Az NVIDIA idén nagy fókuszt helyez a felhős játékra

A GRID tesztje jól zajlik, és a vállalat a GDC-n négy előadásban is foglalkozik a felhős játékkal.

Az NVIDIA még 2012-ben beszélt először a GRID projektről, amely a vállalat felhős játékra vonatkozó koncepciója. Azóta természetesen számos fejlesztésen ment át a rendszer és ma már az éles tesztelés zajlik, amely a várakozásoknak megfelelő eredményt produkál. Persze előfordulnak kisebb problémák, de pont azért van a tesztidőszak, hogy ezekre fény derüljön.

A vállalat az idei évben már nagy fókuszt helyezne a felhőre, így a GDC-n négy előadásban is foglalkoznak a GRID rendszerrel, illetve érkezik a GRID-Link SDK is, amely az online játékok tervezését teszi egyszerűbbé.

A GRID mögött egyébként egy életképes koncepció húzódik, hiszen maga a rendszer az NVIDIA szerint gamepadre optimalizált lesz, bár nyilván a megszokott egér és billentyűzet párosa sincs elvetve. Ezzel támadható a nappali, azaz a konzolok terepe, illetve a hagyományos PC-s felhasználók is megtalálhatják a számításaikat. A zöldek a felhős játéktól azt várják, hogy azok a felhasználók, akik nem tudnak csúcskategóriás processzort és több csúcskategóriás grafikus vezérlőt vásárolni a gépükbe, előfizetéssel is kaphassanak megfelelő élményt a számítási felhő ereje által.

A szolgáltatásszerű teljesítmény biztosítása különösen fontos egy olyan PC-s játékpiacon, ahol a gépigények extrém módon emelkednek. Ezzel a megoldással az NVIDIA a PC-től távolodó felhasználóknak szeretne kínálni egy alternatív megoldást, annak érdekében, hogy azok a felhasználók, akik a PC-s kiadásokat már nem tudják finanszírozni ne valamelyik új generációs konzolt válasszák.

A GRID valószínűleg egy előfizetéses modellel lesz elérhető. Ennek a részletei még nem tisztázottak, de nem kizárt, hogy hasonlóan fog működni, mint a PlayStation Now, vagyis a tartalom korlátlan mértékben elérhető lesz a megfelelő előfizetés esetén.

Azóta történt

Előzmények