Hirdetés

Sony-Samsung együttműködés az LCD-gyártásban

Mind a dél-koreai Samsung Electronics, mind a japán Sony a piac elismert szereplőinek számítanak - ezt alapul véve jó minőségű termékekre számíthatunk a két cég együttműködése kapcsán. A hetedik generációs folyadékkristályos kijelzők gyártására hónapokon belül megalapítandó cégbe mind a két társaság 2-2 milliárd dollárt fektet be.

Az új üzemben akár 1,87x2,20 méter nagyságú üveglemezeket is fel tudnak majd dolgozni. A vegyesvállalat neve még nem ismert, ám az már biztosra vehető, hogy a koreai Tangjeongban lesz a székhelye. 2005 nyarán itt - a már teljes kapacitással működő üzemben - havonta mintegy 10 ezer LCD-panel fog lekerülni a gyártósorokról.

A Sony - a hagyományos katódsugár-csöves televíziók piacának egyik vezető szereplője - még nem rendelkezik LCD gyártókapacitással, míg konkurensei már jelentős lépéseket tettek ebben az irányban; erre példa a már megalakult LG Philips LCD vegyesvállalat is. Az idei év második negyedében az LG Philips LCD piaci részesedése 22 százalék volt, míg a Samsung a maga második helyével 19 százalékot tudhatott magáénak ezen a területen. A következő három-négy évben várhatóan megduplázódik az LCD-kereskedelem forgalma; az elemzők szerint 2005-ben már 14 millió LCD-TV talál gazdára a világon.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés