Hirdetés

2017. október 19., csütörtök

A nagyfiúk mezőnyébe pályázik a Samsung Odyssey VR headset

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

Teszi ezt a Windows holografikus platformjára építve, ami érdekes harcokat vetít előre.

Virtuális valóságra szánt headsetből ma már rengeteg van a piacon, ugyanakkor ezzel együtt az is igaz, hogy a kifejezetten csúcsminőséget célzó megoldások közül csak hármat tud mindenki kapásból megemlíteni. Név szerint az Oculus Rift, a HTC Vive és a Sony PlayStation VR opciókról van szó, amelyekben az is érdekes, hogy a köztük fennálló csata nem csak három eszköz, hanem három eltérő platformról is szól, elvégre összecsap az Oculus, a SteamVR és a PSVR fejlesztő- és futtatási környezet.

Ha a nyers számokat nézzük, akkor a fenti trióból egyértelműen a PlayStation VR áll nyersére, legalábbis a két nagy konkurensétől nagyon elhúzott az eladások tekintetében, ugyanakkor a Microsoft korábban már jelezte, hogy saját holografikus platformot tervez, ezzel biztosítva a saját belépőjét a virtuális valóság piacára. Azóta már kiderültek a rendszer minimum igényei is, amelyen jól látható, hogy a cég kifejezetten a tömegeket célozza meg, és a már bejelentett vagy bemutatott Windows MR headsetek is ennek megfelelően vannak árazva. A Samsung azonban más célt tűzött ki maga elé, és egy olyan headsetet dobnak piacra, amely inkább a nagyfiúk mezőnyébe pályázik, és egyben a Microsoft platformjára építi.


[+]

A Samsung HMD Odyssey headset két darab 3,5 hüvelykes OLED kijelzőt kapott, amelynek meghajtása – az aktuális hírek szerint – HDMI interfészen keresztül történik, a felbontásuk pedig 1440x1600 pixel. Ezzel két szemre levetítve 2880x1600 pixeles felbontásban történik a leképezés, míg a látószög nagyjából 110 fokos. Az eszköz önmagában képes lekövetni a fejmozgást, és a keletkező bemeneti adat az USB porton keresztül jut el a számításokért felelős gépbe. A hangokat integrált sztereó fejhallgató biztosítja, amely fontos eleme a VR-nak.

A kiszivárgott képeken látszik az is, hogy a lencsék távolsága megváltoztatható, ami az aktuális Windows MR headsetek esetében hiányzik, pedig rendkívül fontos funkcióról van szó, hiszen különbözőek a felhasználók igényei, de így mindenki be tudja állítani az ideális lencsetávolságot, ami a legélesebb képet biztosítja. A Samsung HMD Odyssey headset mellé jár még két mozgásérzékelős játékvezérlő, ami szintén egy lényeges eleme a teljes értékű szórakozásnak.

A nagy kérdés az lesz, hogy a Windows 10 legújabb, októberi Fall Creators frissítésében érkező VR platform hogyan teljesít majd, hiszen a Samsung új termékével a Microsoft is bejelentkezett a felsőházba, ahol eddig csak a hír elején említett három megoldás versenyzett. Valószínűleg a PlayStation VR nem lesz befogható, hiszen többet adtak el belőle, mint az Oculus Riftből és a HTC Vive-ból együttvéve, és nem úgy néz ki, hogy az igények csökkennének. Ugyanakkor a Microsoftot nem is a Sony házon belüli VR-ja érdekli, hanem a PC lefedése. A stratégia jelenleg úgy néz ki, hogy egy rendkívül szorosan fogott gyeplővel a redmondi óriáscég relatíve egyszerű és egységes fejlesztőkörnyezetet biztosít a fejlesztőknek, ami mellé a VR elérhetőségét viszonylag alacsony szintre helyezik. Ezzel azt remélhetik, hogy sok felhasználót tudnak bevonzani, hiszen nincsenek anyagi szempontból vállalhatatlannak tűnő követelménye, és ez meghozhatja majd a fejlesztők kedvét is a platform kiszolgálására. Ugyanakkor a Samsung terméke akkor tündökölne igazán, ha komoly tartalmat kapna, és utóbbi már számításigényes lehet, tehát a valóságban a Microsoft VR platformja jó minőségű megjelenítés mellett semmivel sem igényel kisebb teljesítményű gépet, mint a konkurensek.

A Samsung HMD Odyssey november 6-án lesz elérhető, méghozzá 500 dolláros áron. Természetesen a csomag elválaszthatatlan része a két mozgásérzékelős játékvezérlő.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.