Windows blog: Office 365 a Toyotánál

A Toyota Motor Corp. kommunikációs csatornáinak fejlesztésére többek között az Office 365 szolgáltatást választotta, mely kétszázezer dolgozóját érinti. A felhőalapú megoldás használatát A Toyota Motor Sales, U.S.A. és Inc mellett több észak-amerikai Toyota leányvállalat is bevezette, míg a Japánban található és más tengerentúli egységek a Microsoft Exchange, SharePoint, Lync és Windows Server szolgáltatásokkal együttesen összeállított hibrid megoldásokat alkalmaznak.

A vállalat célja a házon belüli mobil eszközök kihasználásának növelése, vagyis a szolgáltatások kiterjesztése mobiltelefonokra és táblagépekre, így javítva a munkahelyen belüli kommunikációt és csökkentve a vállalati költségeket. A várhatóan két éven belül véglegesített, a mindennapi munkát megkönnyítő és meggyorsító rendszer kapcsán Shigeki Tomoyama, a Toyota ügyvezetője a következőt nyilatkozta: „Folyamatosan arra törekszünk, hogy erősebb üzleti pozíciót szerezzünk meg szervezetünk hatékonyságának javításával. A Microsofttal történő együttműködés is egy jelentős lépés ez irányba”.

A Toyota és a Microsoft együttműködése nem újkeletű, a két cég tavaly áprilisban jelentette be közös, Windows Azure alapokra épülő telematikai rendszer fejlesztésének tervét, melynek lényege a távközlési megoldások összekapcsolása más információtechnológiai eszközökkel. A tervezet célja a sofőrök vezetési szokásainak elemzése mellett az adott útszakaszokra vonatkozó valós idejű információ szolgáltatása.

Inarus

Előzmények