Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
iD@Xbox showcase érkezik a hónap végén
gp Érdemes lehet nézni a jövő héte elejére tervezett műsort, ahol számos indie alkotás tűnik majd fel.
-
Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
ma Három készülékkel indít saját név alatt a gyártó: Pulse, Pulse Plus és Pulse Pro. Májustól kaphatók.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Enton
addikt
Occulus store-ban is 450 a bundle. Onnan nem rendelt mostanában senki? Ugy fest köv hónapban ennyiért már én is beugrok a vr-ba. Ha amazon caseking nem rendeződik addig akkor lehet keresek valakit németben hogy rendelje be occulus store-ból.
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
speppi
csendes tag
Sziasztok!!
oculus vásárlás előtt állok. Szeretném megtudni tőletek hogy r9 280x mire elég.Játszható- e egyáltalán vele.[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Nagyon sok mindenre, foleg a direkt VR-ra keszult jatekokhoz eleg lesz. Azok a programok amiknel pluszba lett a VR hozzateve problemasabbak, de visszaveve a beallitasokat azok is mennek - pl. Project Cars, Elite Dangerous, Assetto Corsa. En tobb mint egy evig egy R9 380X-el hasznaltam es nem volt problema.
Egy grafikus kartya upgrade azert elobb utobb nem art, de a mostani arak mellett inkabb varnak ezzel, tul draga lenne egy mondjuk GF1060 kategoriara valtani amig 300EUR folott vannak meg mindig az uj kartyak.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Márton
nagyúr
válasz #54625216 #6577 üzenetére
Nekem van EU-s adószámom, mégis be kell fizetnem itthon a 27%-ot vagy bruttóban venni és a kinti kevesebb Afat kifizetni. Aki am-és és nem így tesz, sumákol és kockaztat. Ha áfás a cég akkor a befizetendobol tudja levonni. [link] első mondat második fele.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
-Solt-
veterán
Nem kell befizetned, ez a lényege a fordított adózásnak. Arra kell figyelni , hogy csak olyan árut vehetsz így, ami passzol a tevékenységi körödhöz. Itthon is csak annak az ÁFA értéke igényelhető vissza amit az ÁFA törvény megenged a tevékenységi körödhöz. Itt annyival vagy előrébb, hogy nem kell befizetned aztán visszaigényelned, hanem egyből nettó értéken vásárolhatsz.
www.smart-bus.hu
-
#54625216
törölt tag
Ha jól számolom az 1.7 supersampling valahol 5.5K környékén van (1.5 kb. a 4K-nak felel meg). Ha a program nincs jól optimalizálva, akkor simán előfordulhat, hogy még egy 1080ti-vel sem bírja stabilan tartani a 90fps-t.
Ha megnézed a ph tesztet a Dirt Rallie pl. 50-60 fps-t bír 4K-ban max. beállítások mellett. VR-nél pedig a minimum fps a lényeg, mert ha 90 alá esik, akkor vagy framedroppol, vagy bekapcsol az AW.
Ezért mondogatjuk, hogy messze van még a 4K HMD-k kora, mert hiába lehetne már most is növelni a HMD-k febontását, ahhoz előbb a megfizethető VGA-knak fel kellene nőniük a stabil 6K 90fps minimum szintre.
-
Márton
nagyúr
válasz #54625216 #6610 üzenetére
De attól, hogy 4k-s a kijelző nem feltétlen kell 4k-s tartalommal etetni, a kisebb screendoor miatt gyanítom az eddigi felbontás is jobb végeredményt ad majd.
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
#54625216
törölt tag
Elméletileg persze ... de a 4K monitoron sem nagyon játszanak fullHD-ban. A rift és a vive pedig első sorban platform és csak másodsorban hardver, azaz bármit változtatnak, azzal a szabványt is változtatják.
Márpedig jelenleg a sima 2K HMD-hez is kevés a piacon lévő PC-k legalábg kétharmada, ha tehát tovább növelik a szabvány felbontást, azzal szűkítik az eleve limitált felhasználói bázist.
Az oculus amúgy egy kb. hónapja bejelentette, hogy még 2 évig nem terveznek új verziót kiadni a riftből, azaz max. kozmetikai újításokra és árcsökkenésre lehet számítani. -
Márton
nagyúr
válasz #54625216 #6612 üzenetére
"de a 4K monitoron sem nagyon játszanak fullHD-ban"
De a fullhd-t nem is olyan közelről nézzük, hogy látnánk a pixeleket
Emlékszem, mikor meglátogattam a vidéken élő nagymamámat, azt mondta: "fiam, egy napon még emberek fogják pazarolni az idejüket arra, hogy elolvassák amit írsz"
-
barcalaci84
őstag
válasz #54625216 #6612 üzenetére
Szerintem a jelenlegi VR tulajok most is minimum 1,5 -a Supersamplinget használnak és inkább a játék grafikája veszik lejjebb... tehát kb most is 4k-hoz szükséges erőforrást használnak...
4k-s kijelzővel nem kellene Supersamplinget és kisebb lenne a screendoor...
Szóval szerintem jöhetne már most is a 4k-s Riftb -
Raymond
félisten
válasz barcalaci84 #6614 üzenetére
Az alap render resolution mar most is nagyobb mint az 1080x1200 (per eye) display resolution. Amikor jatekoknal 1.0 a beallitas akkor mar kb. 1.4x fizikai felbontason renderel (1512x1680). Itt van par pixel elteres jatekmotortol fuggoen, de kb. ezek az aranyok. Aztan ha peldaul az altalaban legalacsonyabb beallithato szorzot veszed ami alltalaban 0.7 akkor renderel a display fizikai felbontasan, de ez mar nem nez ki jol, mert a lense distorsion vegett sok informacio elveszik es a kapott kepinformacio nem lesz eleg az 1080x1200 lefedesere. Ezert van alapbol nagyobb felbontas beallitva.
Tehat ha mondjuk van egy Unity-s jatekod amin az alap Oculus SDK beallitasai futnak az eleve 3072x1706 felbontasban renderel, vagy az Elite Dangerous ami 1.0 HMD Quality mellett szinten 3024x1680 felbontasban fut. Erre rakhatsz meg ra aztan vagy a jatekban vagy az Oculus Debug esetleg az Oculus Tray Tool-al pluszba. Tehat az emlitett ED egy Supersampling 1.0 es HMD Quality 1.25 beallitas mellett nem 2700x1500 felbontasban renderel (2160x1.25 es 1200x1.25), hanem 3840x2100 felbontasban (3072x1.25 es 1680x1.25).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
#54625216
törölt tag
válasz barcalaci84 #6614 üzenetére
A PC-s VR hiába PC-n fut, valójában platform, azaz jelenleg közelebb áll a konzolokhoz, mint a hagyományos PC játékokhoz.
Nem véletlen, hogy pl. az SS beállításokat a debug toolban lehet csak tweakelni és nem a játékokon belül, vagy az oculus alap beállításaiban. A direkt rift-re vagy vive-ra írt játékoknál nem is jellemző a minőség állítgatás a játékokon belül, mert elméletileg a fejlesztők számára adott a minimál gépigény és a felbontás.
(Az Elite vagy az autószimulátorok grafikája is inkább azért állítható, mert nem csak VR módban futnak.)
Ennek első sorban az az oka, hogy megelőzzék, hogy az egybites userek elállítgatssák a grafikai paramétereket, aztán elhányják magukat az alacsony fps miatt. Ilyenkor ugyanis nem magukat fogják hibáztatni, hanem a játék fejlesztőjét, vagy az oculust / steamet, vagy ami a legrosszabb: a vr technológiát magát.Ha tehát mondjuk fél éven belül kijönnének a 4K-s rifttel, akkor vagy azzal arányosan meg kellene emelni a minimál gépigényt (kb. dual 1080ti sli szintre), vagy a fejlesztőknek kellene drasztikusan alábbvenni a grafika részletességéből és akkor meg ezen menne a sírás.
-
Raymond
félisten
válasz #54625216 #6616 üzenetére
"Nem véletlen, hogy pl. az SS beállításokat a debug toolban lehet csak tweakelni és nem a játékokon belül, vagy az oculus alap beállításaiban."
Lehet mar egy csomo jatekban allitani, nem vagyok otthon, de igy kapasbol: Space Pirate Trainer, Dead and Burried, Robo Recall, EVE Valkyrie, Obduction meg van ezen kivul par amiben lattam. Egyebkent az Obduction es az EVE tamogatja az NV-s VRWorks-ot is, ott foleg a Lense Matched Shading hoz aranylag sokat igy megint feljebb lehet tolni a beallitasokat.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
zsolti_20
senior tag
Srácok több hónap után volt időm újra HTC Vive-t használni. Amit behoztak frissítéseket/újításokat egyszerűen lenyűgözött. Elöször is nemtudom, hogy bemeséltem-e magamnak vagy valoban történt változás de sokkal jobban látom a képet, sokkal kisebbek a pixelrácsok, kellemesebb a szemnek, jobbak a színek.
Ez a betölt és a steam VR és bedob egy szobába elöször meglepett és nem tudtam eldönteni hogy mi ez. Aztán láttam hogy vannak napi küldetések, amit valami tárgykereső fegyverrel kell telejsíteni. Plussz joinolhatok más játékosok szhobájába ahol összegyűlhetünk beszélgetni, letöltött tartalmakat kipróbálni. Az előbb pl a portal gun-t használtam és a gravity gunnal dobáltam mindent. Sőt még a szörnyek is benne voltak. Szinte mint egy garrys mod.
Volt olyan dolog amin elcsodálkoztam méghozzá az hogy valaki oculus rift kontrollerrel játszott egy szobában. Nemtudom ez csupán skin vagy valoban lett össze köttetés a két virtual glasses között.
Egyre inkább fejlődni látom a cuccot, már azon vannak ezáltal hogy ezek a VR játékosok egymásra találjanak. Hosszútávon lehet unalmas ez a kis garrys modozás, de kezdetnek tökéletes. Tavaly áprilisban vettem a HTC vive-ot, mostanra ért el arra a szinte amivel először kellett volna megjelennie. Ha így halad nem lesz zsákutca, csupán a hardvernek kell utol érnie az eszközt, plussz több multiplayer játéknek kel megjelennie. Eddig már van jópár és egyre inkább kezdik lefedni a kategóriákat.
Ha következő generációba bekerülnek a 4K-s kijelzők plussz a szemkövetés a fókuszálás is megoldott lesz, na meg persze a wireless akkor jönnek majd hozzá az élvezhetőbb tartalmak.
Kicsit szomorú hogy GTX980m-el a követés néhány hardverigényes játékban szaggatni kezd, de 2-3 év és utol éri a hardver a szemüveget akkor mehetnek a kicsit combosabb hardver alá való játékok is. Szóval nekem ez a sok frissítés ami nem tudom mikor jelent meg igazán jobbá tette a VR élményt.
Wireless cuccrol továbbra sincs hír?
-
suniland
csendes tag
Ha mar Steam + Vive es Oculus Rift:
A csak VIVE-os jatekokat nem lehet jatszani Oculus Rifttel ha jol tudom?Vagy valami beallitassal vagy hackelessel lehet?
Ha igen es egyszeru akkor hol lehet ennek utannanezni, vagy van valakinek tapasztalata ebben?virtuall.hu - érdekelnek már ma a jövő technológiái, mint pl a VR
-
#54625216
törölt tag
válasz suniland #6620 üzenetére
Ha maga a játék szándékosan nem limitálja magát vive-ra, akkor el fog indulni rifttel is.
Ugyanakkor, ha a játék hivatalosan nem támogatja a riftet, akkor lehetnek fennakadások.
- a vive minimális roomscale játéktere 2mx1.5m, ez alatt csak standing módban működik. A rift minimális roomscale játéktere ennél kisebb, 1.5mx1.5m így előfordulhat, hogy rift támogatás hiányában a program nem fog elindulni, ha a játéktér kisebb, mint a vive minimum.
Az is előfordulhat, hogy elindul, de bizonyos objektumok kívül kerülnek a játéktéren (mert nagyobb minimál játéktérre tervezték a pályát) és egyszerűen nem tudod elérni őket (azaz az edmény játszhatatlan lesz).
- a vive kontrollere más, mint a touch, így előfordulhat, hogy a kontoller rotációja hibás lesz rifttel. Pl. ahelyett, hogy előre nézne, a kezedre merőlegesen áll. Ugyanez érvényes lehet minden in-game tárgyra, pl. fegyverek, autó kormány, stb.Általában azért elmondható, hogy a programok nagy része jól fut mindkét platformon. Szvsz ma már egyetlen fejlesztő sem engedheti meg magának, hogy ne tesztelje a termékét mindkét hmd-vel, így lehet, hogy marketing szempontból előbb jön ki a hivatalos támogatás rift-re vagy vive-ra, de igen kicsi az esélye, hogy maga a program teljesen használhatatlan legyen a hivatalosan nem támogatott platformon.
#6618:
Elképzelhető, hogy javult a képminőség, ha az alap supersampling-et magasabbra állították.
[ Szerkesztve ]
-
suniland
csendes tag
válasz #54625216 #6621 üzenetére
OK koszonom
Nem tudja valaki, hogy pl a Budget Cuts az mukodik-e Oculus Rifttel?
http://store.steampowered.com/app/400940/Budget_Cuts[ Szerkesztve ]
virtuall.hu - érdekelnek már ma a jövő technológiái, mint pl a VR
-
kiskuplung
őstag
Sziasztok!
Vett már valaki ilyet a Riftjéhez? [link]
A mostani "maszk" kezd szétfoszlani, meg elválni a műanyagtól, kemény 4 hónap használat után...
Ez a cucc tartósabbnak néz ki.Előre is köszi!
-
Haki83
csendes tag
válasz kiskuplung #6624 üzenetére
Én abban bízok ebay-en lesz előbb utóbb harmadáron ilyen dolog.
If science is emancipatory, scientism is enslaving!
-
kiskuplung
őstag
Nekem megérne ennyit, mert most már kezd elég ramatyul kinézni az elején elég prémium hatású termék
Ez a szivacsos megoldás szerintem nem volt a legjobb ötlet.
Másnak nincs baja vele? Ahogy kezd elválni a kerettől, most már piszkálja az orromat is 1-2 óra játék után, elég idegesítő@suniland, @Raymond köszi a tippet, erről a Budget Cuts-ról még nem hallottam. Tegnap ki is próbáltam a demot. és nagyon tetszik. A SteamVR ellenére tök jól működik, 360 fokban is, 2 szenzorral. Nincsenek elérhetetlen dolgok, mint más játékokban.
-
Raymond
félisten
válasz kiskuplung #6626 üzenetére
Az enyem tobb mint egy eves de meg rajta van, az orranal kezd levallni picit, a val oldalon jobban, de ez minden. Neztem mar tobbszor is azt a VRCover csomagot, nem nez ki rosszul, talan a FoV is jobb lenne picit a vekonyabb merete miatt. Ahoz kepest hogy az Oculus a sima sivacsot 39EUR-ert adja az a par het amig $36-ert a VR over ideerne nem is olyan rossz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Rovi
csendes tag
válasz kiskuplung #6626 üzenetére
Nálam is elég ramaty állapotban van már egy év használat után. Ráadásul az egymásnak való átadogatás szempontjából sem túl higiánikus, főleg ebben a meleg időben úgy bele lehet izzadni, hogy ki sem lehet törölni belőle. Én is gondolkozok egy ilyen VRCover beszerzésén.
-
kiskuplung
őstag
válasz Raymond #6627 üzenetére
Lehet annak is a függvénye, hogy exponenciálisan megnőtt a baráti társaságom, mióta megvan a Rift
Hozzám kb. minden másnap jön egy ismerős tesztelni, és elég sokat törölgettem antibakteriális kendővel, ami ugye nedves.Ez a VRcoveres megoldás mindenképpen jobban tetszik, jövő hónapban szerintem megrendelem, és akkor beszámolok róla, hogy milyen. Bár gondolom ez is csak több hónap használat után derül ki..
-
csip
csendes tag
válasz Raymond #6584 üzenetére
Ahoj!
Na szóval nekem van Pimax 4K-m, meg volt DK2-őm előtte így tudok viszonyítani. A Pimax 4K-ban a kijelző valóban 4K-s, viszont a HDMI 1.4 szabvány miatt (ilyen benne a csatoló) sose lesz natív 4K-val meghajtva, mert az csak 30 FPS-el tudja a 4K-t ami kevés neki. Ellenben a screen door effect gyakorlatilag nem létezik, ami istencsászár. Utánhúzást nem tapasztaltam bár ez elég erősen függ a játékbeállításoktól. A fejszettben valóban csak gyroscope meg magnetometer van, de ezekkel semmi gond. Tegnap vettem hozzá egy Xbox 360 Kinectet, ezzel és a driver4VR-el együtt viszont már van positional tracking is (ezt a napokban kipróbálom). Ráadásul egyelőre mindezt egy gtx 650-el hajtom meg, hála a bányászoknak, remélem jövő hónapban már tudok venni normális áron egy 1070-est vagy egy 1080-ast. Összességében azt mondhatom, hogy elégedett vagyok a pimaxxal, nem tartom rossz vételnek egyáltalán.
üdv, Csipi
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
Topikgazda
Köszi az élménybeszámolót, ha lesz még tapasztalatod ne tartsd magadban!
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
izomman1
senior tag
Engem is érdekelt Csipi a mondandód köszi a beszámolót!
Egyébként meg Steam VR is megy szépen Oculus al, igaz limitált a room scale benne ( 2 szenzorral próbáltam)
Itt egy videót friss 3 szenzoros room scale ról elég lesújtó ( na ezért nem fogom én sose a Riftért dobni a Vive om : [link]
Viszont ha most szállnék be a VR -ba Rift jobban megéri nyilván féláron.. a követési hiányosságai ellenére is..[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
aerosmith
őstag
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #6632 üzenetére
A videó arról szól, hogy hol van a 3 szenzoros setup határa. A csávó 4+ méterrel próbálkozott, a kommentben leírta, hogy 3x3m stabilan működött neki. Azaz ha nincs egy 5x5m-es alagsorod vr-re fenntartva, akkor a rift tracking limitációi nem fognak hátrányosan érinteni.
A Vive-ot amúgy mi értelme lenne riftre cserélni? A oculus exkluzívok futnak revive-al és előbb-utóbb megjelennek steamen is.Amúgy a rift trackingjával a fő probléma, hogy usb 3-as IR kamerákra alapul így a trackinget videostreamek alapján a PC végzi, ami sokkal több hibalehetőséget tartalmaz, mint a vive megoldása, hogy a hmd hardvere maga végzi a trackinget. Ettől függetlenül az oculus technológiája idővel kifizetődhet, mert így a trackelt eszközökbe nem kell fényszenzorokat és bonyolult elektronikát építeni.
Megmerem kockáztatni, hogy a következő generációs riftnél már adnak a szenzorokhoz breakout boxot, ami elintézi a trackinget és így nem kell usb portokkal meg hosszabbító kábelekkel vergődni, de majd meglátjuk. -
Raymond
félisten
válasz #54625216 #6636 üzenetére
A mokusnal az egesz play area beallitas el van turva. Valamiert elforgatta kb. 45 fokkal igy a ket "elso" szenzor nem ugyanannal a virtualis falnal van hanem az egyik az egyiknel a masik meg egy masiknal:
A lent lent es a jobb lent szenzornak vagy a lenti vagy mondjuk a jobb oldali hataron kene lennie mindkettonek. A felso meg kb valahol a kettovel szemkozt a kozepen. Aztan ugy probalhatta volna mi van ha 3 meterre van, 4 metere vagy 5 meterre. Figyelemen kivul hagyva hogy a PC dobalta le az egyiket es rendesen mukodott volna akkor lenne neki siman:
2,5m x 2,5m (3m hatso)
2,5m x 3,5m (4m hatso)
2,5m x 4,5m (5m hatso)jatszotere. Vagy ha a ket elso szenzort nem a bejarhato terulet hatarara rakja hanem kivulre kicsit akkor az egesz 3m be lenne fogva, eleg magasan vannak ahhoz.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
warcat
veterán
Oculus Rift + Oculus Touch amazon.de-n megint kapható a bundle 449€ért és jelenleg készleten is van a kiírás szerint.
EA: It's in the crate!
-
#54625216
törölt tag
A vive árazása nem olyan egyszerű, mert egyrészt a htc nincs úgy eleresztve anyagilag, mint a facebook, hogy milliárdokat toljon egy csak évtizedes távlatban megtérülő vállalkozásba, másrészt a vive tracking rendszere miatt a hardver önköltsége is magasabb.
Szvsz a htc-valve inkább arra fog fókuszálni, hogy minőségben a rift fölé pozícionálják magukat, ami eddig működött is, de azzal, hogy a rift az átlag felhasználók szintjén behozta a vive előnyeit, most megint rajtuk a sor, hogy virítsanak.
Azaz áresésre nem számítanék, inkább előre menekülve a fejlesztést fogják felpörgetni.
Kis szerencsével így kialakulhat egyfajta munkamegosztás a vive és a rift között: a vive lesz a szabvány minőségű fejlesztői környezet, a rift pedig minél kisebb kompromisszumokkal megpróbálja levinni ezt az átlagembernek megfizethető szintre. -
Enton
addikt
Mennyire jön ki levonandónak a végöszeg tőlük a .fr meg itt hasznalt riftre is irt már árat de erre nem mutat semmit max kártyás fizetéskor/után(de messze van még a fizetésnap).
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
-
fulton
addikt
Nem tudja valaki hogy lehet elindítani az Assetto Corsa-t VR ban? oculus rift.
szerk: eljutottam addig hogy vr-ban megy, de nincs hang és egy tapotat sem tudok mozdulni
[ Szerkesztve ]
-
csip
csendes tag
Dobj a sima alá egy Vireio Perception-t.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
A felbontast hagyd 1920x1080-on maskepp nem latszik majd minden a menuben amikor VR-ben vagy. Sarga potty a kurzor, balra fent van a "drive" amire kattintani kell es vezethetsz A Re-center View a bal CTRL gomb (vagy a CTRL+SPACE?).
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Nők, nőügyek (18+)
- Projektor topic
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Külpolitika
- Mi nincs, grafén akku van: itt a Xiaomi 11T és 11T Pro
- E-roller topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Magyar feliratozással jön a Senua's Saga: Hellblade II
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...