Terepgenerálás a gyakorlatban az ARM jóvoltából

Az ARM esetében kijelenthető, hogy a cég előlépett az ultramobil piac élharcosává a GPGPU terjesztése szempontjából. Erre minden okuk megvan, hiszen a Mali-T600 sorozat kifejezetten az általános számítások szempontjából alkothat nagyot. Az ARM a prezentációk és az elemzések helyett most inkább egy technikai demonstrációval állt elő, hogy a gyakorlatban is láthassa a felhasználó a GPGPU előnyeit.

Hirdetés

A Trollheim nevű példaprogram procedurálisan generált terepet tartalmaz, melyet a kamera gyakorlatilag a végtelenségig pásztázhat. A terep természetesen többféle textúrából áll, de ez a része a demonstrációnak túlságosan nem érdekes, ahogy az sem, hogy számtalanszor elhelyezhető egy fenyő, amihez instancing technikát használ az ARM, illetve a terepet fű is boríthatja, mely szimpla átlátszó textúra.

Az Android verzió egy Samsung Exynos 5 Octa 5420-on futott, így a számításokat egy MP6-os konfigurációba kötött Mali-T628-as IGP végezte. A procedurális terepgenerálást OpenGL ES 3.0-ban oldotta meg az ARM, ami természetesen lehetséges, csak ez az API nem ideális erre a feladatra. A textúrák ASTC formátumban kerülnek fel a terepre.

A linuxos Arndale Development Boardra épülő verzió már érdekesebb, mivel ez ugyan a gyengébb Samsung Exynos 5 Dual 5250-as lapkát használja Mali-T604-es IGP-vel, de elérhető az OpenCL-es procedurális terepgenerálás, ami a GPU shaderes opcióhoz képest összehasonlíthatatlanul gyorsabb. Ennek megfelelően a Trollheim példaprogram Linuxon, OpenCL módban sokkal gyorsabban fut még a jóval gyengébb hardverrel is.

Az ARM az efféle bemutatókkal nyomást próbál gyakorolni a Google-re, hogy az OpenCL-lel kapcsolatos merev elzárkózásukat gondolják át az Android esetében, mivel a hardvereket ebben az irányban fejlesztették, de ez semmit sem ér, ha az operációs rendszer túl buta az extra képességek kihasználása szempontjából

  • Kapcsolódó cégek:
  • ARM

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés