Névlegesen megszünteti a CrossFire-t az AMD

A funkció megmarad, csak átnevezik: mostantól a több GPU-s támogatás mGPU néven fut tovább.

Az AMD az elmúlt hét utolsó napján adta ki a Radeon RX Vega VGA-k két GPU-s módjához fejlesztett meghajtót, viszont friss információ, hogy ezt már nem CrossFire névvel jelölik. Ez egy fontos változás, amit a korábbi hírben nem tudtunk megemlíteni, mivel még nem ismertük a tényállást.

Hirdetés

A helyzet röviden annyi, hogy maga a CrossFire márkanév megszűnik. Ennek az oka, hogy ezt a rendszert az AMD még a korábbi DirectX, illetve OpenGL API-khoz dolgozta ki, míg az új DirectX 12 és az érkező Vulkan verzió már nem teszi lehetővé a meghajtó oldali kontrollt a több GPU együttműködése szempontjából. Az explicit API-kban tehát maga a CrossFire (vagy például az SLI) nem is létezik, és ezekre a változásokra reflektálva a vállalat a jövőben inkább szimplán mGPU néven illeti ezt a lehetőséget, amely általánosan ráhúzható az összes aktívan használt grafikus API-ra.

A névváltás a gyakorlatban nem sok funkcionális változást jelent. Ami eddig működött, az a jövőben is működni fog. A DirectX 12 és a későbbi Vulkan verzióra továbbra is akkor lesz több GPU-s támogatás, ha az adott alkalmazásba ez a lehetőség be van építve. Ilyenkor egyébként még speciális alaplap sem szükséges, tehát akkor is működik a több GPU-s lehetőség, ha a felhasználó által használt konfigurációnál nincs SLI vagy CrossFire licenc.

A név megy, a funkció megmarad
A név megy, a funkció megmarad

A korábbi DirectX vagy OpenGL API-k szempontjából annyi változás történik, hogy Radeon RX Vega VGA-k összekötésénél már nem elég az, ha a két hardver a GPU szempontjából megegyezik. Bár technikailag párosítható egy Radeon RX Vega 56 egy RX Vega 64-gyel, viszont erre vonatkozóan erősen korlátozott a támogatás, így nagyon ajánlott mostantól ugyanolyan VGA-kat használni. Ha viszont utóbbi feltétel teljesül, akkor az mGPU lényegében úgy működik, ahogy a CrossFire működött.

A három- és négyutas több GPU-s lehetőség a Radeon RX Vega sorozattal technikailag megszűnt. A fejlesztők számára még a két GPU megfelelő skálázása is nagy nehézséget okoz a régi API-kban, így az AMD a tetszőleges számú GPU-ig skálázható implementációkhoz inkább az explicit API-k új lehetőségeit ajánlja, amelyek egyáltalán nem igényelnek meghajtó oldali kontrollt.

Természetesen frame pacing, vagyis a számolt képkockák egyenletes megjelenítése megmarad a régebbi API-kra, illetve a WDDM 2.0 linkelt adapter módjára is, továbbá ez a funkció igény esetén kikapcsolható a meghajtóban. Végül a korábbi API-kra épülő, két GPU-s módot támogató új játékokhoz is érkezni fognak a megfelelő profilok, csak ezeket nem CrossFire, hanem szimplán mGPU névvel illett majd a cég.

  • Kapcsolódó cégek:
  • AMD

Előzmények

Hirdetés