A Valve a SteamOS-t, a Steam masinákat és a Steam kontrollert is az idei évre szánta, de a cég legfrissebb bejelentése szerint a teljes ökoszisztéma egyelőre még nem áll készen. Ennek következménye, hogy a nappalik meghódítása szükségszerűen a következő évre csúszik.
Hirdetés
A Valve mindemellett elárulta, hogy az újratervezett Steam kontroller tesztje jól halad, de a visszajelzéseket feldolgozva a lehető legjobb játékvezérlővel szeretnének előállni, ami természetesen felelős a start elnapolásáért. A Steam masinák esetében túl nagy gond nem lehet, hiszen gyakorlatilag minden partner egy Windowshoz tervezett gépet szán a SteamOS-hez. Az operációs rendszer persze lehet, hogy nincs olyan állapotban, amivel a játékosok elégedettek lennének, így ebből a szempontból főleg szoftveres okai lehetnek, ha a Valve koncepciójának részét képző „konzolok” is késnek.
A vállalat talán azzal sem teljesen elégedett, hogy viszonylag kevés nagy kiadó mozdult rá a Linuxra, annak ellenére, hogy tényleg komolyan érdeklődnek. Ez természetesen változtathat az eredeti terveken, hiszen így főleg a független fejlesztőktől származó játékokra kell építeni. Ez önmagában nem gond, de a Valve partnerei igen erős és igen drága Steam masinákban gondolkodnak, amelyekre nem lenne megfelelő minőségű tartalom. Ezen a ponton talán célszerűbb előtérbe helyezni a kevésbé erős és olcsóbb gépeket. Ez pusztán stratégiai kérdés, de valóban problémás lehet, hogy a Steam masinák közül egyik sem nevez a koncepció jelenlegi állapotához ideális 200-300 dolláros árszintre.