Szolgáltatásokkal és opciókkal erősíti hazai jelenlétét a Toshiba

Bár eladásait arányaiban a legnagyobb mértékben tudta növelni, mégsem sikerült a magyar noteszgéppiac nagymenőit befognia a japán illetőségű Toshibának, mely tavaly még ambíciózus terveket vázolt a sajtó képviselőinek mind a 2006-os, mind pedig a 2007-es esztendőt illetően. A vállalat mai sajtótájékoztatóján a Toshiba Europe közép-európai regionális igazgatója, Andrzej Kuzniak rámutatott, hogy az elmúlt év eladási adatai szerint a cég noteszgépeit ettől függetlenül mind többen keresték hazánkban, melynek köszönhetően a Toshiba piaci részesedése tavaly 9 százalékra nőtt (a 2005-ös 3,9 százalékról). Ezzel a cég a ranglistán a nyolcadikról az ötödik helyre lépett előre.

Hirdetés

„Az ugrásszerű növekedés részben az értékesítés 2005-ben kezdődött átalakításának köszönhető” - mondta el Patonai Szabolcs, a Toshiba Europe magyarországi értékesítési képviselője. „Magyarországon egy évvel ezelőtt a Technotrade Informatikai Zrt. mellett a Ramiris Rubin Zrt. is megkapta a disztribúciós jogokat, október óta pedig a Toshiba Europe PC divíziója már magyarországi közvetlen képviselettel is rendelkezik” - tette hozzá Patonai.

A Toshiba a noteszgépek értékesítése mellett különösen fontosnak tartja a kapcsolódó szolgáltatások és termékek népszerűsítését, így immár a magyar vásárlók számára is elérhetők az olyan kiegészítők, mint az eredeti notebooktáskák, hordozható merevlemezek vagy éppen notebookállványok. A cég igény szerint lehetőségeket kínál a noteszgépek garanciális időtartamának többéves kiterjesztésére, illetve a hazai piacon még ritkaságszámba menő helyszíni javítás igénybevételére is – felár ellenében akár a belépőszintű noteszgépeknél is az országon belül, a régióban, vagy a világ bármely pontján.


Toshiba Satellite A200, a dizájnos újdonság

Közben tegnap hivatalosan is megerősítést nyert, hogy a Toshiba feladja kizárólagos Intel-pártiságát, azaz a későbbiekben a világ legnagyobb processzorgyártójának chipjei mellett a rivális Advanced Micro Devices (AMD) termékeit is felhasználja noteszgépeiben. A japán vállalat – amely a világ negyedik számú notebookgyártója – az Egyesült Államokban és Európában forgalmazott hordozható gépek körülbelül 20 százalékát tervezi AMD-chipekre építeni. Ez az arány nagyjából megfelel az AMD részesedésének a PC-kompatibilis (ún. x86-os) mikroprocesszorok globális piacán. A Toshibánál a döntés néhány hónappal azt követően született meg, hogy a több mint két évtizeden át megingathatatlan Intel-szövetséges Dell tavaly végül felvette beszállítói közé a kisebb processzorgyártót.

A Toshiba időközben jelentős változtatásokat eszközölt az egyéni, otthoni felhasználóknak készült, elsősorban multimédiás felhasználásra hivatott Satellite szériájában; az A200 és P200 család burkolatát áttervezte a gyártó, az új design lekerekített éleivel, fényes fedlapjával fiatalosabb, modernebb látszatot kelt. A fényes felületű 15,4 vagy 17 hüvelykes TruBrite kijelzővel szerelt noteszgépek külseje hamarosan teljesen egyénre szabható lesz, a Toshiba tervei szerint ugyanis nemsokára több országban is elérhetővé válnak a kijelző fedlapját dekoráló matricák, melyek 30 euró plusz postaköltség ellenében akár saját fényképek vagy grafikák elhelyezését is lehetővé teszik a notebook külsején.

A Toshiba Satellite A200 és P200 család mindazonáltal egyelőre még az előző generációs Centrinóra építkezik, a Santa Rosa platformnak megfelelő modellek várhatóan a nyár elején tűnhetnek fel a boltokban.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés