A teljesen önvezető autókat célozza az NVIDIA Drive PX Pegasus

Két Xavier SoC és két még be nem jelentett GPU dolgozik majd a méretes alaplapon.

Az NVIDIA a mai napon tartotta meg a GTC Europe rendezvényt, amelyen nagyrészt megismételték a szeptemberi GTC China alkalmával elhangzottakat, de volt egy komoly bejelentés is, méghozzá egy új Drive PX platform. Ebből jelenleg a legmodernebb az előző év elején megjelent Drive PX2 jelzésű csomag, amelynek később lett egyprocesszoros verziója is. Ezek leváltója lesz a Xavier kódnevű rendszerchipre épülő konstrukció, utóbbi azonban még nincs bejelentve, hiszen az említett lapka csak jövőre lesz elérhető, de az első termékmintákat már a 2018-as esztendő első negyedévében leszállítja a cég, a nagy mennyiségű elérhetőség pedig 2019-re garantáltnak tűnik.

Hirdetés

A vállalat a fenti tervet egészítette ki egy új Drive PX Pegasus nevű fejlesztéssel, amely abból a szempontból lesz különleges, hogy ez az NVIDIA első olyan fejlesztése, amely ötös szintű (Level 5) autonóm vezetést kínál, így a teljesen önvezető autókba készül.

A Drive PX Pegasus a tervek szerint 320 DL TOPS-os teljesítményre lesz képes, ami jelentősen több a Xavier lapkára épülő, szintén érkező, négyes szintű (Level 4) Drive PX modul 30 DL TOPS-os előrejelzett értékénél. Igaz persze az is, hogy utóbbi fogyasztása mindössze 30 watt lesz, míg a Drive PX Pegasus 500 wattot igényel majd. Ráadásul az NVIDIA léghűtés alkalmazását tervezi, ami azért érdekes, mert nagyobbik Drive PX2 még 250 wattos fogyasztás mellett is vízhűtést használt.

A Drive PX Pegasuson az NVIDIA szerint két olyan rendszerchip lesz, amelyekben egyenként nyolc darab egyedi tervezésű ARM processzormag dolgozik, az IGP-jük pedig a Volta architektúrára épül, nyilván Tensor magokat használva. Ezekhez egy-egy NVLINK interfészen bekötött GPU kapcsolódik, amely már a Volta architektúránál is újabb dizájnt fog használni. Összességében tehát a Drive PX Pegasus 16 darab egyedi tervezésű ARM processzormagot, két Volta IGP-t, valamint további két újabb generációs dedikált GPU-t használ. Az ASIL D certifikációnak is megfelelő rendszerre maximum 16 érzékelő köthető, amelyek lehetnek kamerák, radarok, illetve lézeres távolságmérők.

Az NVIDIA az első minták szállítását nagyjából egy év múlva tervezi, a nagy mennyiségű gyártás bevezetése azonban még messze van. Reálisan nézve 2020 körül lehet Drive PX Pegasus platformra épített autó a piacon.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés