Duplázza a vertikális frissítési frekvenciát az Xbox One

A Microsoft bevezeti a 120 Hz-et, ami az érkező FreeSync-kel lehet igazán hasznos.

Pezseg az élet az Xbox One fejlesztői részlegén, különösen a kijelzőkezelés szempontjából, ugyanis hamarosan jön az 1440p-s felbontás támogatása, mellé pedig érkezik a FreeSync 2 is. Ezek az Xbox Preview tagoknak már ki is próbálhatók, és a publikus megjelenés is nagyon közel van. Ezzel viszont még nincs vége, ugyanis a Microsoft egy újabb képességen dolgozik, nevezetesen lehetővé tennék a 120 Hz-es frissítési frekvencia támogatását a jelenlegi 60 Hz mellé.

Hirdetés

A HFR, azaz High Refresh Rate képességet májusban kapják majd meg az Xbox Preview tagok, és feltehetően a nyár elejére lesz publikus. A rendszer 1080p-s és 1440p-s felbontás mellett fog működni, természetesen olyan megjelenítővel, amely egyáltalán képes kezelni a 120 Hz-es képfrissítést. Maga a funkció az Xbox One S és X konzolokon biztosan elérhető lesz, míg az eredeti modell esetében még nincs végleges adat erről, de nem kizárható.


[+]

A fejlesztés az elején túl sok vizet nem zavar majd, a Microsoft csupán megpróbál igazodni a variálható frissítési frekvenciához, ugyanis jelen pillanatban igen szűk az erre vonatkozó mozgástér a 60 Hz-es maximális határral. Ezt kiterjesztve viszont már a fejlesztők is több lehetőséget kapnak, és a jövőben célozhatják direkten a 120 Hz-es határt, vagy akár a megfelelő, FreeSync technológiával kompatibilis kijelzők tágabb frissítési tartományát. A háttérben valószínűleg már folytak bizonyos egyeztetések a tévégyártókkal is, így ezek szoftveres újítások minden bizonnyal a közeljövőben megjelenő kijelzők képességeihez próbálnak igazodni.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés