- Steam Deck
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- Milyen videókártyát?
- Azonnali fotós kérdések órája
- Melyik hordozható audiolejátszót (DAP, MP3, stb.) vegyem?
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Hirdetés
-
Mégis megjelenik Switch-re a Deliver Us the Moon
gp Közel négy évvel a hibrid konzolora szánt változat elkaszálása után a készítők úgy döntöttek, hogy mégis megjelenik a Switch verzió.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A Coca-Cola következő nagy újítása az AI
it 1,1 milliárd dolláros üzletet kötött a Coca-Cola és a Microsoft, hogy előbbi használja majd a redmondi felhőt és AI-t.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
raskolnikoff
őstag
válasz kiskuplung #6799 üzenetére
Ráadásul a No Limitsben építeni is lehet sajátot Egyelőre még várok hogy lejjebb menjen az ára. Szerintem az egyik legjobb vételem lesz.
A gazdasági válság és az emelkedő energiaárak miatt arra kényszerültünk, hogy kikapcsoljuk a fényt az alagút végén. A kellemetlenségért elnézést kérünk.
-
Raymond
félisten
Fel kell kutatnom valahol a Richard Burns Rally-t ez utan a video utan: [link]
Pedig megeskudnek ra hogy megvolt valahol DVD-n, de nem talalom
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
koanla
aktív tag
válasz Raymond #6804 üzenetére
Pár hónapja próbáltam, de valami megakasztotta. Talán az, hogy vissza kellett volna mennem 0.8 vagy 0.6-7-re? Nem is tudom már. De elég bosszús volt, mivel pont azért szedtem össze nagy nehezen én is. Anno nagyon szerettem és szinte kizárólag az ment. És most évekkel később nagyon megnéztem volna OR-rel is, de későn ébredtem. Addigra kijött az új build Oculuséknál. Vagy ilyesmi, már nem vágom tisztán. Este megnézem - vagy valamikor a napokban.
-
Márton
nagyúr
A Quill-t próbálta valaki?
A mostani akciós csomaggal együtt ingyenesen érkezik?
Állítólag jól lehet rajzolgatni egy meglévő 3D fotóba
irtó kiváncsi vagyokEmlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
kiskuplung
őstag
válasz Raymond #6800 üzenetére
Most kipróbáltam újra, és hibátlan. Nem tudom, mi volt tegnap Lehet, hogy az Oculus tray-jel szórakoztam és valami nagyon magason hagytam a supersamplinget. A lényeg, hogy most már jó
@Márton: nekem a Medium sokkal jobban tetszik, meg abban van egy kis sikerélményem is. A Quill-lel nem nagyon tudtam semmi értékelhetőt sem alkotni. A Google Blocks is nagyon jónak néz ki, de azt még nem próbáltam.
-
Shodan
addikt
Alien Isolation-t a VR moddal próbálta vki mennyire használható??
Közben próbálom behozni a lemaradásom és több helyen olvasom hogy 3 meg 4 sensorokat használnak. A touch mennyire pontos a 2 sensorral? A vivetól picit elmarad azt tudom....www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
-
kiskuplung
őstag
2 szenzorral is tökéletesen működik. Szerintem (mérnökszemmel nézve) a kontroller a legjobban eltalált része az egész felszerelésnek. Annyira pontos hogy milliméter pontosan, ha kinyújtom a két mutatóujjamat, és közelítem őket egymáshoz, akkor pont úgy találkoznak a VR-ban látott virtuális ujjaim, mint a valóságban. Nagyon-nagyon jó. És nem lagzik egyáltalán.
A 3. szenzor nem a pontosságot növeli, hanem a lefedett teret. Ugyanis az Oculus által használt LED-eket, amiket a szenzor érzékel, ki tudod takarni a testeddel. Ezért kell egy 3. szenzor, hogy a kitakart részeket is lefedd vele, ha esetleg háttal állnál a 2 szenzornak.
De amúgy ez sem olyan kritikus, kis gyakorlással belejössz, hogy mindig a szenzorok felé fordulj. Az Oculus app-ban be lehet állítani, hogy lásd VR-ban a játékteret, és én úgy "rajzoltam" be, hogy van egy kis nyilacska amire ha ránézek, akkor már egyből tudom, hogy merre van előre.
Nekem most sikerült úgy belőni a két szenzort, hogy az egyik az asztalom mellett van az egyik oldalon, a másik pedig jóval magasabban, egy polcon a másik oldalon, és így (érzésre) legalább 300 fokot lefedek, és csak nagyon intenzív játékok alatt fordulok meg annyira, hogy kitakarjam a LED-eket mindkét oldalon, pl. a Lone Echoban Plusz előny, hogy így a 2. szenzor látja a padlót is, ami főleg SteamVRos játékoknál lényeges, amikor le kell hajolni valamiért.
Ja, Alien VR-t kipróbálhatom hétvégén, de én nem fűzök nagy reményeket hozzá. Van elég VR-ra tervezett játékom, és az ilyen patkolt megoldások sosem jók. Ahogy néztem róla videókat, a srác ülve nyomogatja a WSAD-t, és közben egérrel is meg headsettel is nézelődik, szerintem ez egyenes út a sugárban hányáshoz.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #6810 üzenetére
"közben egérrel is meg headsettel is nézelődik, szerintem ez egyenes út a sugárban hányáshoz"
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #6810 üzenetére
A több szenzor nagyobb játéktérnél a pontosságot is segíti. A szenzorok valójában kamerák, így ha távolabb vannak a hmd-től, akkor ugye kevesebb pixel jut egy trackpontra, ami miatt jobban belekavar a trackingbe a zaj.
Ha viszont egyszerre több kamera is rálát ugyanarra a trackpontra, akkor a több kameraképből pontosítani lehet a trackpont helyzetén akkor is, ha maguk az egyes kameraképek nem ideálisak.
A vive-nál ez a probléma nem jelentkezik, mivel ott a hmd és a kontrollerek maguk intézik a trackinget, a lighthouse lasere csak referencia pontot ad, ezért tud a vive nagyobb játéktérnél is ugyanolyan pontos trackinget.Riftnél tehát a legfontosabb tényező a játéktér mérete: ha 2x2m-nél nem nagyobb, akkor a rift két szenzora diagonálban tökéletesen megfelelő, mert elég közel lesznek a kamerák a hmd-hez. Ha viszont a játéktér nagyobb, akkor érdemes 3 v. 4 szenzorral működtetni, hogy bármerre is fordulsz, ugyanarra a trackpontra minimum két kamera rálásson.
Amúgy az usb3 portok száma is ezért nem mindegy: ahogy Raymond már említette, usb3-on a kamerák tömörítetlenül, usb2-n pedig mjpeg kódolással küldik a videostreamet a gépnek, azaz usb2-nél a jpeg tömörítés ront valamennyit a képen, így a tracking is pontatlanabb.
Elméletileg tehát az lenne a legjobb, ha minden szenzor usb3-on csatlakozna a géphez. Csakhogy az usb kontroller chip kapacitása is véges és az a tapasztalat, hogy 2 tömörítetlen streammel még elbánik, de 3 vagy 4 már sok lehet neki.
Ezért javasolják az oculusnál, hogy 3 szenzoros felállásnál két szenzor legyen usb3-al csatlakoztatva, a harmadik pedig usb2-n, így a harmadik szenzor nem ugyanazt az usb kontrollert terheli.
Elméletileg az ideális megoldás több usb3 kártya használata lenne, hogy minden 2 kamerára juson usb3 kontroller chip, de csak a rift tracking miatt telepakolni a pci slotokat usb kártyákkal felesleges lenne, mert a gyakorlatban nem érzékelnéd a különbséget.[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz #54625216 #6812 üzenetére
A pontossággal kapcsolatban nem tudok nyilatkozni, én az Oculus.com-on lévő doksi alapján próbáltam belőni a szenzorokat, és számomra már a 2 szenzoros pontosság is jóval több, mint kielégítő. [link]
De köszi a kiegészítést, el fogom olvasni a többi leírást is, mert nagyon érdekel a téma.
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #6813 üzenetére
Ha foleg Oculus jatekokat es appokat hasznalsz akkor aranylag keves az eselye hogy problema legyen valahol. Az egesz 3 szenzor dolgo foleg azert jott elo hogy az (eredetileg vagy meg mindig) SteamVR jatekok amik full problemamentes 360 fok tevekenyseget varnak el rendesen mukodjenek. Ez a tema mara mar elegge lehalt, gondolom mert akik a leghangosabban kiabaltak miatta azok mar a 3 szenzor setup-ot hasznaljak es mar az Oculus-nal se beta a tamogatas
Plusz azok a jatekok amikhez az elejen meg kellett mar nem annyira "hot topic", vannak mas jatekok ahol nem lenyeges az egesz. Ahol azert meg mindig nem art a rendes 360 fokos setup az mondjuk az Onward (kb. Battlefield/RB6 kategoria), de mas SteamVR-os jatek nemigen jut az eszembe. Volt meg a Pavlov is (CS kategoria), de az valahogy lemorzsolodott, nem sokan jatszak.
Szerk: meg egy kis kontextus - amikr megjott a Touch decemberben kiprobaltam a 2 szenzor "room scale" beallitast meg par jatekot a Steam-rol ahol ez kellett. Aztan visszaraktam a default ketto elore mert rajottem hogy nem jatszok egyikkel se es ez maig igy van Parszor elgondolkodtam az Onward-on, de egyelore nem lett belole semmi. Azt hiszem a kovetkezo ez lesz, de ide meg megintcsak eleg lesz a elol ketto felallas:
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #6813 üzenetére
Én is az alapján állítottam be, és tökéletesen működik, mert a játéktér a szobámban éppen csak eléri az 1.5x1.5 métert.
Ha megnézed az ábrákat a linkeden, ott a szenzorok zöld tartománya 0.5m-1.8m. Azaz ha csak egy szenzor lát rá a hmd-re, akkor 1.8m-ig még tökéletes a tracking. Diagonálban 2 kamera tehát 1.8m-ig gond nélkül működik, mert a diagonál megoldja a kitakarás problémát és a kamerák elég közel vannak a hmd-hez.
A sárga régió 2.4m-ig tart, azaz ebben az esetben elméletileg a játéktér átlója 4.8m lehet. Ilyenkor viszont már elég necces a tracking pontossága, ezért kell, hogy egyszerre több kamera is rálásson ugyanarra a pontra. -
kiskuplung
őstag
Most próbáltam ki, és azt kell mondjam hogy kellemesen csalódtam.
Csak egy DLL-t kell bemásolni a Steames könyvtárba, és működik.
Indulásnál a legrosszabb, mikor mászunk ki a hibernálóegységből, mert ott valahogy belelátsz a tested modelljébe, de utána meglepően jól működik.
A sevastopoli terminálig vittem el, és végig csodálkoztam, hogy milyen jól működik a térérzet. A szkafanderes rész mesés
Egyedül a GUI-nak van baja, pl. a számítógépeket elég nehéz kezelni, mert amikor rányomsz, akkor kb 2 centire lesz az arcodtól a kijelző, ezért kicsit hátra kell hőkölni. De ezen felül más hibát én nem láttam, még a térkép is jól kezelhető VR-ban.
Ami kicsit furcsa volt, hogy Ripley sokkal magasabbnak tűnik, olyan mintha nem a szemén keresztül látnék, hanem a fején hordott GoPro-val.
Xbox kontrollerrel nyomtam, nézelődni értelemszerűen a Rifttel lehet, előre-hátra és oldalazni a bal stickkel, a jobbal pedig lehet az egész törzseddel forogni. Na, és ez az ami elég gyomorkavaró lehet, egy kezdő VR-osnak semmiképpen sem ajánlom.
A képminőség amúgy remek, igazán kár, hogy nem fejezték be a VR supportot. Egyedül a Touch support hiányzik. -
kiskuplung
őstag
Srácok, ez létezik, hogy a Vive-nak ilyen a képe? Nincs itt valami átverés ebben a videóban?
SDE comparsion: Oculus DK2 + Oculus CV1 + HTC Vive + Pimax 4K -
rayman2006
tag
Sziasztok!
Tudja valaki Caseking-től rendelt Oculus-t garanciális hiba esetén itthoni Caseking-hez is elég elküldeni intézik itt is vagy Németországba kell vissza küldeni esetleg küldnek ők futárt?
Köszönöm.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #6817 üzenetére
Itt is nagyon hasonlo az eredmeny: [link]
A valosagban is valamivel jobb az SDE a Rift-el, de oszinten szolva hasznalat kozben nem jon ki ennyire. Engem nem zavart, nem figyeltem ra tulsagosan. Igez nem is jatszottam tobb szaz orat mint a Rift-el, csak amikor a havernal nezegettunk dolgokat meg marhultunk (neki van Vive-ja). Meg mondjuk a legtobb embernek nincs meg mindketto ugyhogy az a jo ami van
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Shodan
addikt
válasz kiskuplung #6816 üzenetére
Köszi , akkor mindenképpen kipróbálom majd. Egyelőre a bigscreen után kaparom az állam , nem is tudtam hogy ilyen van
www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
-
Raymond
félisten
válasz Raymond #6819 üzenetére
Oh, es (mivel ezt jatszom legtobbet) az Elite Dangerous felhasznalok koreben is az a konszenzus hogy jobban olvashato a szoveg mert kisebb az SDE a Rift-el, ez mar az elejen kijott.
A kulombseg kepminosegben nagyvonalakban a ketto kozott annyi hogy a Vive kepe vilagosabb es picit jobb a FoV, a Rift-nel kisebb az SDE es valamivel nagyobb a sweet spot (ahol meg eles a kep).
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Kicsimix
őstag
Vásárolt már valaki itt caseking.de-ről riftet? Nem voltak vám+áfa gondjai?
...Kockázat nélkül nincs vereség... : ------------)
-
-
Shodan
addikt
Na megvolt az első komolyabb teszt, Dirt Rally, amiért leginkább vettem a cuccot.
Felszereltem a kormányt , kéziféket stb. Előtte mentem egy próbakört TV-n hogy minden rendben van e. Graphic settings ultrán ,vsync on 60fps, 2xMSAA. Direkt nem állítottam semmit, rift átdug HDMI-re és go.
A kocsi belülről bámulatos.Ez volt az első autós tapasztalat a riftben és előtte bedobtam egy sört na most ez hiba volt elsőre ugyanúgy szédültem mint a hullámvasútban, de mivel ezért vettem így ha kidobom a taccsot én akkor is végigmegyek a gyorson. Végül kezdtem hozzászokni....Kicsit furcsa , mert az autó valahogy másképp mozog így sokkal konzolosabb, lehet hogy az ultra settings teszi. Gondolom bekapcsolt az AWS és 45fpsen ment a cucc , indítottam egy benchmarkot amit ez is megerősített. Na most itt jöttem rá hogy riftbe nem ugy akadnak a dolgok mint amúgy.Kicsit olyan darabos volt, nem teljesen fluid. Aztán tettem egy próbát lowon, de egetverő különbséget én nem tapasztaltam . Bár lowon nem néztem hány fps volt, de gyanítom azért azt a 970-enek is ki kell tudni hajtani 90fps-en. De még így sem volt olyan smooth mint a különböző experiencekbe vagy az oculus homeba mondjuk.
Két dolog zavart leinkább, kicsit nehezen tudtam belőni hogy a közép valóban közép legyen valahogy mindig úgy érzetem hogy kicsit ferdén ülök. A másik hogy a kormány elfordulás nem esik egybe az animációval ,és a váltóm és kézifékem is picit máshol van ez volt kicsit illúzióromboló.
Nagyon szokni kell még a dolgot, valószínűleg nem rift-ben leszek a leggyorsabb. Viszont 2 gyors után vettem észre hogy a sensort véletlenül bennt felejtettem a TV mögött és a legnagyobb meglepetésmre így is működött!
A Touchomat ma adták fel, szóval már nem félek hogy a 2 sensor kevés lesz, mert gyakorlatilag eltakart sensor is működött és fel se tűnt hogy vmi gond lenne[ Szerkesztve ]
www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.
-
Márton
nagyúr
Hmm, nincs itt egy kis ellentmondás?
"gyakorlatilag eltakart sensor is működött és fel se tűnt hogy vmi gond lenne "
"A szenzorok valójában kamerák,"
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
Raymond
félisten
Ejj, A Dirt Rally az egyik legdurvabb VR jatek sokaknak. Ket oka van, nagyon hamar eszreveszed ha nincs eleg FPS es ki kell probalni meyik kameramozgas beallitas OK neked. Az Options -> HUD menuben van a "Vehicle Camera Motion" opcio, ott probald ki mindket lehetoseget. Az egyiknel a kamera mozok az autoval a masiknal fixalva van a horizontra es az autokabin mozog korulotted. Masnak itt mas felel meg, legtobben a fixalt horizontot birjak, de vannak akiknek pont az a nem jo.
Grafikanal egy 970-el nem fog menni az Ultra, de konnyen kiprobalhatok az ociok mert a valtozas azonnali, nem kell ujrainditani semmit. Eleg ha megallsz az autoval valahol, eloszeded a menut es valtogatod az opciokat. Ha fut az Oculus Debug Tool akkor megnezheted az aktualis FPS-t. Innen menj vegig az elso 4 ponton: [link] es a Performance HUD-ot valaszd a 4-es pontnal. A tool-t utanna ne csukd be es inditsd el a jatekot. Ott lesz egy overlay az informaciokkal. Az ASW-t egyebkent a CTRL+NUM1 (disabled) es NUM4 (enabled) valtogathatod.
Ha nem akarsz a 0-rol probalkozni a beallitasokkal akkor itt egy video amibol kiindulhatsz. Vive, de a kartya ugyanugy 970 mint a tied: [link]
Autos jatekokbol eloszor inkabb a Project Cars es az Assetto Corsa-t ajanlanam. Nem mennek annyira gyomorra. Es a kormany animacio is ul ahogy kell
Ha elmozditottad a szenzorokat akkor erdemes a room setup-ot megint futtatni. Lehet nem problemazik, de lehet igen.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
"kicsit nehezen tudtam belőni hogy a közép valóban közép legyen valahogy mindig úgy érzetem hogy kicsit ferdén ülök"
Bocs, ha nyilvánvalót írok le, de az Oculus remote-on ha játék közben behozod a menüt, akkor ott a jobb oldalon van egy "Reset view in app", amivel resetelni tudod a fejed aktuális pozícióját, és akkor jó helyen fogsz ülni
Amúgy Dirt Rallyban úgy emlékszem, van valami dedikált gomb is erre, de most nincs kedvem elindítani -
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #6828 üzenetére
"Amúgy Dirt Rallyban úgy emlékszem, van valami dedikált gomb is erre"
Bal CTRL, en inkabb attallitottam a "Select" gombra a DFGT-n.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ForRedGlory
félisten
Mi a bánat van akkor, ha nem ismeri fel a szenzort a gép? USB 3.0-ba dugom, de próbáltam 2.0-ba is. Amiben a fejes van, abban sem ismeri fel a szenzort, így a setup sem megy végig...
Már végigtúrtam az internetet, elindítottam ezt: C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-drivers
Kotortam a sarokból gy USB hosszabbítót és már azzal is próbáltam. Van cirka 6-8 portom, egyikben sem csinál szart sem.
Újraraktam a programot, másik meghajtóra tettem. Kezdek kurvára agyfaszt kapni tőle...
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz ForRedGlory #6833 üzenetére
Amikor bedugod valamelyik portba van az Eszkozkezeloben olyan hogy "Oculus VR Devices"? Az alatt kene lenni a Rift Sensor-oknak.
Nalam szinten Z170-es lapban (asrock z170m extreme4) a fejes az egyik Intel-es USB3.0-ban, a fejes szenzor egy masikban es a Touch szenzor az Asmedia USB3.0-ban van. Mindig ugyanoda rakom oket ahol most vannak mert igy mukodnek, ha jol emlekszem en is dugtam at egyszer-ketszer mire ment minden.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
ForRedGlory
félisten
válasz Raymond #6834 üzenetére
CV1 External Camera van, sárga felkiáltójellel. amit írsz, olyan nincs eszközkezelőben. Hiába kerestetek vele drivert automatikusan, vagy tallózva Oculus mappába, azt írja, hogy nem talált illesztőprogramot...
Ezt meg hiába indítom, szintén zenész: C:\Program Files\Oculus\Support\oculus-drivers
Gyakorlatilag csak USB 3.0 portom van, abból 6 db, plusz 2 db 3.1-es. Nem tudom úgy dugni ezt a szart, hogy jó legyen. Egy helyre nem dugtam mindössze, oda ahova a nap sem süt be, de az tuti nem jó megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz ForRedGlory #6835 üzenetére
"Hiába kerestetek vele drivert automatikusan, vagy tallózva Oculus mappába, azt írja, hogy nem talált illesztőprogramot..."
Lehet rossz mappaban kerestetted vele. Amikor tallozol akkor ne az Oculus mappaba talloz (C:\Program Files\Oculus\) hanem ide:
C:\Program Files\Oculus VR Runtime Drivers\Drivers\Rift Sensor\
Nalam ott a mappa a meghajtokkal, most neztem. Az info innen van:
"I've just fixed this problem on my computer by going in to device manager you can see Oculus VR devices underneath it says Rift Sensor and that is the triangle with the explanation mark. I right clicked on that and select update driver software it will ask you to ether Search automatically for updated driver software or browse my computer for driver software select Browse go to C:\Program Files\Oculus VR Runtime Drivers and click next it than said driver successfully installed. That's what worked for me anyway good luck. Was a really annoying problem happen to me after the last update."
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz ForRedGlory #6837 üzenetére
Ezek a setup alltal vannak telepitve, lehet valami (antivirus?) blokkolja. Ha megint nem telepulnek akkor innen leszedheted oket: [link] A link a 7-ik hsz-ben van, cybereality az Oculus-nal dolgozik, nem valami kamu file-ok.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
kiskuplung
őstag
Arról tudtok valamit, hogy early access anyagokat lehet-e refundolni Steamen?
Kipróbálnám ezt:VTOL_VR
Eszméletlen hangulatosnak néz ki,... pénzt még nem adnék érte, de elvinném egy körre -
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #6840 üzenetére
Ugyanugy lehet mit a normalis jatekokat:
"You can request a refund for nearly any purchase on Steam—for any reason. Maybe your PC doesn't meet the hardware requirements; maybe you bought a game by mistake; maybe you played the title for an hour and just didn't like it.
It doesn't matter. Valve will, upon request via help.steampowered.com, issue a refund for any reason, if the request is made within fourteen days of purchase, and the title has been played for less than two hours. "
Plusz itt van egy pelda mennyien csinaljak egy Early Access jateknal:
Steam refunds, based on our Early Access experiencePrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
válasz kiskuplung #6817 üzenetére
Nincs ekkora különbség a Vive és az Oculus kijelzője között.. Kb 10 % a kisebb SDE Oculus javára.
Ez a különbség viszont supersampling ( felskálázás) hatására eltűnik és a Vive nak is van ugyanolyan jó képe mint a Riftnek. Sajnos mivel a Rift lencséje torzít kicsit ( Ezzel is érik el a kisebb SDE hatást látszik is a videón átlósan mossa a képet... ) .. Tehát a supersampling beállítás áldásos hatása se látszik meg úgy igaz nem is kell, mert eleve a lencse a screen door effecten segít..Nekem 2 napig volt Oculus om is: Első nap elvarázsolt a Touch és a Rift , de utána kezdett elmúlni a varázs, mert sok megszokott steam es játékot kicsit nehézkesen tudtam játszani vele (pár el se indult- Front Defense, True Blade). (2 szenzor szoba két sarkába volt elhelyezve.) Majdnem a Vive tól váltam meg, de mikor rájöttem, hogy sajnos pl .: Párom kedvencével a Golfos játékkal se tudunk normálisan játszani ( ha közel tartod magadhoz a touch ot ) akadozik a vétel ( hiába látja 1 kamera tisztán a kezed) ... na akkor azt mondtam inkább nem. .. Eleve egy tenisz , golfos vagy egy nagy gyors mozgást igénylő kardos játékot nehezebben fogsz tudni játszani vagy az (időnkénti )akadások miatt inkább hagyod a fenébe
Sorozatban kellett újra kalibrálnom a Riftet is .. Valamivel a Room scale beállítás eleve az Oculus home ba jobb volt (de ott se tökéletes és ott meg nincs játék rá tervezve) , de steam VR room scale játékoknál ez egészen megváltozott negatív irányba.Minden esetre én is Riftet vennék ha:
- Nincs túl erős GPU - m és ezért nem supersamplingoznék , de jó képet szeretnék . (Ezt a Rift megadja és van olyan képe.) - viszont szerintem 3-4 szenzorhoz erős CPU kell..
- Nem érdekel a room scale játék elég ha csak max 360 fokba forgok . (Elég sok játékot lehet így is játszani.)
-Ha amúgy sincs nagy játék területem, viszont itt figyelem fontos, hogy a Rift szenzornak legalább 80-100 cm er távolság kell ahol már jól követ. Tehát egy 2,5 x2,5 m es szoba közepét tudja rendesen követni 1,5*1,5 m rendesen. Ha ilyen szobád van és középen van helyed tök jó.. Ha viszont az egész szobát akarod követni akkor nem a Rift a te választásod . (3 és 4 szenzor se biztos hogy megoldja tökéletesen a helyzetet szerintem , de én csak 2 vel próbáltam.) A testhez való touch közel fogása blokkolja a jelet legyen akárhány szenzorod.- pl.: golfos játék...
- Olcsó eszköz ( Az ára pont a room scale nehez vagy nem megvalósítása miatt csökkent le ellentétbe a Vive val- mert nagyobb piaci részesedése van még mindíg a Vive nak, bár ez lehet most fordul ilyen jelentős akciózás hatására)Vive ot vennék és azt is tartottam meg ezért:
-Mert nagyobb az FOV (Rift -be kicsit kissebb kb 10 % al , kicsit olyan mintha búvármaszkon keresztül néznéd a világot , de nyilván a Vive se olyan mintha a valóságot néznéd)
-Mert room scale VR játékokat akarok játszani úgy ahogy megszoktam. (nagyobb területem van és azt teljesen ki akarom használni)
-Mert van erős gépem és tudok supersamplingot feltolni - (így már nem rosszabb a kép a Vive on.)
- Mert nem akartam kínlódni a kábelekkel és az újra újra való setupolással és egyes említett játékok akadozásával.
-Mert nincs erős processzorom és a Vive lézeres követéséhez valamivel kisebb processzor is megfelel, mint a 3-4 szenzoros Rift esetén ahol több a számolási feladat.
- Mert a Vive wand lehet kicsit ormótlan, de tökéletes érzetet ad egy kart vagy egy pisztoly fogásához , nem úgy mint a Rift pici Touch a .. (kardos játéknál kifejezetten furcsa volt a fogás)Az is beszédes, hogy a Rift még mindig a front facing alap beállítást erőlteti és roomscale re tervezett játékokat nem ad ki. ( max 360 fokos támogatást nyújt azt is a játékok hivatalos leírásában mindenütt feltüntetve, hogy kísérleti mód.)
Lone Echo se room scale játék bárki is mondaná .. nem az csak egyhelyben állsz és pörögsz maximum lebegve az űrbe ami biztos kafa ettől függetlenül még nem próbáltam.
A most megjelenő Killing Foor Incursion is front facing beállítással jelenik meg (Marvel es majd megjelenő Superhősös játékot is front facing el tervezik alapból - láttam videókat róla) és ha hátra fordulsz látod a rácsot és figyelmeztet fordulj előre úgy, hogy minden irányból jönnek a szörnyek rád.. kicsit vicc igaz biztos modolva lesz és ki lehet majd a hátulsó rácsot kapcsolni mint a Robo Recall esetén.. Na de akkor is.. Room scale be Viva al szabadabb még egy Oculus os játék játszása is vagy nagy nappaliban (3,5*3,5 M en ) Oculus al középső 2,5*2,5 területen ha van 3-4 szenzorod HDMI hosszabbítód USB hosszabbítód + USB plusz kártyád a gépbe stb.. - és néha nem gond ha újra és újra setupolnod kell. ..
Kéretik nem megkövezni privát vélemény\ tapasztalatom ez csupán.[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz izomman1 #6843 üzenetére
Köszi szépen, ez nagyon jó összefoglalás!
Én pontosan ilyen jellegű hozzászólásokat várok VR témában, amiben pro és kontra tények vannak felsorolva és érvek mellettük, vagy ellenükEgyedül a Touch-ról írt résszel nem értek egyet, én csak úgy tudom kiakasztani, ha teljesen eldugom a hátam mögé a kontrollert.
Valamint a dugdosós részt sem értem, mert én összedugtam lassan 4 hónappal ezelőtt és azóta megy, csak a szenzorok helyzetét változtattam, épp az említett kitakarás csökkentésére.@Raymond: köszi, én mondjuk tegnap este legalább ennyi ellenérvet találtam amellett, hogy EA-ra nem vonatkozik a refund
-
izomman1
senior tag
válasz kiskuplung #6844 üzenetére
Igen setup nem kell, de annyit variáltam kicsit fel kicsit így állítom kicsit úgy, hogy rendes legyen a követés , hogy bele untam...
Próbáld ki ha van lehetőséged a Golf Club VR -t .. Ha ütöd a bottal a labdát ( főleg ha kicsit és lapos ütővel ütnél) akkor akad , mivel a golf ütőt közel kell a testedhez fogni és azt a touch nem bírja.. (Hiába látta felül egyik sarokból a kezem a kamera a touch érzékelőjét elég ha leárnyékolod közel a testeddel- igaz ez nem szabványos megszokott helyzet)
Vagy próbálj ki egy teniszest ott pontos precíz követés kell , de volt hogy minden 8 vagy 10 ütés kicsit megakadt és nem tudtam visszaütni a labdát.. ( és a szoba közepén álltam csak 360 fokba használtam..)
Bár lehet az is volt a gond, hogy az egyik szenzor 2.0 ás USB hosszabbítóval volt megoldva (nem aktív 4 m es) , de kipróbáltam usb hosszabbító nélkül is a 360 fokot úgy, hogy középre húztam az egész gépet és a két szenzort feltettem egy magaslatra kb 3 m távolságra és középre álltam közé... úgy se oldotta meg a fenntebbi játékoknál a kihagyást..
Mondjuk egy 360 fokos lövöldénél még 2 szenzorral is tök jó volt a követés ott annyira nem volt zavaró tényező .. pl.: Dead Effect VR... De nekem hiányzott a Vive szabadság , hogy a szobámba teljesen mozoghatok ha jól esik főleg egy jó kardos játéknál ( Tales of Glory vagy Gorn) például... Nem sok kihagyásokról beszélek.. 3-5-10 percenként egy.. De kiritikus pillanatokba az nagyon zavaró tud lenni..[ Szerkesztve ]
-
izomman1
senior tag
válasz izomman1 #6845 üzenetére
2.0 ba dugtam a 2 szenzort , de 3.0 ba is próbálgattam... úgy még a hivatalos setup is panaszkodott és még úgy se akart működni a követés rendesen így maradtam a 2.0 nál. (oculus home más itt most a steam VR játékok követési problémáiról beszélek ami előfordulhat- ráadásul állandóan mind a steam VR és az Oculus home nak is mennie kell , hogy az Oculus rács vezessen... Ez szerintem erőforrás igényesebb ezt éreztem is az Island 359 esetén gyengébben ment a gépemen Oculus al mint Vive al igaz csak ezen az egy játékon tapasztaltam ezt a jelentős teljesítmény különbséget , de ott nagyon látható volt) . Nem állítom ha valaki sokat bűvészkedik a Rifttel megközelítheti a Vive követését és vesz USB kártyát is a gépbe stb stb.. de nekem valahogy nem ment és nem akartam még több pénzt költeni rá , úgy, hogy lehet kerül majd annyiba a végén mint a használt Vive om értéke ( kábelekkel kiegészítőkkel plusz szenzorral) és közben még lehet nem is lesz sose annyira jó a követés mint amit megszoktam.. Ezért nem adtam el mégse a Vive ot ..
Ez a youtuber is 4 szenzorral csak a nappali közepén sétál ilyen felállásban tök jó a Rift:
De a szenzoroktól a jó követéshez több távolság kell mint a Vive szenzorok esetében.. A vive hoz ha van 3x3 vagy akármilyen szobád tökéletesen lefedi az egész szobát nem vág le belőle neked semmit se (az amúgy is kicsi szobádból) Szenzorhoz 1 m en belül is müködött a követés , de a kihagyás szám megnövekedett jelentősen én ezt tapasztaltam ( Hivatalos kisérleti javaslat két szenzorral 1,5 x1,5 méter szoba közepén forgás .. ott éreztem én is a legtökéletesebbnek a követést...
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #6843 üzenetére
Szvsz az oculus azért erőlteti a front facing alapbeállást a teljes roomscale-hez képest, mert az emberek igen nagy többségének ez is bőven megfelel és így lehet a minimális játékteret a legjobban csökkenteni.
Én pl. eredetileg vive-ot terveztem otthonra, mert a cégnél is az van, és az ár másodlagos kérdés volt. Aztán a munkahelyemen megpróbáltuk a vive-ot beüzemelni az egyik tárgyalóba, ami valamivel nagyobb, mint az otthoni irodám és egyszerűen nem tudtuk a roomscale-t beállítani, mert nem volt meg a minimum 2m játéktér. A vége az lett, hogy át kellett raknunk egy nagyobb irodába.
Na most esetemben ez azt jelentené, hogy ki kellene vinnem a vive-ot a nappaliba (10 méter hdmi és usb hosszabbítással), ami gyakorlatilag ellehetetlenítené az otthoni fejlesztést.
Tehát végül a szoba mérete miatt választottam a Riftet és nem hinném, hogy egyedül vagyok ezzel a problémával.
Amúgy ha jobban belegondolsz, az igazán jelentős különbség VR-ben az ülő mód és a 360 fok standing között van, mert akármekkora is a roomscale játéktered, a játékban a mozgásod mindig valamennyire limitált marad, így előbb-utóbb kénytelen leszel a játék mechanikájára bízni magadat, legyen az teleport vagy akármi.
Tehát tök jó, hogy 3-4 métert is tudsz egy virtuális térben sétálni, de hosszabb távon nincs igazán nagy jelentősége. Ehhez képest a vive-ra írt programok éles különbséget tesznek a roomscale és a standing mód között és ha nincs meg a minimális játéktered, akkor a többségük el sem indul.
Az oculusnál tehát szerintem abból indultak ki, hogy épp eléggé korlátozza a potenciális userek számát az ár, a magas hardver követelmény és a motion sickness érzékenység, nem kellene ezt még megfejelni azzal is, hogy a családnak új lakásba kelljen költöznie a VR miatt, azt pedig nyilván el akarták kerülni, hogy egy oculus store-ból vásárolt játék futtathatósága a szoba fizikai méretén múljon.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz ForRedGlory #6842 üzenetére
Oculus Home (a Desktop verzio) -> Settings -> General -> Rift and Touch Safety
Ezt kapcsold at. Megnezet veled egy videot aztan tobbe nem mutatja.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
izomman1
senior tag
Van de minimális a good ray hatás a Vive ba .. Riftbe jobban látni, de nekem ott se volt vészes ..
Room Scale dilema.. A vive játékok esetén akár 1,5 x2 m en is lehet már játszani room scale játékkal.. , de a határ a csillagos ég akármekkora szobában lehet tolni.. igen van egy minimuma.. Vannak olyan kiszabadulós játékok ahol a virtuális szobában mozogni kell fiókokat kihúzni ide menni oda menni.. Na ez gyakorlatilag a megtévesztett valóság helyzete teljesen jól működik.. igaz lehet ezekben a játékokban is teleportálni mert véges a szoba.. Szerintem a VR igazán Room Scale környezetben ( területen) fejti ki igazán pozitív hatását mert akkor hiszed el tényleg a virtuális valóságban vagy mert úgy mozogsz mint a valóságban. a teleportálás és a free locomotion megtöri ezt a varázst ( utóbbi jobb) . Van értelme a room scale nek és vannak olyan játékok igen a steam en amiket ez megkövetel.. Ezek problémásak a Riften ez tény az említett technikai nehézségek miatt .. De én még mindíg azt mondom ha VR legyen igazi VR ne pedig ülős vagy egyhelyben állós .. PL egy Vívás egy szoba léptékben igaz fárasztó mint az életben de nagyon nagy fan és akkor teljesedik ki az igazi VR élmény. A HTC tudja, hogy az ő termékük felel meg ennek az extrém high end feltételnek ezért nem hajlandóak csökkenteni az árat míg az Oculusnál tudják ezt ők csak jó szívvel kisérleti módban tudják kínálni amire hivatalos játékokat nem lehet alapozni .. Ezért is erőltetik teljesen degeneratív módon a 180 fokos játékot egy olyan játékkörnyezetben ( sok játékban ez van) hogy az ellenfelek 360 fokba jöhetnek rád..
180 fokos játék erőltetése VR esetén eléggé nehezen magyarázható, de ők mégis meg tudják ezt de a VR minimum 360 foktól indul szerintem...Vannak Oculusos játékok ahol pl a 180 fok játékot úgy tupírozzák fel 360 ra, hogy egy gombot megnyomsz és hirtelen hátra fordulsz .. vagy hogy egy egy gommbal újra kalibrál ( ugrál a kép) hogy forogj a játékba de ugyanakkor neked ne kelljen forognod... Ennél illúzió rombolóbb darabosabb játék nem is kellhet..
Egy utolsó megjegyzés.. : A legtöbb Riftes ( az Oculus fószer nyilatkozta) megveszi a 3. kamerát is.. mert azért na érzik a vásárlók is ez a 180 fok nem az igazi...[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care