Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BonFire

    veterán

    válasz Pityu. #18039 üzenetére


    Pityu. Mindenki azt csinál, amit akar, illetve amit tud! Nem erről van szó. Hanem arról, hogy a hirdetőnek pénze bukhat egy rosszul megszerkesztett reklámon (ugye nem felejtjük el a szórólap elsődleges célját, ami a reklám!). Nos, amíg egy babaruha börzéről van szó, amit a kismamák unalmukban csinálnak és nincs anyagi tétje, egy bármilyen rosszul megszerkesztett hirdetés megteszi, legfeljebb a kutya nem fog róla tudni.

    Viszont amikor többszázezer forint értékű eszközöket árusítunk, akkor nagyon nem mindegy, hogy két-három (vagy még több) potenciális vásárlót elszalasztunk, mert a reklámunk nem ért célba! Mindig meglepődöm, amikor az ilyen hirdetők olcsójánoskodnak, és nem hajlandók tízezer forintot egy profin megszerkesztett reklámra kiadni. Ha két órát seggel rajta a profi, akkor is megvan ennyiből, és ez a kiadás bőven megtérül. Persze egy Wordart vagy PP sablonba is bele lehet hajigálni az infót, csak aztán legyen, aki elolvassa. Mindenkinek magánügye, hogy melyiket választja. Komoly üzlet ezen nem kockáztat.


    OhAi27 „Nezz meg elektronikus zenei flyereket (amiket viszont verprofik dobnak ossze), ott is a kissmillio logotol kezdve a jegyarusito helyeken at a kovetkezo bulin keresztul a jegyarakon es a fellepokon tul meg nem egy olyan elemet talalsz ami nem feltetlen kell a szorolapra es csak a design miatt van ott. Megis egyseges es atlathato marad az egesz...” – Csókoltatlak! Akkor hát elérkeztünk a lényeghez! Profik csinálják, és átlátható marad. Na, ezért nem mindegy, hogy ki csinálja. Aki ért hozzá, az sok infót is meg tud úgy jeleníteni, hogy ne rontsa az összképet, sőt. De azért ne hidd, hogy ez pikkpakk, bárkinek megy mindenféle előtanulmány nélkül.

    Viszont az ilyen szórólapoknál, amelyek már inkább plakátnak minősülnek, az esetek 99%-ában mindben lehet olyan tervezési hibát találni, ami a lényegről eltereli a figyelmet. Amikkel én találkozok, azok között igen sok a kontármunka. A támogatók logóit nem lehet lehagyni a plakátról, a metálzenekarok olvashatatlan logóiról már nem is beszélve. De azt azért háromszor is meg kell gondolni, hogy egy szórólapon szimultán több komplett konfiguráció részletezését is kifejtjük, mert a sok bába között elvész a gyerek. Nem az a jó reklám, ami tele van firkálva, sőt. Engem például taszítanak az efféle „danceparty” flyerek, és egy PC hirdetést nem is lehet ezekkel egy napon emlegetni, mert merőben mások a követelmények.

    De már ismét nagyon eltértünk a témától, ezért lett létrehozva a Tervező és alkalmazott grafikai beszélgetős topic, hogy ott bréjnsztormingoljunk ezeken, mert már ez a hsz is nagyon off a Photoshophoz. Menjünk át inkább oda, aztán ott lehet linkelni képeket is, és kivesézni, mi mért jó, vagy miért nem jó.

    [ Szerkesztve ]

    A Prohardveren nem olvasok privátot! Csak topikban vagy a publikus e-mailemen adok tanácsot.

Új hozzászólás Aktív témák