Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Somatom #27 üzenetére

    Önvezetés majd akkor lesz, amikor a gyártó teljes anyagi és büntetőjogi felelősséget vállal az autó minden tettéért önvezető módban. És nem ám úgy hogy csittcsatt előtt 1ms-el bimbam, fsd off, tehát az ütközés pillanatában már nem aktív, mi sajnáljuk, nemmivótunk... Mert amíg én ülök a vádlottak padjára addig majd én hozok döntéseket, amikor ők mennek sittre az oviscsoport miatt akkor majd lehet szó róla hogy ők döntsenek az úton. Na ez rohadtul nem lesz egyhamar. Meg egyébként ki megy érte sittre ha elcsap egy kocsi egy ovis csoportot önvezetve? A programozó aki a hibás kódsort írta, a csapat aki nem szúrta ki, a vezetőjük aki kiengedte így, a ceo, vagy...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Somatom #37 üzenetére

    Nyilván mint mindennek vannak ennek is lépcsői. Ennek is lesznek. Ha egyáltalán egyszer majd valamikor a távoli jövőben... Technikailag egyébként nem látom hogy miért zárhatná ki a kormány és pedálsor jelenléte a teljes önvezetést, az is csak egy funkció, ha bekapcsolod elvisz stabilan a-b pont között, ha meg úgy van akkor te csavargatod a kormányt mert épp azt akarod.

    Nyilván hosszú távon kikopik majd a kezelőszerv is és akkor saját autód se nagyon kell legyen majd mert minek kb, robottaxik olcsón elvisznek bárhova aztán jóccakát.

    Én csak egy másik olyan, egyébént nagyon nagyon nehezen teljesülő feltételt írtam le, ami engem aggaszt, és szerintem anélkül konkrétan nincs is értelme önvezetésről beszélni... Lehet bármilyen csillivilli ai, meg szenzorok meg minden is.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Somatom #39 üzenetére

    Én ezzel nem is vitatkoztam, nem "és" kapcsolatot állítottam a két dolog között hanem vagy-ot... Ahogy a startstop-ot, ki-be kapcsolhatod pl, úgy ezt is. VAGY te vezetsz, VAGY bekapcsolod és elvisz ahova akarod anélkül hogy tevőlegesen részt kéne vegyél bármilyen szinten bármiben, ovlashatsz vagy aludhatsz vagy akármi. És ha te vezetsz mert áttetted offba az önvezetést mert olyanod van akkor te felelsz azért amit csinálsz, vagy induláskor belököd hogy vigyéide, de akkor attól a centitől az utolsó mm-ig a VW vállal teljes felelősséget mindenért amit a terméke a közúton művel.

    Egyébként nálam önvezetés szkeptikusabb nem nagyon van ezer meg egy okból, és a 2030-as dátum nekem pont annyira vicces mint muski kijelentése sok évvel ezelőttről hogy mimámosttudjuk és akinemteslátveszmindhülye.

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Somatom #45 üzenetére

    A sofőrök többségénél jobbat fékez az abs, mégis kikapcsolható...

  • #56573440

    törölt tag

    válasz Somatom #47 üzenetére

    Nekem meg mindkét kocsiban is van. Az egyik 2006-os hátsókerekes, abban azért, a másik jóval fiatalabb de abban vannak olyan gombok hogy 4wd lock és akad hasmagassága is nyomokban, úgyhogy azért. A motoromban be is bszna ha nem lenne...

    Mert volt egy átmeneti időszak, a táblafelismerős limiteres szivatás is kikapcsol ha letaposod. Még.

    Kell az átmenet ide is, mert a user nem bízik benne, az infrastruktúra nagyon nem áll készen erre keleteurópában -meg máshol se-, technikailag az autók se de ez megint más téma. Az első pár generáció abs-ből se az volt ami most, motoron fogokozottan érződik egyébként, egy régi 500x meg az én túratornyom között zongoriázni lehet a különbséget amikor belenyúlnak... Az "önvezetéssel" is ez van jelenleg. Van valami ami kb esetenként tud ezt azt néha ha közben azért észnél vagy. Ha fejlődik majd szép lassan alap lesz és kiszorítja a manuális megoldásokat. Fokozatosan...

    [ Szerkesztve ]

  • #56573440

    törölt tag

    válasz arnyekxxx #49 üzenetére

    Érdekes. A dátum 2015-öt ír. Előtte mi volt? Nem volt abs? Csak eu piacos autót lehetett beiratni itthon is? Motorokon is kötelező az abs már mióta, aztán meg a bal oldalon dedikált, gyári bombot talál az ember arra hogy majd ő megoldja ha akarja...
    Volt átmeneti időszak arra hogy kikapcsolható legyen, egyes esetekben mint a példa mutatja a két és fél éves motorom egyik gyorsan elérhető funkciója is még, de ugyanez igaz menetstabfunkciókra is, kipörgésgátló és társai. Előbb utóbb mint a példa mutatja majd eljut oda a technika, a szabályozás és az emberek is, hogy nem kell opcióként betenni hanem kötelező és bekapcsolva marad. De nem egyik napról a másikra huszárvágással. A kezdeti startstopos vackok is könnyen elérhető gombokon voltak kikapcsolhatóak, ki is kellett nekem mert agyvérzést kaptam tőlük. Most meg helyenként már almenük mélyén van, és komkrétan mint egy pilóta kell minden indulás előtt mindent is beállítani kikapcsolgatni ha... A gyártók is tudják hogy a user lesz a szűk keresztmetszet, ha minden indulás előtt bszkodni kell vele előbb utóbb csak megunja a többség aztán hagyja hogy történjenek a dolgok...

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák