A képgenerálás alaposan megkavarta a képkockasebesség mérését, mivel ezt egyelőre a gyártói Overlay felületek tudják érzékelni, így az AMD oldalán az AMD Software míg az NVIDIA oldalán az NVIDIA App. A Valve azonban dolgozik rajta, hogy a Steam-féle Overlay Performance Monitor is detektálja a képgenerálás jelenlétét, így biztosítva pontosabb képet az aktuális teljesítményről.
Hirdetés
Ez egyelőre a béta kliensben van benne, és FG jelzés utáni számmal írja ki a képgenerálással értendő képkockasebességet, de a vállalat az FPS értéket is kijelzi, mivel úgy érzik pontosnak, ha ezt valós módon mérik, tehát generált képkockák nélkül. Ez egyébként teljesen érthető álláspont, hiszen a késleltetést a képgenerálás módosítja, vagyis a Valve álláspontja abszolút hiteles.
A funkciók között még nem aktív, de ott van a felskálázók detektálása is, ez valószínűleg később lesz teljes körűen implementálva.
A Valve szerint előfordulhat, hogy nem minden konfiguráción működik a képgenerálás detektálása, de ezt később még javulni fog. Vélhetően a funkció teljesen működni fog, ha bekerül egy stabil Steam kliens kiadásba.