Fejlettebb GCN-t kap a PlayStation 4K

A Neo kódnévű PlayStation 4 frissítés ugyanakkor megörzi a visszafelé kompatibilitást is.

Áprilisban derült ki, hogy a Sony tervez egy új PlayStation 4 verziót, ami a Neo kódnevet viseli, és a PlayStation 4K nevet kapja. Ennek akkor ismert paramétereit az alábbi hírben részleteztük, de most kiderült pár új adat az IGP-re vonatkozóan.

Hirdetés

Természetesen a GCN architektúra megmaradt, de ennek a továbbfejlesztését kérte a Sony az AMD-től, így a PlayStation 4K már egy újabb verziót kap. Utóbbi azonban csak a konzolba készült, tehát nem fog bekerülni a PC-s GPU-kba. Ennek az oka az, hogy a PlayStation 4K nem tervezhető túlságosan szabadon, mivel a PlayStation 4 konzolba a shader kódok bináris formában is szállíthatók voltak, vagyis az új GCN verziónak a PlayStation 4-ben használt GCN2 utasításarchitektúrájával kompatibilisnek kell lennie.

A változások a fentiek miatt főleg az úgynevezett uncore részt érinthetik, ami új funkciókat ad hozzá az IGP-hez úgy, hogy a már kiadott programok is futtathatók maradjanak. Sajnos a konkrét újításokról egyelőre nincs adat, de elképzelhető, hogy a GCN4-ben bemutatkozó extrák is bekerülnek (utasítás-előbetöltés és primitive discard accelerator), amelyek beépítése amúgy sem vonja maga után az utasításarchitektúra módosítását.

A PlayStation 4K megjelenésére ugyan idén nem kerül sor, de a Sony már felkészíti a stúdiókat arra, hogy a 2016 októbere után kiadott játékok direkten támogathassák a PlayStation 4K-t is, így ezeknél a programoknál tényleges előny lesz, ha valaki később az új konzolra vált. A korábbi címek esetében a PlayStation 4K szimplán PlayStation 4-ként fog működni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés