A Valve még nem talált olyan játékot, amit ne tudna futtatni a Steam Deck

A vállalat erről az IGN-nek adott interjúban számolt be, bár a megugrandó lécet meglehetősen alacsonyra helyezték.

A Valve az előző héten mutatta be a Steam Deck nevű kézikonzolját, amelyről az alábbi hírben be is számoltunk. Az IGN ugyanakkor feltett egy lényeges kérdést a cégnek, amely az alábbi videóinterjúban hangzik el.

Tekintve azt, hogy a Steam Decket a Valve egy kézikonzolként aposztrofálja, lényeges tényező az, hogy a Steam platformon megvásárolható játékok miképpen futnak rajta. Ez egy tipikus konzolnál egyértelmű, hiszen a címeket az adott gépre fejlesztik, de a Steam Deck közelebb áll a PC-khez, ami felveti, hogy van-e elég ereje az egyes alkotásokat futtatni?

A Valve a válaszában kifejtette, hogy még nem találtak olyan játékot a Steam platformon belül, amit nem tudott volna futtatni a Steam Deck a megcélzott teljesítményszinten. A léc persze elég alacsonyra van helyezve, mivel a gyártó azt tekinti elégséges minőségnek, ha a rendszer 1280x800 pixeles képet számol 30 képkocka/másodperces tempóval. Magát az állítást egyelőre nem lehet ellenőrizni, de a rendszerbe épített hardvert figyelembe véve valószínűleg igaz.

A Valve számára természetesen fontos lenne, hogy a Steam Deck ténylegesen konzolszerű élményt nyújtson, vagyis az első indítás során az adott cím beállítsa az optimális grafikai paramétereket. Ezt igazából több módon is elérhetik, de mindegyik lehetőség rengeteg teszteléssel jár, tehát a megfelelő élmény biztosítása komoly munkát von majd maga után.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés