A tartalomkészítőknek való az új GeForce driver

A 419.67-ös meghajtó azért a játékosoknak is hasznos lehet, hiszen rengeteg hibát javít.

Az NVIDIA elérhetővé tette a 419.67-es meghajtót, amely nem Game Ready, hanem úgynevezett Creator Ready besorolású, így elsődlegesen az alkalmazásokra koncentrál, kiemelve az Autodesk Arnold, az Unreal Engine 4.22, a REDCINE-X PRO, illetve az Adobe Lightroom ás Substance Designer programokat. Emellett a GeForce RTX 2080 teljesítménye akár rendre 13, 9, 9 és 8 százalékkal nőhet a Blender Cycles, az Adobe Photoshop CC, az Adobe Premiere Pro CC és a CINEMA 4D szoftverekben, méghozzá az 415-ös meghajtósorozathoz viszonyítva.

A FreeSync kijelző hitelesítése tovább halad előre, így az első körben bejelentett tizenkettő, illetve a nemrég leleplezett három monitor mellé most még két kijelző került fel a listára, név szerint az ASUS VG278QR és VG258. Mindemellett mostantól a Surround képesség is működik a Turing architektúrájú GPU-kon, G-Sync-re hitelesített FreeSync kijelzőkből összeállítva.

Az új eszközillesztőt számos hibát is korrigál, többek között a GeForce Experience ShadowPlay funkciója nem vágja többet le a kép egy részét, az Adobe programokban megszűnnek a képi hibák, DaVinci Resolve esetében sem kell többet számolni furcsa teljesítménycsökkenésekkel, az Apex Legends esetében sem fog grafikai hibákat eredményezni az ablakos módból teljes képernyőre való váltás, ha a Windows HDR futószalag aktív, a Total War: Warhammer 2 esetében az élsimítás bekapcsolása nem rontja majd aránytalan mértékben a teljesítményt, a Far Cry: New Dawn futtatása mellett a fényesség és a színek nem lesznek túlexponáltak, ha a felhasználó taszkot vált inaktív Windows HDR és aktív játékbeli HDR beállítás mellett, valamint a Ghost Recon: Wildlands nem fog stabilitási gondokba futni az Ansel módon belül.

A némileg specifikus javításokat tekintve a Turing architektúrájú GPU-kon nem lesz instabil a Star Citizen, illetve grafikai hibák sem kell majd számolni, a GeForce GTX 980-on az NVAPI rendszerhívásai nem fognak irreálisan sok CPU-időt igénybe venni, a Titan RTX nem lesz 20°C-szal melegebb, ha fut az NVLINK parancs a TCC mód aktiválása miatt, a GeForce RTX 2070-re kötött két monitornál a második nem fog képi hibákat generálni, míg a mobil GeForce RTX 2080 esetében a Resolume Arena 6 nem fut aránytalanul lassan.

Az új meghajtóhoz tartozó dokumentáció, illetve maga a driver – a megfelelő adatok megadása után – letölthető az NVIDIA szerveréről, illetve elérhető a GeForce Experience-en keresztül.

Az eszközillesztő a 64 bites Windows 10 (hardverfüggően a Fall Creators frissítéstől) operációs rendszerekre telepíthető, és a GeForce 600, 700, 900, 1000, 1600, 2000 és a Titan szériás termékekkel rendelkező felhasználók hasznosíthatják. Ezenkívül az illesztőprogram tartalmazza a 9.19.0218-es verziójú PhysX drivert is. A mobil GeForce-oknál a notebookgyártók döntésétől függ, hogy az adott gépre telepíthető-e a hivatalos meghajtó.

Fontos kiemelni, hogy az NVIDIA a régebbi, Kepler és Maxwell architektúrára épülő GPU-kat ugyan támogatja, de a meghajtó nem ment át teljes tesztelésen velük, így főleg Pascal, Volta, illetve Turing architektúrájú GPU-kra érdemes telepíteni. Ez nem lesz általános, csak a Creator Ready besorolású csomagnál nem igazán fontos a túl régi hardverek használata.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés