Hirdetés

Végre Windows 10-re is elérhető az Xbox legfontosabb komponense

A Microsoft régóta tervezi a teljes értékű PIX kiadását PC-re, így a fejlesztők jobban tudják majd optimalizálni a DirectX 12-es alkalmazásaikat.

A PIX, azaz a Performance Investigator for XNA régóta a Microsoft egyik legfontosabb komponense az Xbox platformokon. Ez már alapját képezte az Xbox 360-nak is és persze az Xbox One is megkapta a saját verzióját. Sőt, Windowsra is van PIX, de messze nem tudta azt, amit az Xboxhoz kiadott verziók.

Hirdetés

Ennek azonban most vége, ugyanis a Microsoft beváltotta az ígéretét, és elhozta azt a PIX-et a Windows 10-re, ami tudásban nagyban hasonlít az Xbox One-hoz használt fejlesztőeszközhöz. Ez a program minimum Windows 10 Anniversary Update-et igényel a futtatáshoz és kizárólag 64 bites applikációkhoz használható, de az alkalmazás lehet Win32-es vagy UWP-s is. A Microsoft elsődlegesen azért nem támogatja a 32 bitet, mert egyre kevesebb értelme van egy játéknál ennek a módnak, különösen a DirectX 12 API esetében, ami szintén alapkövetelménye az új PIX-nek, így a korábbi DirectX 11-es API-ra írt programok nem is debugolhatók vele.

Kezdésnek öt fő funkciót kínál a Microsoft, így analizálható a Direct3D 12 leképezőjének teljesítménye, a teljes program CPU-ra és GPU-ra vonatkozó munkája, az egyes függvények futásideje és a meghívásának sűrűsége, egy függvény teljes lekövetése, illetve a memóriaallokációra vonatkozó kód is ellenőrizhető. Mivel a program egyelőre béta állapotú, így ma még nincs minden funkció készen, de a Microsoft elárulta, hogy hamarosan elérhető lesz az igazán alacsony szintű optimalizálásokhoz szükséges modul is.


[+]

A programhoz ajánlott legalább 32 GB rendszermemória, de erre igazából a fejlesztett alkalmazás miatt lehet szükség, így programfüggő igényről van szó.

A Microsoft együttműködik a GPU-kat kínáló cégekkel, annak érdekében is, hogy a PIX shader disassembly funkciója értékes alap legyen a fejlesztők számára. Itt arról van szó, hogy a fejlesztőkörnyezet segítségével láthatóvá válik az, hogy a HLSL nyelvből fordított Direct3D bájtkód miképpen fordul le az adott hardver utasításarchitektúrájára. A mostani béta verziójú PIX-hez megfelelő az AMD-től a Radeon Software 17.1.1, míg az Inteltől a 15.45.10.4542-es vagy újabb eszközillesztő. Az NVIDIA esetében bonyolultabb a helyzet, mivel a PIX disassembler nem működik a publikus eszközillesztőkkel, vagyis a vállalattól kell igényelni a módosított DLL-eket, amelyekből ki van műtve a disassemblerek futtatását tiltó védelem, és ezek jelenleg a 372.90-es vagy újabb GeForce meghajtókba másolhatók bele. Itt érdemes kiemelni, hogy ez igazából egy szándékos döntés lehet a zöldeknél, mert amíg az AMD és az Intel publikusan dokumentálja a hardvereket, addig az NVIDIA ezt nem teszi meg, így a fejlesztők amúgy is csak nagyon korlátozottan lennének képesek értelmezni azt a kódot, amit a PIX shader disassembly kiad.

A Windows 10-re kiadott PIX – aktuális béta verziója – összességében sokat segíthet a DirectX 12-es alkalmazások egyszerűbb optimalizálásában, így a fejlesztők hamarabb elérhetik a tervezett teljesítményszintet a kiadandó programjaikban.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés