Két új Quadro is előkerült a SIGGRAPH alkalmával

Az NVIDIA leleplezte P5000 és P6000 jelzésű professzionális VGA-kat.

Az NVIDIA a SIGGRAPH alkalmával bejelentette, hogy még idén megérkezik a Quadro P5000 és P6000 jelzésű professzionális VGA, amely a Pascal architektúrát viszi el a professzionális piacra. Lényeges különbség a korábbi üzletstratégiához képest nincs, tehát az újdonságok a Quadro M5000-et és M6000-et váltják.

Az érkező VGA-k főbb paramétereit az alábbi táblázat részletezi:

NVIDIA Quadro P sorozat (Pascal)
Típus P5000 P6000
GPU kódneve GP104 GP102
CUDA magok száma 2560 3840
Memória mérete 16 GB 24 GB
Memóriabusz 256 bit 384 bit
Memória típusa GDDR5X GDDR5X
Effektív memória-órajel 9 GHz 9 GHz
Memória-sávszélesség 288 GB/s 432 GB/s
Maximális fogyasztás 180 watt 250 watt

Mindkét új, ECC-t is támogató Quadro képes négy kijelző meghajtására, és mindkét modellen van elég DisplayPort kimenet ehhez, amelyeket egyébként egy DVI-D is kiegészít.

NVIDIA Quadro P6000
NVIDIA Quadro P6000 [+]

Az NVIDIA mag- és a GPU Boost órajelet egyelőre nem közölte, de ez eleve egy nem hivatalos start, tehát minden információra aligha számíthattunk. Az viszont már most világos, hogy az új Quadro modellek gyenge pontja marad a vérszegény dupla pontosság melletti teljesítmény, viszont ez valószínűleg továbbra is orvosolható a Maximus konfigurációval, így lehet melléjük vásárolni egy dupla pontosságban erős, Kepler architektúrára épülő Teslát. Ez persze jelentősen növeli a költségeket, illetve a rendszer fogyasztását is.

NVIDIA Quadro P5000
NVIDIA Quadro P5000 [+]

Érkezik egy új Quadro Sync kártya is, ami nem túl meglepő módon a Quadro Sync 2 nevet kapta. Ez tulajdonképpen ugyanarra jó, amire az előd, vagyis szinkronizálja a több kártyából meghajtott több kijelző időzítését. Ugyanakkor, amíg az előző 4, addig az új már 8 Quadro kártyát támogat, ami azt jelenti, hogy kártyánként 4 kijelzővel számolva már 32 megjelenítővel dolgozó videofalak is építhetők.

A szoftveres oldalon újdonság, hogy a VRWorks SDK kiegészül egy 360 fokos videoillesztő modullal, amely a nevének megfelelően segít a VR kamerákkal rögzített tartalom összeillesztésében, illetve a GPU-val történű feldolgozásában.

Az új Quadro termékek októberben lesznek elérhetők, de az árukat a vállalat egyelőre nem közölte.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés