Továbbra is az önálló VR headsetek adják a VR-piac zömét

A PlayStation VR azért befutott a második helyre, annak ellenére is, hogy a Sony manapság látványosan visszafogta a reklámozását.

A VR-piac nem pont úgy alakult, ahogy azt pár éve gondolták az akkori résztvevők. Érdekes módon mobil megoldásokra alakult ki nagy kereslet, és ez máig jelentősen meghatározza a fejlesztéseket, hiszen az önállóan működő VR headsetek kerültek fókuszba. Az előző esztendő utolsó negyedéve kapcsán várható volt, hogy az októberben piacra dobott Oculus Quest 2 az élte ugrik az eladási adatok tekintetében, a kérdés csak az volt, hogy mennyire.


(forrás: SuperData) [+]

A SuperData friss piackutatása szerint eléggé, hiszen a Facebook új fejlesztéséből 1 098 000 darab fogyott az év végéig bezárólag. A második helyre a Sony PlayStation VR futott be 125 ezres eladással, ami abból a szempontból érdekes, hogy a japán cég jelenleg nem különösebben erőlteti ezt az irányt. Ugyanakkor a kiadása óta annyi tartalommal látták el a platformot, amire még mindig lehet építeni. A PC-khez szánt megoldások a sereghajtók, a Valve Indexből 61 ezer, míg az Oculus Rift és Rift S megoldásokból közösen 55 ezer került a vásárlók kezei közé.

A piackutatás nem vette számításba a rendkívül olcsó, mobilos VR headseteket, ezek alól a Google amúgy is kihúzta a talajt.

A SuperData szerint 2021-ben az Oculus Quest 2 tovább fog tarolni, és azt várják, hogy az eladások 87%-ában ezt a terméket választják majd a vásárlók. Ebben segíthet az a tény, hogy megoldható a PC-kkel való kompatibilitása, tehát nem csak önálló formában tud működni, ehhez viszonyítva pedig egészen baráti az ára.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés