Három hálózati megoldással veszi célba az önvezető autókat az Aquantia

Persze valójában ezek a lapkák összefüggnek, egy teljesen önvezető járműhöz mindegyikből alkalmazni kell többet is.

Speciálisan autóipart célzó hálózati lapkákkal jelentkezett az Aquantia, amelyekkel vállalat az önvezető autók lassú, de biztos érkezésére reflektál. Ez a piac ma még viszonylag nyitott, főleg úgy, hogy az autón belüli hálózat kritikus fontosságú a megfelelően hatékony majdnem önvezető (Level 4) vagy teljesen önvezető (Level 5) járművekhez.


[+]

Az AQcelerate termékcsaládot részletesebben elemezve az AQC100 egy PHY, vagyis a hálózat legalsó rétegének tekinthető. Ez a kamerák bemeneti adatait 2500BASE-X, USXGMII, XFI vagy KR interfészen keresztül fogadja, és 2,5, 5, illetve 10 gigabiten továbbítja az Ethernet összeköttetésen keresztül. Az AQVC100 egy hálózati vezérlő, ami XFI interfészen keresztül táplálható adattal, amelyeket majd a feldolgozás után x4-es PCI Express 2.0-s vagy 3.0-s kapcsolaton küld tovább. Végül a AQVC107 nevű lapka a két megoldás kombinációja, a x4-es PCI Express 2.0-s vagy 3.0-s bemeneti, valamint a 2,5, 5, illetve 10 gigabites Ethernet interfész kimeneti támogatásával.

Hirdetés

Mindegyik lapka 28 nm-es node-on készül, megfelelnek az AEC-Q100-as iparági szabvány követelményeinek, továbbá felhasználhatók lényegében bármilyen autón található szenzor adatainak fő processzorhoz történő továbbítására.

Az Aquantia újításai egyébként nagyon fontosak az önvezető autókhoz, ugyanis ezeknél rendkívül sok szenzor mért értékeit kell eljuttatni a vezérlőmodulhoz, illetve -modulokhoz, és a keletkező információk mérete is igen nagynak mondható, tehát a hagyományos, 1 gigabites autón belüli hálózatok kialakítása nem elég hatékony.

A cég partnere elsődlegesen az NVIDIA lesz, így az új lapkák felhasználhatók a DRIVE Xavier és a DRIVE Pegasus platformokhoz, ugyanakkor eléggé általános megoldásokról van szó, tehát megfelelő szoftveres háttérrel lényegében akármivel kompatibilisek.


[+]

Az Aquantia számára egyébként az önvezető autók piaca nagyon is kedvező, ugyanis egy megfelelően kialakított járműbe feldolgozóplatformonként egy vezérlő, illetve szenzoronként egy PHY szükséges, és az összeköttetéshez még switch-eket is be kell vetni. Ez gyakorlatilag egy autóra legalább két tucat lapka megrendelésével jár, és ha még redundanciát is számolunk, akkor ez a szám növekedhet.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés