Felhős játékra készült a Radeon Sky termékcsalád

A GDC manapság a játékfejlesztők legkedveltebb konferenciájává nőtte ki magát, így a héten az ipar nagyjai képviseltetik magukat pár előadás erejéig. A rendezvényt azonban több cég termékbejelentésre is felhasználja, hiszen nagy figyelmet kapnak a játékosoknak szánt újdonságok. Az AMD éppen ezért az idei GDC-n leplezte le az új Radeon Sky termékcsaládot, mely felhős játékra kifejlesztett hardvertriót vonultat fel.

Hirdetés

A Radeon Sky mindegyik tagja a GCN architektúrára épül, így a DirectX 11.1, az OpenGL 4.3, az OpenCL 1.2 és a többi modern API támogatása meg lenne oldva. A titkos összetevő a RapidFire technológia lesz, amelyről az AMD nem sokat beszélt, de alapvetően azt a célt szolgálja, hogy a partnerek dolgát leegyszerűsítse a felhőbe telepített, gyártótól független API-t használó játékok futtatásának paraméterezése szempontjából. A felhős játék egyik legnagyobb gondja manapság, hogy a szoftverfejlesztőknek minden egyes platformra el kell készíteni az adott programot, így azt specifikusan kell optimalizálni a különböző hardveres környezetekhez, majd azt még paraméterezni kell a megfelelő késleltetés és teljesítmény eléréshez. A RapidFire ezt az egész folyamatot leegyszerűsíti, így gyakorlatilag az eddig befektetett munka töredéke is elég ahhoz, hogy egy játék PC-s portja a felhőből is futtatható legyen. Sajnos a RapidFire az eddigi felhős kiszolgálókban nem engedélyezhető, mivel a működése direkt hardveres támogatást igényel.

AMD Radeon Sky termékcsalád
AMD Radeon Sky termékcsalád [+]

A Radeon Sky sorozat tagjainak paramétereit az alábbi táblázat részletezi:

AMD Radeon Sky sorozat
Típus 900 700 500
GPU kódneve 2 x Tahiti Tahiti Pitcairn
Magórajel 825 MHz 900 MHz 950 MHz
Shader részelemek száma 3584 1792 1280
Textúrázó csatornák száma 224 112 80
Memóriabusz 2 x 384 bit 384 bit 256 bit
Memória típusa GDDR5 GDDR5 GDDR5
Effektív memória-órajel 5 GHz 5,5 GHz 4,8 GHz
Blending egységek száma 32 32 32
VRAM kapacitása 2 x 3 GB 6 GB 4 GB
Maximális fogyasztás 300 watt 225 watt 150 watt
Elméleti számítási teljesítmény 5,9 TFLOPS 3,2 TFLOPS 2,4 TFLOPS
Memória-sávszélesség 480 GB/s 264 GB/s 154 GB/s
ZeroCore támogatás
nincs van van

Mindegyik modell passzív hűtéssel operál, továbbá az AMD által ajánlott beállítások mellett egy-egy kártya hat darab 1280x720 pixeles felbontású streamet képes biztosítani 30 képkocka/másodperces sebességgel. Természetesen a rendszer ebből a szempontból paraméterezhető, így előállítható jobb minőség, vagy esetleg rosszabb is, amivel növelhető a párhuzamosan végzett munkafolyamatok száma. Mivel a felhős játék alapvetően kompromisszumos megoldást jelent a képminőség tekintetében, így a HD felbontású stream is megfelelő, mivel a részletek úgyis elvesznek H.264-es tömörítés során. Utóbbit egyébként a grafikus processzorokban található VCE végzi. A Radeon Sky termékekre a CiiNow, a G-Cluster Global, az Ubitus és az Otoy készít majd támogatást.

A felhők alatt is lesz élet

Az AMD kiemelte, hogy a felhős játékot alternatívának szánja, így továbbra is azt javasolják a felhasználóknak, hogy a lehetséges alternatívák közül azt válasszák, amely az igényeikhez közelebb áll. Ennek megfelelően a cég a Radeon Sky sorozat mellett továbbra is kínál majd normál Radeon termékeket, illetve az új generációs konzolokat is megfontolandó alternatívának tartják.

A hivatalos AMD Radeon HD 7990
A hivatalos AMD Radeon HD 7990 [+]

Az asztali piacra hamarosan érkezik a Malta kódnevű csúcs-Radeon, mely a nyáron lesz elérhető, és az AMD szerint a piac leggyorsabb grafikus kártyája lesz. Tulajdonképpen ez lesz a hivatalos Radeon HD 7990-es termék, de a funkcionalitás tekintetében nem különbözik a gyártók által aktuálisan is elérhető megoldásokról, ám fogyasztása kedvezőbb lesz. A kiadott fotón látható kártya egyébként rendkívül hasonlít a FirePro S10000-re, de a specifikációk minden bizonnyal eltérnek majd.

Ruby is visszatér

Az AMD a GDC-n elhintette még, hogy az ATI ikonikus hősnője még idén visszatér. A fejlesztés jelenleg Project Phoenix néven fut és az IllFonic, illetve a Crytek segíti a munkálatokat. A program a CryEngine 3 módosított változatára épül, amit jelentősen felturbóznak. A részletekről egyelőre egyik érintett sem beszél publikus formában, így meg kell várni a hivatalos bemutatót.

Az AMD egyébként továbbra is elkötelezett a játékfejlesztők támogatásában, így rengeteg kutatást végeznek, hogy hol lehetne hasznosítani a DirectX 11 és 11.1-es API képességeit. A készülő effekteket a játékok a Gaming Evolved partnerprogramon belül ki is használhatják, ahogy a TressFX-et kihasználta a Tomb Raider PC-s portja is. Információink szerint az AMD a legnagyobb figyelmet a forward++ shading technika bemutatására szentelte, mely a DiRT Showdownban használt forward+ lighting továbbfejlesztése. Jelenleg úgy néz ki, hogy messze arra van a legnagyobb igény, hogy a deferred leképzési módok súlyos limitációit elhagyhassák a fejlesztők, így nem véletlen, hogy az AMD ekkora erőforrást öl ebbe az eljárásba.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés