 5-8.5-ig próbáltam. Hang PCM stereo. Mi a gond? Lehet hogy DVD íróval van gond? Kb 3-3.5 óráig csinálta, majd megállt. Nem lehetett volna az elején kiírni?

Régebben, a második ''munkámnál'' simán 1.5-7 mbit-ig (asszem) készítettem, de úgy látható minőségromlás volt, ezért tettem feljebb.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows 10/11 Home/Pro , Office 2024 kulcsok
- Árváltozás+játék!The Witcher 2 Assassins of Kings Collector's Edition
- Árváltozás + játék DVD: Watch Dogs Deadsec Edititon
- Kaspersky, BitDefender, Avast és egyéb vírusírtó licencek a legolcsóbban, egyenesen a gyártóktól!
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Honor Magic 7 Pro 512 Gb - AI Pro kamera, 6,8 120 Hz LTPO OLED, Snapdragon 8 Elite,3 hó gari!
- Fotó állvány eladó
- Lenovo IdeaPad Slim 3 - 15.6" Full HD - Ryzen 5-7520U - 8GB - 512GB - Win11 PRO - MAGYAR - Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5090 32GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő

Inkább érdemben szóljon hozzá valaki a közelmúltban feltett két építő célzatú kérdéshez, ha van rá egy kis ideje.
A broadcast color elég érdekesen működik. Beraktam az első clip-re és mintha érvényesítette volna az összesre (nem mintha baj lenne, csak fura...). Pedig csak az az 1 clip volt kijelölve. Az effectek közt nem is jelenik meg, azt az 1 clip-et leszámítva, de waveform monitoron meg látni, hogy 1.0-ig ''levágja'' a fehér értéket. Lehet ilyen

Akárcsak a munkatársaim nagy részét nem azért szeretem, mert tökéletes, hanem mert nagyon jól ISMEREM. Tudom, mik a gyengéi, tudom, mire jó és mire használjam inkább az AfterEffects-et vagy a PS-t. Tudom, mikor indítsam újra és mikor mentsek.
Ulead-ben ez kb. annyi, hogy a végét egyszerűen megfogom és odébb rakom annyival, amennyivel kell...azonnal átkomponálja és nem bánt semmilyen más beállítást.


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)


Máshogy kellene próbálnom? köszi!


