Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • BalanceR

    addikt

    válasz #75376384 #42435 üzenetére

    Sajnos a jelenség a XXI. század rákfenéje....
    20-30 évvel ezelőtt is voltak könnyen befolyásolható emberek, és olyanok, akiknek lételeme a nárcizmus, a figyelme középpontjában lenni, "megmondani a frankót".
    Réggebben ez nem volt gond, mert elszeparált kis csoportok voltak max. de az internetnek hála a két csoport ( a "befolyásolhatóak", és a "térítők") könnyen megtalálják egymást.
    Ha pedig már elég sokan vannak , egymást között egyre több "fake news", téves infó kerül megosztásra, öngerjesztő folyamat, megerősíti őket abban, hogy az elméletükben van ráció, mert milyen sokan vannak már..
    Ami még olaj a tűzre az pedig az AI...
    Anno a terminátor filmek azt jósolták, az Skynet elszabadul, és atomháborúval elpusztítja a világot.
    Az ilyentől messze vagyunk, de a az AI mégis pusztít, bár nem szándékosan.
    A közösségi oldalak , csatornák (facebook, Insta, YouTube,Twitter...) reklámokból élnek.
    A reklámok akkor hatékonyak, ha olyanok kapják, akik érdekeltek a hirdetett termék iránt,
    ezért algoritmusok, AI rendszerek milliói futnak, figyelik miket posztolunk, milyen videókat nézünk, milyen hírekre kattintunk, a barátaink milyen oldalakat lájkoltak... csak hogy pontosabban célzott reklámokat kapjunk. A reklámokat pedig szépen elhelyezi az általunk kedvelt , megtekintett vidókban oldalakon, posztokon...
    És itt jön a képbe a be nem kalkulált mellékhatás:
    Ha egy ember fogékony az álhírekre vagy csak nem rendelkezik megfelelő körültekintéssel objektivitás szempontjából, (pl ha lát valami hírt, nem keres rá más híroldalakon, nem néz utána jobban) könnyen bemegy az erdőbe úgy, hogy észre sem veszi.
    Pl.:
    Valahol találok egy cikket, hogy a kápszta rákot okoz, végigolvasom, nem nézek utána máshol, de nem is foglalkoztat különösebben, de mivel a cikk hosszú volt, és a google ADs látja, hogy az oldalon sok időt töltöttem, hasonló témákban dob fel cikkeket, videókat, ahol reklámokat szór elém. Én pedig megnézek két három ilyen videót, mert az ajánlottak között van, látom, hogy sokan kommentálnak, hivatkoznak mindenféle tudósra, aminek szontén nem nézek utána, de a bogár már ott van a fülemben... Elkezd foglalkoztatni a téma, és egyre több "rákot okozott a káposzta" hírbe, cikkbe, elemzésbe futok bele, mert az AI úgy látja érdekel.
    A barátaimat figyelő AI pedig neki is elkezd hasonló tartalmakat ajánlani (mivel hasonló az érdeklődési köre mint az enyém) Kialakul egy "buborék" ami csak nő, és nő, pedig lehet, hogy az eredei cikk csak egy árilisi tréfa volt...
    Valós példák:
    BLM - mellet és ellen tüntetők
    Antivaxxerek
    Laposföldesek

    [ Szerkesztve ]

    #Raspberry #Orangepi #HassOS #Esp32

Új hozzászólás Aktív témák