Hirdetés

A játékokat fejlesztő Starbreeze saját eszközzel száll be a virtuális valóságba

A Starbreeze neve sokak számára talán nem cseng ismerősen, de egy viszonylag jó minőségű játékokat fejlesztő stúdióról beszélünk. Többek között a cégnek köszönhetjük a The Chronicles of Riddick (Escape from Butcher Bay és Assault on Dark Athena), a Payday 2, illetve a kisebb költségvetésű, de rendkívül megható történettel fűszerezett Brothers: A Tale of Two Sons című játékokat.

A Starbreeze függetlenként nincs egyszerű helyzetben, hiszen folyamatosan fokozódik a játékpiaci verseny, és ez sokszor áldozatokat követel, a vállalat azonban a biztonság helyett kockáztat. A májusi bejelentésük értelmében megvásárolták a fejlesztés alatt álló Valhalla videojáték-motor jogait, amelyet négy éven át fejlesztettek neves iparági szakértők. A rendszert már a virtuális valóságra is felkészítették, ami a Starbreeze szerint lényeges szerephez jut a jövőben.

A Valhalla megvételével a Starbreeze beolvasztja a stúdióba a vezető fejlesztőket is, így a vállalat eldöntötte, hogy függetlenként is tartani szeretné a lépést a nagyokkal. A legtöbb független fejlesztő pont ellentétesen cselekszik, és valamelyik kedveltebb videojáték-motort licencelik. Ezzel az adott fejlesztő mindig elfogadja a technikai értelemben vett abszolút versenyképtelenséget az olyan nagyágyúkkal szemben, mint az Electronic Arts vagy a Square Enix, amely kiadók stúdiói saját technológiára építenek. Ugyanakkor a kisebb cégek számára egy kész technológiát licencelni kiszámítható jövőkép, még ha az komoly kompromisszumokkal is jár. A Starbreeze nagyjából olyan utat szeretne járni, mint amit a Rebellion is jár, ami ugyan hihetetlenül rögös, de így technológiailag is függetlenek maradnak, vagyis a játékok tekintetében olyan eljárásokat kínálhatnak, amelyeket más esetleg nem alkalmaz.

A Starbreeze jövőképének része a StarVR is, amely egy kifejezetten nagy látószöget kínló virtuális valósághoz tervezett szemüveg. A StarVR függőlegesen 130, míg vízszintesen 210 fokos látószöget alkalmaz, az 5,5 hüvelykes kijelző pedig 5120x1440 pixeles képet ad, ami szemenként 2560x1440 pixelt jelent. Nyilván erre a felbontásra a StarVR látóterével alapvetően szükség van, ellenkező esetben túl pixeles lenne a látott kép. A rendszer egyébként az InfinitEye alapjaira épül, és a fejlesztésben segít a Toshiba is.

Természetesen a StarVR is pontosan követi a fejmozgást, amelyet egy külső érzékelő segít, ezért is van ilyen furcsa jelekkel végigragasztva a szemüveg. Ez az érzékelő más tárgyakat is képes lekövetni, ha azokra a szükséges jeleket tartalmazó elemeket felragasztjuk.

A fentiek után világos, hogy a Starbreeze jövőképe a Valhalla és a StarVR együtt, és ezt elvileg az Overkill's The Walking Dead című játék fogja eladni, amelyet a Starbreeze tulajdonában lévő Overkill stúdió fejleszt. Emellett készül egy Storm munkacímű kooperációs FPS is szintén a Valhalla videojáték-motorral. Utóbbit még nem láthatjuk, de az Overkill's The Walking Dead kint lesz az E3-on és magával a StarVR-rel is ki lehet majd próbálni. Nyilván a Starbreeze arra számít, hogy a sokak által imádott The Walking Dead van akkora húzócím, amire egy ilyen rendszert rá lehet építeni, és el is lehet adni vele.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés