Konzolt fejleszt a Slightly Mad Studios

A versenyjátékairól ismert stúdió elkezdte emlegetni a Mad Box nevet.

A Slightly Mad Studios ismert lehet a játékosok körében, hiszen a brit cég számos autóversenyt tett már le az asztalra, legutóbb például a Project CARS 2-t. A vállalat azonban az utóbbi órákban elkezdte emlegetni a Mad Box nevet, amelyről nemrég elárulták, hogy a valaha épített legerősebb konzol lesz 4K-ra, illetve 60 Hz-es VR tartalomra tervezve. Később pontosították, hogy szemenként van szó 60 Hz-ről, mert páran túl kevésnek tartották az említett értéket a virtuális valósághoz.

Hirdetés

Az elsődleges koncepció, hogy egy ingyenes videojáték-motor is jár majd a géphez, amivel megpróbálják a fejlesztőknek vonzóvá tenni a rendszert. Ennél több adat sajnos nincs, de igen valószínű, hogy sokadszorra is ugyanannak a próbálkozásnak lehetünk majd tanúi, vagyis készül egy fix specifikációjú PC, amire feltelepítik a legfrissebb Windows operációs rendszert, vagy valamelyik Linux disztribúciót, majd bizonyos előtelepített programok mellett rámondják, hogy konzol. Ilyennel már a nagyobb PC-s gyártók is próbálkoznak egy ideje, és ennek a módszernek az előnye, hogy nem igényel akár dollármilliárdos szintű befektetést, ahogy egy igazi konzol, vagyis a felvállalt kockázat igen csekély, viszont hátránya, hogy eddig soha senkinek nem sikerült így eladnia konzolnak az adott PC-t. Általában az szokott lenni a probléma, hogy az ilyen módon kiadott gépek ára messze a Sony, a Microsoft és a Nintendo megoldásai fölé kerül, vagyis a piac számára nem lesznek túl vonzók, hiszen hiányzik róluk az exkluzív tartalom, ami miatt érdemes lenne ezeket választani egy nem konzolszerű házba épített PC helyett.

Az ingyenes videojáték-motor sem feltétlenül akkora előny, elvégre a Unity és az Unreal Engine igen kedvezményes licenckonstrukció mellett érhető el a független stúdióknak már ma is, és ha ennek a modellnek lenne bármi haszna, akkor az említett videojáték-motorok fejlesztői már rég elárasztották volna a piacot a konzoljaikkal.

A Slightly Mad Studios egyébként nem említett speciális szegmenst, ami meglepő, hiszen annak még lenne értelme, ha például kifejezetten Kínát céloznák, ahol a Sony, a Microsoft és a Nintendo sem túl erős, de az eddigi kommunikáció alapján globálisan elérhető rendszernek tűnik a Mad Box. Ehhez természetesen sok szerencsét kívánhat minden potenciális érdeklődő, de pusztán az egészséges szkepticizmus határán belül megemlíthető, hogy nem feltétlenül éri majd meg az eddig bevált játékfejlesztésről átcsoportosítani az erőforrásokat a hardverfejlesztésre. Mindenesetre pár hét múlva több adat is ki fog derülni, akár a megjelenés ideje is, ugyanis erről egyelőre annyit tudni, hogy három éven belül történik majd meg.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés