Hordozhatóvá teszi a játékmenetet is a Valve

A Dynamic Cloud Sync a Steam Deck egyik leghasznosabb képessége lesz.

A Valve az előző év nyarán mutatta be a Steam Deck nevű kézikonzolját, amelyről az alábbi hírben be is számoltunk, és most már a start is nagyon közel van. A vállalat azonban még bemutatott egy új funkciót, amivel reagálnak a kézikonzollal rendelkező játékosok szokásaira.

A Valve szerint a kézikonzolokat a játékosok úgy szokták alvó módba tenni, hogy közben nem lépnek ki a futtatott játékból. Ez technikailag lehetséges, de a Steam platform nincs rászabva erre a működésre, mert az adott játék aktuális állapotát a kilépésnél tölti fel a szerverre.

A fentiek miatt a vállalat bevezeti a Dynamic Cloud Sync nevű SteamWorks funkciót, amelyet a játékok egyénileg támogathatnak, és ezzel a kézikonzolok tipikus felhasználási módja nem jelent majd problémát, mivel az alkalmazás futtatása közben alvó módba helyezett gép képes menteni aktuális állapotot, majd feltölteni a szerverekre. Ez pedig lehetőséget ad arra, hogy egy PC-n is folytatható legyen a félbehagyott játékmenet, méghozzá anélkül, hogy a külön be kellene zárni a Steam Decken futó játékot.

Persze megjegyezendő, hogy ezt a funkciót direkten kell támogatni, így ha ez hiányzik, akkor a játékból mindenképpen ki kell lépni a mentett adatok feltöltéséhez, ugyanakkor a fejlesztők a hasznos SteamWorks funkciókat általában gond nélkül beépítik, tehát reálisan várható az újítás elterjedése.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Valve

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés