Új, de mégis ismerős PowerVR GPU IP-kkel gazdagodott a piac

A Series9XE és a Series9XM család alig újít a Series8XE sorozathoz viszonyítva, így marad a Rogue architektúra is.

Az Imagination nem verte túl nagy dobra a PowerVR GPU IP sorozat legújabb tagjainak bemutatását, de a tény ettől még nem változik: elérhető a Series9XE és a Series 9XM család. Az új fejlesztések igazából nem is annyira újak. Az alapokat tekintve még mindig a már elég réginek tekinthető Rogue architektúra köszön vissza. Szerencsére azonban a Series8 sorozat átdolgozott változatát kapjuk meg, vagyis funkcionálisan modernnek tekinthető, illetve a skálázás hatékonysága is kedvező.

Mivel az eredeti Rogue architektúra logikai szinten nem igazán változott, így a számításokat továbbra is a Unified Shading Cluster (USC) fogja végezni. Egy ilyen egység maximum 16 futószalagot használhat, amelyekben egyenként két darab 32 bites és négy darab 16 bites lebegőpontos feldolgozó található. Ez a teljes Series9 családra igaz, illetve egy USC-hez egy textúrázóblokk tartozik. Természetesen a co-issue képesség is megmaradt, így a multiprocesszoron belüli 32 bites és 16 bites lebegőpontos feldolgozócsoport párhuzamosan is munkára fogható.

A Series9XE és Series9XM család USC-i esetében nincs lehetőség a dupla pontosság opcionális beépítésére, de a megcélzott területen erre nincs is igény.

A vállalat összesen hét licencelhető GPU IP-t jelentett be. Ebből a Series9XE sorozatba tartozik négy: név szerint a GE9000, a GE9100, GE9210 és a GE9420 jelzésű fejlesztések. A specifikáció szempontjából a GE9000 és a GE9100 is egyetlen egy USC-vel rendelkezik, ráadásul a lehetséges 16-ból csak 8 futószalag van fizikailag beépítve. Ezzel a két dizájn számítási teljesítménye megegyezik, de amíg GE9100-ban összesen kettő textúrázócsatorna és kettő blending egység található, addig a GE9000-nél be kell érni egy-egy ilyen feldolgozóval.

A GE9210 ugyan továbbra is egy USC-vel dolgozik, de ebben már a lehetséges maximum, azaz 16 futószalag van, továbbá a textúrázócsatornák és a blending egységek száma is négy-négy. Végül a GE9420 egyszerűen jellemezhető, elvégre kap még egy USC-t, azaz gyakorlatilag megduplázza a GE9210-ben található feldolgozókat.


[+]

A Series9XM sorozatnál az Imagination a GM9220 és a GM9240 GPU IP-ket kínálja. Itt már teljesítményorientált dizájnok vannak, vagyis nem kifejezetten a maximális hatékonyság számít, bár ebből a szempontból sem fognak szégyenkezni az újdonságok. A GM9220 két USC-t használ 16-16, azaz összesen 32 futószalaggal, míg a textúrázócsatornák és a blending egységek száma négy-négy. A GM9240 emel a téten és már négy USC-t vet be, vagyis összesen 64 futószalaggal rendelkezik, de marad a négy textúrázócsatorna és a négy blending egység. Ugyanakkor a vállalat lehetővé teszi a megrendelőknek, hogy nyolc-nyolc darabot aktiváljanak az utóbbi feldolgozókból, változatlanul hagyva persze a számítási teljesítményt. Ez a GPU IP is a GM9240 jelzést használhatja, viszont az egyre nagyobb kijelzők miatt esetenként érdemes lehet növelni a pixelkitöltési rátát.

Az alapdizájnok mellé a megrendelők kérhetik a PVRIC3 tömörítés kezelésének lehetőségét, alapértelmezetté vált viszont a korábban extrának számító 10 bites YUV támogatás, illetve az ASTC is. A Series9 család összes konfigurációja támogatja az OpenGL ES 3.2-t, vagyis eleve rendelkezik tesszellátorral, illetve a Google AEP támogatásához szükséges kiegészítésekkel, a többi API szempontjából pedig a Vulkan 1.0, az OpenCL 1.2 Embedded Profile, az OpenVX, illetve a RenderScript érhető el.

A vállalat már várja a érdeklődőket a most bemutatott GPU IP-kre vonatkozóan.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés