Hirdetés

nVidia kontra Half-Life 2

Hirdetés

Az ismert előzmények után a gyártó leginkább azt sérelmezi, hogy a Valve nem értesítette őket a problémákról, annak ellenére, hogy a játék fejlesztése során szinte végig mindennapos kapcsolatban álltak egymással. Az nVidia azt is kifogásolja, hogy a Valve a Detonator 45.xx-es, és nem pedig az új 50-es verziójú változatát használta fel a tesztekhez. Az utóbbival ugyanis sokkal jobb eredményeket lehetett volna elérni.

Az nVidia elismerte, hogy a legjobb PixelShader-teljesítmény csak különleges, a GeForce FX-architektúrához való "hozzápasszintással" érhető el. A mézes-mázas marketingszöveg azonban ezúttal sem maradhatott el: "Mindent megteszünk azért, hogy Gabe Newellel együtt dolgozhassunk, hogy megérthessük a felvetéseit és hogy a Valve-val együtt beizonyíthassuk, hogy a százmilliónál is több nVidia-ügyfél a legkellemesebb játékélményeket a Half-Life 2 - nVidia párossal érheti el."

A Heise német internetes oldalon azonban még ennél is tovább ment a vita. Az nVidia ugyanis gyorsan megküldte a Detonator 51.75-ös verzióját a tesztelőknek, mondván, csak ez a driver jó a Half-Life 2-höz, a más verziójú meghajtóprogramokkal elért eredmények nem érvényesek. Ezen kívül hangsúlyozták, hogy a Half-Life 2 egy, az ATI által 7 millió dollárral támogatott marketingtermék és eleve rossz színekben tünteti fel az nVidiát. A beépített benchmark funkciókat tartalmazó Half-Life 2 demó szeptember 30-ától lesz letölthető.

(Üröm az örömben, hogy a Detonator 50 "megjelenése" óta számos teszt készült, amely az fps-ek mellett nagyítóval vizsgálta a képminőséget is, és bizony látványos a visszaesés a Detonator 45-höz képest... ha igaz, amit az nVidia állított, miszerint a Detonator 50 a legjobb driver, amit valaha írtak, akkor most még nagyobb bajban vannak.

A Detonator 50-es tesztek tehát leginkább csak tovább fűtötték az amúgy is parázs vitát az FX-sorozattal kapcsolatban.).

Az nVidia gondjait tetézi a Hardware-Mag német internetes újságnál megjelent hír is, miszerint a Microsoft azt szeretné, hogy a Half-Life 2 legyen a mérce a PC-s játékok között. Ez azt jelenti - mivel ez a játék teljes mértékben DirectX 9-kompatibilis - hogy a jövőben a játék egyfajta mérce lesz Redmondban. Dean Lester, a Microsoft Windows Gaming and Graphics vezető menedzsere szerint a Half-Life 2-re úgy tekintenek, mint az izgalmas játékok egyfajta új "tesztszoftverére".

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés