Részben megnyílik az NVIDIA GameWorks

Hirdetés

Az NVIDIA-t sok támadás érte a GameWorks middleware kapcsán, de a vállalat a GDC-n bejelentette, hogy némileg nyitni fognak a piaci igények felé, és bizonyos effekteket elérhetővé tesznek publikusan elérhető nyílt forráskóddal is, így a fejlesztőknek ezeknél nem kell zárt middleware-re építeniük, amely sok esetben nem kedvez az alkalmazás teljesítményének. A FaceWorks például már elérhető az alábbi oldalon keresztül, és a vállalat ígéretei szerint legkésőbb a következő héten befut a Volumetric Lighting effekt is. A tervek szerint még idén elérhetővé válik a HairWorks, a HBAO+ és a WaveWorks, de arról már nincs adat, hogy mikor.

Maga a licenc egyébként különbözik attól, amit például az AMD kínál a GPUOpen kapcsán. Utóbbi ugyanis MIT licencre épít, ami eléggé szabaddá teszi a kód felhasználását, az NVIDIA ezzel szemben saját licencet fogalmaz meg, amiben van némi megkötés, de például közel sem olyan rossz a helyzet, mint a PhysX megnyitásánál. Többek között a forráskód szabadon módosítható és újra kiadható, de bele kell írni egy előre megadott mondatot, amely arra hívja fel a figyelmet, hogy az adott szoftver az NVIDIA kódját használja. Az objektumkód azonban nem fejthető vissza, így ezek nem is módosíthatók, illetve nem adhatók ki újra az NVIDIA engedélye nélkül. Ezzel a megkötéssel a fejlesztők lehetőségei bizonyos mértékben továbbra is korlátozva lesznek.

A változás gyakorlatilag egy reakció a piac irányára, ugyanis az explicit API-k nagyságrendekkel megnehezítik a zárt middleware-ek implementálását, és ez ugyan megoldható, de a szükséges emulációs rétegek rengeteg hibalehetőséget adnak hozzá a rendszerhez amellett, hogy a teljesítményük sem biztos, hogy kielégítő lesz. Emiatt a fejlesztőknek jóval nagyobb rálátás kell, hogy mi folyik a motorháztető alatt, különben szimplán képtelenek lesznek az NVIDIA elvárásaihoz mérve elégségesnek mondható sebesség mellett beépíteni a GameWorks effekteket az új játékokba.

Előzmények

Hirdetés