A Renault szerint így nem megy az EV-s átállás

Nagyobb rugalmasságot szeretne a Renault vezérigazgatója az európai EV-átállás során.

Luca De Meo, a Renault vezérigazgatója kétségének adott hangot az európai EV-átállás menetrendjével kapcsolatban. Szerinte le kell csökkenteniük a költségeket, ha el akarják érni a célokat.

Hirdetés

Az EV-s átállás nem csak az autóipart, sokak reményei szerint a környezetet is átalakítja majd a globális karbonkibocsájtás csökkentése révén. A mostani EV-kereslet igen gyenge, ennek fényében egyre többen vizsgálnák felül az EU tervét, mely szerint 2035-től nem lehetne új benzines és dízeles autót eladni. Ezt 2026-ban felülvizsgálják.

De Meo az ütemterv kapcsán nagyobb rugalmasságra szólít fel, ugyanakkor komoly stratégiai hibának tartaná, ha egyszerűen felhagynának a céljukkal a jelenlegi piaci lassulás miatt.

Elmondta továbbá, hogy egyáltalán nincsenek azon az úton, hogy 2035-re kizárólag EV-t gyártsanak Európában. Hozzátette: ha a fogyasztók nem követik őket, akkor mind felelősek. Költségeket kell csökkenteniük.

Az autószektort több probléma is sújtja, a hatósági bizonytalanságok mellett a kínai verseny, a családok megélhetési válsága, az EV-k magas árai, felhasználási és megbízhatósági kérdései mind befolyásolják az EV-s átállást. 2024-ben az EV-s eladások csökkentek éves szinten, az EU-t nézve pedig júniusban hiába emelkedett 4,3 százalékkal az újautóeladások száma 5 éves csúcsra, az EV-k nyilvántartásba vételi számai csökkentek.

Azóta történt

Előzmények