Hirdetés

SVED őszi partnernap

A SVED Zrt. október 19-én tartotta elsősorban kereskedelmi partnereinek szervezett éves találkozóját, hagyományosan a Hotel Benczúrban. A cég, amely az egyik legnagyobb hazai disztribútor, 12 éve szereplője a magyar piacnak, ezalatt mindvégig folyamatos növekedés jellemezte; számtalan nagy gyártó mellett olyan disztribúciókat tudhat magának, mint a Dialogic-Eicon vagy a Microsoft. Körülbelül 1800 kiskereskedelemi partnerrel dolgoznak együtt, ami a jelenlegi magyar piac 70%-át teszi ki.

Hirdetés

A Détár Imre vezérigazgató köszöntője után Diczházi Dezső kereskedelmi igazgató mondott megnyitó beszédet. Biztosította partnereiket, hogy a cég fejlődése nem áll meg, igyekeznek még több figyelmet fordítani az ügyfélcentrikus gondolkodásra, a biztos háttérre a kiszolgálásban mind a raktárkészletek, mind információszolgáltatás tekintetében, és odafigyelni vásárlóik visszajelzéseire, amelyek alapján tovább tudnak fejlődni ezen a területen is. A jövőben még több szakmai képzést irányoztak elő, szintén a partnerek munkáját elősegítendő. Ezt követően vette kezdetét az előadássorozat, ahol nagyobb gyártóik mutatták be újdonságaikat.

A sort Chris Martin nyitotta a GFI-től. Üzenetküldéssel kapcsolatos termékeik, a MailEssentials, a FaxMaker, a MailArchiver és a MailSecurity közül az utóbbi programot emelte ki, amely e-mailek vírusmentesítésére és -szűrésére szolgál. Nemrég jelent meg a 10-es verzió, amely új motort és funkciókat kapott. A GFI azt az elvet vallja, hogy egy vírusirtó egy cégnél nem elegendő, hiszem a védelmet alkalmazó cégek 84%-a is évente legalább egyszer megfertőződik. A különböző vírusirtók különböző sebességgel reagálnak az új fenyegetésekre, nem mondható ki egyik sem a leggyorsabbnak vagy a leghatékonyabbnak, ezért a GFI MailSecurity kettő (Norman, BitDefender) vagy opcionálisan 5 motort (Kaspersky, McAfee, AVG) is alkalmaz a támadások megfékezésére. Szintén újítás az RSS-ben történő üzenetküldés a rendszergazdának (pl. karantén-eseményről) és a kényelmes távoli menedzselhetőség. A MailEssentials (anti-spam) vagy a MailArchiver alkalmazásokkal bundle-ben is megvásárolható.

A Konica Minolta képviseletében Enzsöl Gábor tartott előadást. Ismertette a Kizuna partnerprogramot, amelyet 2006. június 15-től egy éves időtartamra hirdettek meg vásárlóik részére. A program lényegében egy pontgyűjtő akció, amellyel vásárlási kedvezményekhez és ingyenes ajándékokhoz juthatnak az eladásban jeleskedő kiskereskedők. Bemutatták új modelljeiket is, a professzionális magicolor 7450-et, amelyet korábbi tesztünkben tüzetesebb vizsgálatnak is alávetettünk; továbbá láthattuk a színes lézernyomtatók 2400-as szériájának megújult verzióit, azaz a magicolor 2550-et, a 2500W-t és a 2530DL-t, illetve a kisirodai, színes multifunkciós 2490MF készüléket, amely a 2480MF modell nagyobb tudású társa.

A Kerio előadását Helena Palcova és Michal Hebeda tartotta, akik a csehországi, Plzenben található központból érkeztek. A Kerio új gyártó a SVED Zrt. palettáján, hisz csak most októberben köttetett meg a disztribútori megállapodás. A kaliforniai székhelyű cég üzenetküldő- és hálózatbiztonsági szoftvereiről ismert, melyeket elsősorban kis- és középvállalkozások számára készítenek. Különösen a Kerio WinRouteFirewall 6 és a Kerio MailServer 6 programokra hívták fel figyelmünket; az utóbbi 6.3-as verziójának megjelenése november közepére várható. Az üzleti csatornák fejlesztése érdekében tervezik bevezetni itthon is a Oroszországban és Csehországban már sikeresen működő KCBP (Kerio Certified Business Partner) programot is, amely egy háromszintű vevőtámogató program.

A Microsoftot Mészáros László képviselte. Előadásának első részét a BSA idei tevékenységének és akcióinak szentelte, ami - forró téma lévén - jelentős mennyiségű hozzászólást váltott ki a hallgatóságból. Az előadás második részében a Microsoft OEM Viszonteladói programját ismerhették meg az érdeklődők. A program részletes leírása itt olvasható.

Ezután az OKI következett Weiler Árpáddal, aki könnyed előadási stílusával felélénkítette a délutánra erősen fáradó, ebédtől elnehezült közönséget. A Maslow-féle szükségletpiramis és a nyomtatási szükségletek párhuzamba állításával mutatta be újabb termékeiket, illetve felhívta a figyelmet rá, hogy ők Rolls-Royce-okat árulnak Suzuki áron, mert például az OKI nyomtatóiban a tonerek és a hengerek külön-külön cserélhetőek, és ez igen gazdaságossá teszi üzemeltetésüket. A HD tonerek a legújabb technológiát képviselik, készülékeik nyomtatási sebessége, minősége és formátuma stabil, megbízható.

A Symantec folytatta a sort, Mihály Zoltán számolt be a cég legújabb fejlesztéseiről. Manapság az e-mailek forgalmának 60%-a spam, továbbá rendkívüli mértékben terjed a phising (adathalászat) és a cyberbűnözés is, mint például az online tranzakciók támadása. A Symantec adatvédelmi szoftvereivel és hálózatbiztonsági csomagjaival igyekszik védelmet nyújtani a felhasználóknak, illetve folyamatosan alkalmazkodik fejlesztéseivel az új igényekhez. Megjelent a Norton Internet Security 2007 és a Norton AntiVirus 2007. Az Internet Security megújult tűzfalprogramot tartalmaz, amely nyilvántartja a hasznos és az ártalmas alkalmazásokat, emellett automatikus hálózatdetektáló és phising-védelem is került bele.  szintén újítás, hogy kivették belőle a ritkán használt, memóriafoglaló komponenseket (szülői felügyelet, AntiSpam stb.), amelyek szükség esetén ingyenesen letölthetőek. Az AntiVirus 2007-es verziójába kernelszintű rootkit-védelmet tettek, mesterséges intelligenciával, viselkedés alapján történő vírusfelismeréssel védekezik már a 0. órában, és az eddiginél is sokkal inkább felhasználóbarát kezelőfelületet kapott. A termékek gyorsabbak lettek, mivel a keresőmotort lecserélték. Újdonság még a Save&Restore program, amely a népszerű Ghostot váltja továbbfejlesztett funkcióival.

A végére maradt a nap egyik érdekessége és meglepetése, az Acronis disztribúció felvétele. Nagy Gábor számolt be az eseményről és mutatta be a cég termékkínálatát. Az adatmentő és rendszerfelügyeleti megoldásokat szállító, 15 éves múltra visszatekintő, kaliforniai központú cég egyaránt forgalmaz vállalati, SOHO és OEM termékeket; Magyarországon első körben a vállalati szoftverek bevezetését tervezik. Lemezszintű, bitre pontos (bare-metal) adatmentő programjáról, a számos díjat bezsebelt True Image sorozatról azt állítják, hogy "egyszerűen a legjobb termék, amit a témában kapni lehet". Áraik alacsonyabbak, licencelési rendszerük egyszerűbb a versenytársakénál, lemezszintű adatmentési megoldásaik gyorsabb és hatékonyabb, percek alatti rendszer-visszaállítást biztosítanak, illetve élő rendszeren is használhatóak. Termékeik felhasználói felülete egyszerűen kezelhető, s bár csak angolul tud, a rendszergazdáknak ez aligha jelenthet gondot. Kitűzött céljuk, hogy minimálisra csökkentsék a vállalatok rendszerleállásokból adódó veszteségét.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

  • SVED Partnernap

    A SVED Zrt. rendezvényén számos gyártó mutatta be új termékeit, és egy disztribúció bejelentésére is sor került.

Hirdetés