Áprilisban gázolt el egy Tesla Model S egy 28 éves motorost Seattle-ben, utóbbi ebbe belehalt – a rendőrség pedig most közölte, hogy az autó Full Self-Driving módban volt. Így ez a jelentések szerint legalább a második halálos baleset, ami bekapcsolt FSD-vel történt.
Az 56 éves sofőrt egyébként letartóztatták, miután beismerte, hogy a mobilját nézegette, miközben a vezetéssegítő funkciót használta.
A Tesla hivatalosan azt mondja, hogy az FSD szoftver aktív vezetői felügyeletet igényel, és nem teszi önállóvá a járműveket.
Az amerikai NHTSA korábban egy olyan halálos balesetet említett, amely bekapcsolt FSD-vel történt. Az adatok begyűjtését megkezdték. A rendőrség folytatja a nyomozást, a szakértők egyelőre annyit mondtak, hogy a Tesla kamera és AI-alapú működésének vannak korlátai, a riválisok (mint a Waymo) pedig drágább szenzorokat, lidart is használnak az érzékeléshez.
Más elemzők szerint a kizárólagosan kamerákra építő Tesla rendszerrel sok minden történhet, például egy objektum távolságát is rosszul mérheti fel, főleg, ha motorosokról, biciklisekről van szó, változó időjárási-, megvilágítási-, forgalmi- és útviszonyok mellett.
Musk idén egyébként lefújta az olcsó autó projektet, ehelyett az önvezetés és a robottaxik felé kormányozza a Teslát. Állítása szerint megdöbbenne, ha a Tesla nem érné el a teljes önvezetést jövőre. Egy interjúban a hétvégén elmondta, hogy a jövőbeli autók kis mobil pihenők lesznek, ahol a sofőr filmet néz, videojátékozik, dolgozik, iszik vagy alszik.
Musk évek óta szeretné elérni a teljes önvezetést, a technológia egyelőre hatósági és jogi oldalról is nagy kritika alatt áll.