Új stratégiával venné be a fejlődő országokat az AMD

Nemrég adtuk hírül, hogy az AMD leállította Personal Internet Communicator (PIC) néven ismert rendszerének gyártását, mellyel a fejlődő országok lakóit kívánták hozzásegíteni egy alapszintű, elsősorban internetes kommunikációhoz való számítógéphez. Az AMD eddig maga szállította a kész rendszert, melyet internetszolgáltatókon keresztül értékesített, és bár az üzletág elsődleges célja nem a közvetlen profit volt, a projekt mindvégig várakozásokon alul teljesített – lényegében nem generált említésre méltó forgalmat.

Hirdetés

A PIC balsikeréhez az AMD rossz stratégiáján kívül talán az is hozzájárult, hogy a szolgáltatók a perifériákkal és természetesen internet-előfizetéssel továbbadott készüléken túl sokat akartak keresni, így az egyrészt nem jutott el mindenhol a célközönséghez, másrészt képességeihez viszonyítva gyakran túl drágává vált. Az AMD nem adja fel, hogy megvesse lábát a fejlődő országokban, ám változtat a taktikán.

A hivatalos indoklás szerint az eddigi gyakorlattal nem tudták kiszolgálni a különböző piaci szegmenseket. A hagyományos PIC ezért eltűnik, és többféle, ugyancsak Geode processzoros számítógépnek adja át a helyét, melyeket jobban a helyi igényekre lehet szabni. Az AMD ezentúl nem közvetlenül a szolgáltatóknak fog kész rendszereket szállítani, hanem – akárcsak a beágyazott rendszerek esetében – OEM/ODM partnereit fogja ellátni processzorokkal, illetve referenciadizájnokkal. Az új stratégia révén rugalmasabban alakíthatók ki az olcsó PC-k, melyekbe a Geode LX700-tól az NX1500-ig többféle processzor kerülhet, operációs rendszerként pedig a Windows Starter éppúgy szóba jöhet, mint a Windows XP Home vagy Professional kiadása.

Billy Edwards, az AMD innovációs főnöke elmondta, hogy többféle értékesítési modell is szóba jöhet, így a szolgáltatókon keresztül történő eladások mellett a Microsoft FlexGo stratégiája is használhatónak tűnik, és számítanak a helyi bankok új hitelezési megoldásaira is. Kevésbé szimpatikus, de ugyancsak lehetséges megoldásként említik a kis gépek reklámhordozóként történő felhasználását, amikor a használatért cserébe reklámokat közvetítenének a felhasználóknak.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés