Hirdetés

Szövetkezik az Intel és a RealNetworks

Az Intel és a RealNetworks közösen bejelentette, hogy az előbbi vállalat 120 millió dollár értékben vásárol licenceket az utóbbi cégtől. Ezek többnyire szolgáltatásra lesznek felhasználva, illetve a RealNetworks továbbra is használhatja a technológiát. Ennél érdekesebb azonban, hogy az üzlet része a még fejlesztés alatt álló új generációs videó kodek szoftver, ami mellé az Intel a fejlesztőcsapatot is megvásárolta. Itt persze sokan feltehetik a kérdést, hogy mi szüksége van egy szoftverre egy hardvert gyártó cégnek.

A mai videó kodekek szabványos felületre épülnek, vagyis nem igazán támogatják a gyártók egyéni megoldásait. Rendszerint a legtöbb cég a DXVA-ra épít, ami egy gyártótól független, elméletben minden cég által támogatott felület a Windows operációs rendszer esetében. Korábban azonban az Intelt sok vád érte, hogy az integrált grafikus megoldásaik nem támogatják tökéletesen a DXVA-t és a DXVA2-t, így képhibák keletkezhetnek, vagy a működés nem lehetséges egyes programokból. A kedvelt XBMC-t például az Anandtech is nagy nehézségekkel bírta működésre a Sandy Bridge processzorra épülő ASRock CoreHT 252B jelzésű terméken. Az eredmény sajnos számtalan finomhangolás után sem lett hibátlan, mivel az OSD felület alkalmazására nem nyílt lehetőség, de az IGP legalább gyorsította a videókat. Szintén ismert probléma, hogy a szabvány szerint megírt, rendszerint ingyenes DXVA kodekek (például az MPC Video Decoder) az 5 körüli referencia frame kódolású, H.264-es videók esetében képhibát eredményezhetnek egy rövid időre.

Eric Gur korábban már kísérletezett a Sandy Bridge multimédiás képességeinek a feljavításával kapcsolatban, mely kihasználná a Quick Sync Video dekódolóját a Media SDK-n keresztül. Ennek eredménye egy FFDShow kodekhez készülő natív támogatás lesz. Ezzel lényegében az adott videó gyorsítása nem a DXVA-n, hanem az Intel saját környezetén keresztül valósulna meg, feltehetőleg kedvezőbb eredményekkel és kevesebb felmerülő problémával. A rendszer technikailag nem feltétlenül követel Sandy Bridge-et, ugyanis a Media SDK-n keresztül a feldolgozás jól konfigurálható, vagyis a régebbi HD Graphics IGP-kre is megoldható a támogatás, de ehhez használni kell a processzormagokat is. A Sandy Bridge esetében a támogatás tisztán a fix funkciós hardverből megoldható.

RealPlayer, azaz videólejátszó az Intel IGP-khez szabva
RealPlayer, azaz videólejátszó az Intel IGP-khez szabva

Arról nem tudni, hogy az FFDShow kodekkel kapcsolatos fejlesztés hol áll. Valószínű, hogy ha már elkezdték a támogatás beépítését, akkor befejezik, de az FFDShow pusztán egy kodek, vagyis gondolni kell az átlagos felhasználókra is, akik nem feltétlen értik, hogy ez a rendszer, hogyan működik. A RealNetworks és az Intel közötti üzleti konstrukció pont ezt a célt szolgálja, ugyanis új generációs videó kodek szoftvert lényegében az Intel készíti, azaz borítékolható, hogy építenek a Media SDK-ra, majd a RealNetworks RealPlayer nevű videolejátszójának új verziója ezt a kodeket használhatja fel. A DXVA támogatását az Intel valószínűleg nem dobja el, de a Media SDK biztos előnyt fog élvezni.

A felhasználó szemszögéből mindez jó, hiszen az Intel egy olyan programot fog kínálni, melyet kifejezetten az IGP képességeihez illesztettek. Hátrányos is lehet azonban helyzet, mivel előfordulhat, hogy a vállalat nem fordít majd gondot a DXVA felület esetében ismert, második bekezdésben részletezett problémák javítására. Ez a szabvány fontos, hiszen nagyon elterjedt a fejlesztők körében, illetve a legtöbb windowsos videolejátszó erre épít, beleértve a kedvelt MPC-HC-t és az XBMC-t.

Az átlagfelhasználóknak persze mindenképpen jót jelentenek a változások, mivel, még ha nem is lesz megoldva a DXVA teljes támogatása, akkor is biztosan lesz egy olyan videolejátszó, melyen belül a hardveres gyorsítás biztosan hibátlanul üzemel.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Intel

Előzmények

Hirdetés