Odin néven érkezik az LG rendszerchipje

Az LG az idei MWC-n beszél a rendszerhipeket érintő terveiről. A vállalat egy igen erős lapkát tervez, mely az Odin nevet kapja, és 28 nm-es gyártástechnológiával készül. A bemutatót a cég őszre tervezi, továbbá a termékkel elsősorban az okostévékben lehet majd találkozni, de egy érkező csúcskategóriás LG okostelefonban is tiszteletét teszi.

Hirdetés

Az Odin az ARM Big.Little koncepciójára épít, így összesen nyolc darab processzormag található a termékben. Ezek két blokkra oszthatók, így az egyikben négy Cortex-A7 mag van, míg a másikban négy Cortex-A15 mag dolgozik. Szokás szerint a marketing kihasználja a nyolc mag fizikai meglétét, de valójában egyszerre csak az egyik blokk lehet aktív, vagyis négymagos fejlesztésről van szó, mely az egyes blokkok közötti váltással képes energiahatékonyan vagy gyorsan dolgozni. Az IGP szerepét egy Rogue architektúrára épülő PowerVR fejlesztés tölti be, melyről az LG annyit árult el, hogy négy darab Unified Shading Cluster (USC) lesz benne. Ezzel a G6400-as vagy a G6430-as grafikus vezérlőre szűkült le a kör. Bármelyik opció is lesz az IGP támogatja az OpenGL ES 3.0-s API-t és az OpenCL felületet.

Mivel az órajelekről még nincs adat, így a teljesítményről nehéz nyilatkozni, de majdnem mindenből a legjobbat kapta, így túl sok kihívja nem lesz. Ami érdekes, hogy a vállalat a héten megvásárolta a HP tulajdonában lévő, de már egy ideje árult webOS-t. Az előző év végén már voltak információk arról, hogy az LG számít az említett operációs rendszerre az okostévék piacán, és most, hogy a fejlesztést saját kézbe vették gyakorlatilag biztosított a webOS jövője, erre épülő tévét azonban csak 2014-ben láthatunk. Az LG azonban nagyon bizakodó, és számos innovatív megoldást ígérnek, amelyekről még nem árultak el semmit.

  • Kapcsolódó cégek:
  • LG

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés