A Sony nagyon megnyomja a 3D-t

Az idei év a televíziók piacán kétségtelenül a 3D-ről szólt, de a vásárlókat még nem sikerült meggyőzni a technológia létjogosultságáról. A vállalatok rengeteg pénzt öltek a fejlesztésekbe, de ennek egyelőre semmi hasznát nem látják, és az ünnepi remények is lassan alábbhagynak, ugyanis a kereskedőktől származó adatok szerint a karácsony közeledte sem hozta meg a remélt áttörést a 3D esetében. A remény tehát ide már nem elég, így a totális bukás elkerülése érdekében cselekedni kell.

A 3D-ről sokféle vélemény alakult ki. A potenciális vásárlók egy részét biztos nem győzte meg a technika, továbbá a szülők számára elrettentő lehet a gyerekekre gyakorolt hatás. Fontos azonban azokat meggyőzni, akik érdeklődnek a vásárlás után, ugyanakkor nem tartják reálisnak a termékek árazását, különösen annak fényében, hogy jelenleg mennyire kevés 3D-s tartalom érhető el. Az utóbbi mondatrész a kulcs a probléma megértéséhez. Tartalom nélkül ugyanis a méregdrága 3D tévé nem több egy hagyományos megjelenítőnél. Érthető, hogy a legtöbb felhasználó úgy gondolja, hogy a szolgáltatás nincs összhangban a rendkívül magas árazással, így inkább megvárják, amíg több 3D-s tartalom lesz elérhető, és nem mellékesen a televíziók képességei is fejlődnek. A kereskedők adatai alapján a 3D lassabban terjed, mint anno a Blu-ray, ami kétségtelenül semmi jóval nem kecsegtet, ám ez még változhat.

A Sony hisz a 3D-ben
A Sony hisz a 3D-ben

A Sony az egyik olyan vállalat, amely erőteljesen épít a 3D vélt vagy valós jövőjére. A gyártó látja is a probléma gyökerét, vagyis a megfelelő mennyiségű tartalom hiányát és megpróbál tenni ellene. Ehhez a PlayStation 3 segítségét igényli a cég, hiszen a konzol már képes a sztereó 3D-s tartalom előállítására, vagyis a játékokat fel lehet készíteni az újszerű élményre, ami sokak számára észrevehető minőségi ugrást eredményez még akkor is, ha az némi korlátozással jár a felbontás esetében. Mick Hocking a Develop magazinnak adott interjújában kijelentette, hogy több mint 50 játék esetében kerül bevetésre a 3D, és ez a szám állítása szerint gyorsan növekszik. Az írásból az is kiderül, hogy a Sony meg van győződve róla, hogy a 3D döntő fontosságú lesz a jövőben. Ebben lehet, hogy igaza van a vállalatnak, ám az innováció nem mindig követel méregdrága hardvert. Erre kifejezetten jó példa a Nintendo, ahol a Wii erre már konkrét bizonyítékkal szolgált, sőt az érkező 3DS esetében is nagyon pozitív előzetes vélemények alakultak ki.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Sony

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés